اقتصادی

اتمام پروژه‌های ایمن‌سازی محورهای اربعین در خوزستان تا نیمه مردادماه

ترند روز/خوزستان معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان آخرین وضعیت ایمن‌سازی محورهای منتهی به پایانه‌های مرزی استان را به منظور تسهیل تردد زوار اربعین تشریح کرد.

مرتضی بهداروندی در گفت و گو با ترند روز، در خصوص آخرین وضعیت محورهای منتهی به پایانه‌های مرزی خوزستان اظهار کرد: پروژه‌های ایمن‌سازی محورهای منتهی به پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه با اعتباری بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد ریال آغاز شده است و تا نیمه مردادماه سال جاری به پایان می‌رسند.

وی افزود: احداث ۱۰ کیلومتر روفوژ میانی محور سوسنگرد – هویزه، نصب ۴۸ هزار علائم و تجهیزات ترافیکی و اجرای ۱۲۰۰ کیلومتر خط‌کشی سرد ترافیکی از جمله اقدامات اداره کل برای ایمن‌سازی محورهای منتهی به پایانه‌های مرزی استان است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: به منظور افزایش ایمنی تردد زائران اربعین حسینی احداث ۱۲ نقطه روشنایی نقطه‌ای، نصب ۱۷ هزار عدد تجهیزات ترافیکی، نصب ۷ کیلومتر گاردریل و ۸ کیلومتر حفاظ‌های بتنی نیز انجام می‌شود.

بهداروندی با بیان اینکه تمام اقدامات در راستای ایمن سازی و روان سازی تردد زائران اربعین حسینی (ع) است، عنوان کرد: هم‌چنین پل‌ها و ابنیه‌های فنی محورهای منتهی به مرزهای شلمچه و چذابه در آستانه اربعین حسینی ایمن سازی می‌شوند.

وی با بیان اینکه در آستانه اربعین ۹ طرح ایمن سازی پل‌ها و ابنیه فنی محورهای منتهی به پایانه‌های استان اجرا می‌شود، افزود: اعتبار اجرای این طرح‌ها ۴۰۰ میلیارد ریال است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: تعمیر و ایمن سازی پل‌ها در محور کمربندی شرق اهواز – شیبان – باوی، تعمیر پل و کنارگذر شاوور در محور شوش – اهواز و ایمن سازی پل‌های محور اهواز – آبادان از جمله طرح‌های در دست اجرا است.

بهداروندی خاطرنشان کرد: تعمیرات اساسی پل کیلومتر ۴۰ محور اهواز – خرمشهر، بهسازی و ایمن سازی ابنیه فنی حوزه شهرستان اندیمشک، تعمیر اساسی پل سبحانیه در شهرستان دشت آزادگان، تعمیر عرشه پل‌های خرپایی بستان و بهسازی و احداث حفاظ بتنی پل‌های حوزه استحفاظی شهرستان اهواز از دیگر طرح‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان هستند که اجرای آنها پیش از اربعین حسینی به پایان می‌رسد.

انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

با درود! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که به دنبال تحقیقات دقیق و تحلیل‌های کامل در زمینه اقتصاد است. با دستیابی به اطلاعات به‌روز و منابع معتبر، تلاش می‌کنم تا به شما مطالب کیفیت بالا را ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا