اقتصادی

۱۰۰ هزار تن کالای اساسی در حال فساد!

                                                                                                                                                                                                            گمرک: 100000 تن رشوه!

مهرداد جمال آرونقی ، معاون فنی گمرک ، در پاسخ به سوالی درباره مقدار فعلی کالاهای اساسی در گمرکات کشور؟ وی اظهار داشت: محموله اساسی موجود در بنادر و گمرکات کشور 4 میلیون و 565 هزار تن است. بیشترین محموله این محموله ها در بندر امام خمینی (ره) با محموله 3 میلیون و 369 هزار تنی است.

وی افزود: علاوه بر این ، 19 کشتی یا شناور داریم که 472000 تن انواع محموله از جمله روغن ، جو ، گندم ، باغات ، نهال و دام را در کشتی بندری تخلیه می کنند. ما همچنین 28 کشتی حامل 1،274 میلیون تن کالاهای اساسی داریم ، از جمله ذرت ، جو ، روغن ، کنجاله سویا ، غلات ، گندم و شکر. این کالاها در بندر منتظر هستند و معمولاً در زمینه کاغذ بازی یا سایر مواردی که در این زمان مجاز به اسکله نیستند ، مشکل دارند.

وی افزود: از 28 مورد 19 پرونده در بندر امام خمینی (ره) باقی مانده است. با در نظر گرفتن محموله تخلیه شده ، بار حمل شده و محموله منتظر در بندر ، بار اصلی در بنادر و گمرکات کشور به 6 میلیون و 312000 تن می رسد. معمولاً 30 تا 40 درصد آنها خصوصی و 50 تا 60 درصد آنها دولتی هستند ، اما به طور كلی این درصد ها به نوع ورود بستگی دارد.

در پاسخ به وضعیت فعلی این کالاها به دلیل خسارت ، بخش بزرگی از آن گفت: بیش از 100000 تن بار در بنادر شمالی کشور که بیش از 8 ماه ذخیره می شود. کالاها یا صاحبان آنها برای اعلام اظهارات مشکلی دارند و به گمرک یا بخشی از کالاهایی که به صورت درصد ترخیص شده اند یا سایر مشکلات از جمله عدم امکان ارائه کد انطباق بانکی یا کد سپرده یا سایر مواردی که باعث این حمل شده است ، حمل نمی شوند. در حال حاضر مورد قابل حذف نیست.

وی افزود: “جدا از حل این مشکلات ، علاوه بر دوام این کالاها ، بیشتر آنها به سازمان املاک داده شده است و هر زمان که بتوان آنها را تمیز کرد ، مجوزهای قانونی مانند مجوز قرنطینه باید توسط گمرک بررسی شود اگر آنها این کار را انجام دادند هیچ مشکل خاصی نداشته باشید ، کالاها تمیز می شوند

در پاسخ به دلیل اصلی عدم مجوز این کالاها ، اروانقی گفت: “به طور کلی ، اولین مانع روند تجارت خارجی است که در آن بسیاری از صاحبان کالا از وزارت امور خارجه سفارش دریافت نمی کنند. صنعت ، معدن و تجارت و مجوزهای لازم برای ورود را بدست آورید. “در ابتدا کالاهای اساسی در بنادر و گمرکات کشور نگهداری می شد و سپس سفارش این کالاها به طور قانونی ثبت می شود ، بنابراین باید به نوعی مشاهده شود. به عبارت دیگر کالاهایی که هنوز وارد نشده اند و ارزش آنها مشخص نشده است قابل حمل نیستند. این به این معنی است که محموله ماهها به اتمام رسیده است و سپس سفارش به طور قانونی ثبت شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا