علمی و پزشکی

۱۳ پروژه بهداشتی درمانی در کرمانشاه افتتاح شد

ترند روز/کرمانشاه ۱۳ پروژه بهداشتی درمانی استان کرمانشاه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افتتاح شد.

در دومین روز از ایام دهه مبارک فجر و در جریان سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان کرمانشاه، مراسم افتتاح ۱۳ پروژه بهداشتی و درمانی استان با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان در محل بیمارستان امام رضا(ع) برگزار شد. در این مراسم مسئولان چهار شهرستان کرمانشاه، پاوه، کنگاور و سرپل ذهاب بصورت ویدئوکنفرانس به تشریح جزییات پروژه‌های افتتاحی شهرستان خود پرداختند.

به گزارش ترند روز، اردشیر رستمی فرماندار پاوه در این ارتباط ویدیویی با اشاره به افتتاح سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان پاوه گفت: یکی از پروژه‌های افتتاحی ساختمان هشت واحدی اقامتگاه پزشکان متخصص است که با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان در زمینی به مساحت ۸۸۰ مترمربع احداث شده است.

وی افزود: پروژه دیگر احداث پایون رادیولوژی بیمارستان قدس شهرستان پاوه است که برای ساخت این پروژه در فضای ۸۴ متر مربع اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان هزینه شده است.

رستمی گفت: پروژه سوم هم خانه بهداشت روستای “سرکران” است که برای ساخت آن نیز در فضای ۹۵ مترمربع اعتباری بالغ بر یک و نیم میلیارد تومان هزینه شده است.

 صدالله بابلی فرماندار سرپل ذهاب نیز در اراتباط ویدئویی به تشریح پروژه های افتتاحی این شهرستان در حوزه بهداشت و درمان پرداخت و افزود: مهم ترین این پروژه‌ها افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت روستای “قره بلاغ” شهرستان است که خدمات رسانی به ۱۸ روستا و پنج خانه بهداشت با جمعیت بالغ بر هفت هزار نفر را برعهده خواهد داشت.

وی افزود: برای احداث این پروژه در زیربنای ۷۰۰ مترمربع اعتباری بالغ بر ۲.۷ میلیارد تومان هزینه شده است.

بابلی گفت: امروز مرکز خدمات جامع سلامت شهری شماره یک و پانسیون این مرکز و پانسیون مرکز خدمات جامع سلامت روستای “قره بلاغ” هم افتتاح می‌شود.

رضا محمدی مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هم در این ارتباط ویدئوکنفرانسی به تشریح برخی از پروژه های افتتاحی در شهرستان کرمانشاه پرداخت و افزود: مهمترین این پروژه‌ها احداث و بهسازی ساختمان پارک علم و فناوری دانشگاه است که با زیربنای ۹۲۰ مترمربع و صرف اعتباری بالغ بر شش میلیارد تومان احداث شده است.

وی افزود: این مرکز برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور در سه طبقه احداث شده است.

وی افزود: همچنین در مراسم امروز واحد بیماران بین الملل بیمارستان امام رضا(ع) افتتاح می شود که این واحد شامل پنج سوییت است که برای پذیرش بیماران خارجی و عمدتا بیماران عراقی درنظر گرفته شده است.

محمدی خاطرنشان کرد: برای احداث این مرکز در زیربنای ۷۶۰ مترمربع بیش از ۱۵ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

الماسی فرماندار کنگاور هم از افتتاح خانه بهداشت درسه روستای “دهنو”، “آران” و “کارخانه” این شهرستان خبر داد.

وی افزود: برای ساخت این سه خانه بهداشت که هر کدام ۹۵ مترمربع زیربنا دارند در مجموع بیش از ۴.۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

در مراسم امروز(پنجشنبه) ۱۳ پروژه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با صرف اعتبار ۶۰ میلیارد تومان در چهار شهرستان کرمانشاه، کنگاور، پاوه و سرپل ذهاب به بهره برداری رسید.

علاوه بر این پروژه‌ها، ۲۰ پروژه دیگر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان در ایام دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا