اقتصادی

اعتبار ۷۹۰ میلیاردی برای نگهداری راه‌های گیلان

ترند روز/گیلان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از اختصاص ۷۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار و مجوز برگزاری مناقصه برای نگهداری از راه های استان خبر داد.

غلامعلی نیک فهم امروز ۲۹ تیر در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه استان گیلان از ۱۱ هزار و ۲۰۶ کیلومتر راه برخوردار است، اظهار کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان امسال جهت نگهداری راه های شریانی، اصلی و فرعی ۷۰ پروژه لکه گیری و روکش آسفالت با اعتباری بالغ بر ۷۹۰ میلیارد تومان در دست برنامه ریزی و اجرا دارد.

وی افزود: در قالب این عملیات بالغ بر ۳۲۰ کیلومتر از راه های گیلان با انواع آسفالت گرم و ماسه آسفالت حفاظتی مرمت و روکش خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با اشاره به اینکه وضعیت راه های شریانی گیلان با توجه به پروژه های انجام شده و در حال انجام نسبت به گذشته در شرایط بهتری قرار دارد، تصریح کرد: هم اکنون ۱۶ پروژه در سطح راه های اصلی و فرعی استان به طور همزمان در حال اجرا است.

نیک فهم یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون جهت لکه گیری اضطراری راه های سطح استان بالغ بر ۲۰۰۰ تن آسفالت با اعتباری بالغ بر ۳.۵ میلیارد تومان از اعتبارات استانی به مصرف رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت بالغ بر ۸۹ کیلومتر از راه های یاد شده با صرف ۲۲۰ میلیارد تومان از اعتبارات ملی با انواع آسفالت لکه گیری و روکش شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان تصریح کرد: جهت رفع مشکل آبگرفتگی در محورهای شریانی در صورت وجود عوامل راهداری شهرستان ها به سرعت نسبت به لکه گیری هندسی در مقاطع مد نظر اقدام می شود.

وی اضافه کرد: آسفالت مصرفی براساس انجام تشریفات مناقصه به پیمانکاران با صلاحیت واگذار می شود و تهیه آسفالت گرم از کارخانه‌های سطح استان توسط شرکت های برنده مناقصه ها صورت می گیرد.

به گزارش ترند روز، رویه آسفالتی راه ها در اثر گذر زمان و تردد خودروها و تحت تاثیر بارش باران، یخ زدگی، تابش خورشید و اثرات سایشی چرخ وسایل نقلیه، لاستیک یخ شکن و دیگر عوامل به مرور دچار آسیب می شوند.

انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

با درود! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که به دنبال تحقیقات دقیق و تحلیل‌های کامل در زمینه اقتصاد است. با دستیابی به اطلاعات به‌روز و منابع معتبر، تلاش می‌کنم تا به شما مطالب کیفیت بالا را ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا