اقتصادی

نکات مهم قبل از خرید دوربین مداربسته خانگی

چنانچه به هر دلیلی تصمیم به خرید دوربین مداربسته مناسب برای منزل خود گرفته اید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید به چند نکته مهم توجه کنید. چرا که برخلاف محصولاتی ماندد تلویزیون و یخچال که اساسا برای منزل طراحی و ساخته شده اند، دوربین های مداربسته به طور پیش فرض با این عناوین ساخته نمی‌شوند بلکه با کاربری وسیع‌تری تولید شده اند و شما باید با نیازسنجی های خود و امکاناتی که لازم دارید اقدام به تهیه و خرید کنید.

نکته اول: هزینه

ابتدا باید بودجه مالی خود را به طور دقیق مشخص کنید. همین گام خیلی مهم به راحتی می‌تواند طیف انتخاب شما را محدودتر و روند انتخاب شما را راحت تر سازد. به عنوان مثال اگر بودجه مالی شما تا ۲ میلیون تومان است، پس از همان ابتدا می‌توانید به جای بررسی هزاران مدل دوربین مداربسته فقط به محصولاتی توجه کنید که در این رنج قیمتی قرار دارند. تأکید می‌کنیم که گام اول را تا حد امکان دقیق بردارید.

نکته دوم: هدف از خرید و نصب دوربین مداربسته

در گام دوم لازم است به طور کامل مشخص کنید که واقعا چه هدفی از نصب دوربین مداربسته دارید. این مرحله به شما کمک می کند در بازه قیمتی که در نظر گرفته اید تنها به دنبال مدل هایی بگردید که از امکاناتی برخوردارند که نیازهای شما را رفع می‌سازند.

دوربین امنیتی خانگی

isna

به عنوان مثال شاید شما تنها قصد داشته باشید که افراد متفرقه بدانند که در محل مورد نظر شما دوربین نصب شده و حرکات آنها ضبط می‌شود و باید مراقب رفتار خود باشند. حتی ممکن است واقعا برای شما مهم هم نباشد که کیفیت ضبط تصاویر در چه حدی باشد. در این حالت حتی با هزینه های زیر یک میلیون تومان هم می‌توانید دوربین هایی خریداری کنید که عملا جنبه ایجاد ترس و آگاهی دارند و از لحاظ روانی به متجاوزین اعلام خطر می‌کنند.

یا شاید صاحب فروشگاه هستید و برای شما مهم است که دوربین شما به طور واضح چهره افراد را ضبط کند تا در مواقع نیاز بتوانید سارقان را شناسایی کنید. در این صورت می‌دانید که باید به دنبال دوربین هایی باشید که قابلیت تشخیص چهره در آنها لحاظ شده باشد. با این اقدام به راحتی طیف انتخاب شما از صدها دوربین به ده یا بیست دوربین کاهش پیدا می‌کند و روال خرید راحت تر می‌گردد.

نکته سوم: برند و تولید کننده

نکته سومی که باید در نظر داشته باشید برند تولید کننده محصولات مورد نظر شماست. چنانچه نکات قبلی را به درستی رعایت کرده باشید آنگاه با در نظر گرفتن یک برند خاص می توانید باز هم بازه انتخابی محصول نهایی را محدود تر سازید. به عنوان نمونه شاید به دنبال برندهای متفرقه و ناآشنا باشید که معمولا هم ارزان قیمت تر هستند و هم کیفیت پایین تری دارند. یا اینکه به دنبال برندهایی مثل هایک ویژن یا داهوا باشید که جزو پرفروش ترین های بازار هستند. طبیعتا در این موارد شما به دنبال یک محصول با کیفیت هستید و با در نظر گرفتن نکات قبلی می‌دانید که مثلا از برند هایک ویژن فقط دو محصول وجود دارد که نیاز شما را برطرف می‌سازد.

نکته چهارم: نصب، اجرا و خدمات پس از فروش

به عنوان نکته آخر که بسیار اهمیت دارد باید همواره به دنبال محصولاتی باشید که بدانید سال ها می‌توانید از بابت کارکرد و عملکرد آنها مطمئن باشید. برای اینکه بتوانید گام آخر را هم درست بردارید باید اولا مطمئن شوید نیروی نصابی که انتخاب می‌کنید از تجربه و مهارت کافی برای نصب و راه اندازی سیستم نظارتی شما برخوردار است، دوما محصولی که خریداری کرده اید حداقل چندماه یا چند سال خدمات پشتیبانی محصول از قبیل رفع عیب، تأمین قطعات جانبی و … را ضمانت می کند. چنانچه از این موارد به درستی مطمئن نشوید ممکن است در همان روزهای اول استفاده از دوربین مداربسته خود به مشکلاتی از قبیل از کارافتادگی دوربین و … برخورد کنید و آنوقت است که دیگر کاری جز خرید یک محصول تازه نخواهید داشت. چون هیچ پشتیبانی بابت محصولات اول خود دریافت نکرده اید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا