علمی و پزشکی

۳.۸ میلیون دوز واکسن دپو شده در گمرک ترخیص شد

بر اساس اعلام گمرک، وزارت بهداشت امروز جمعه 26 فروردین ماه محموله های واکسن انبار شده در گمرک فرودگاه امام را ترخیص کرد و 3 میلیون و 800 هزار دوز واکسن استرازنکا از گمرک ترخیص و به نماینده تحویل شد. این وزارتخانه

به گفته سلیمانی، مدیرکل گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) به ترند روز امروز 26 فروردین طی مذاکراتی بین وزارت بهداشت و گمرک، کالاهای ساخته شده از واکسن های وارد شده در انبار امام زمان (عج) به نمایندگی از وزارت بهداشت، پاکسازی و به هیات مدیره تحویل داده شد.

وی در خصوص تعداد واکسن های ترخیص شده تصریح کرد: در مجموع 3 میلیون و 818 هزار و 400 واکسن در چهار مرحله از 20 فروردین تا 27 فروردین سال گذشته در گمرکات و معادن باقی مانده است. از بلغارستان 700 هزار دوز در دو مرحله از ژاپن و 288 هزار دوز از کرواسی.

وی گفت: نظافت و حمل فوری زگیل تناسلی به ویژه واکسن های وارداتی جزو برنامه زمانبندی گمرک است و تا زمانی که به مراجع اعلام نشده باشد نمی توان این کار را انجام داد.ترخیص کالا از گمرک.

داستان دیروز (پنجشنبه 25 فروردین) بود. تحقیقاتی از گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) با این اطلاعات برای ترند روز انجام شد. سه کالای وارداتی واکسن در گمرک ماند و تا 10 فروردین ماه – هرچند امروز (جمعه) یک محموله اضافه شد – در صورت عدم درخواست مجوز و تحویل وزارت بهداشت. این اتفاق زمانی رخ داد که از ابتدای واردات واکسن در اواسط بهمن ماه 1395 تا پایان اسفندماه سال گذشته، طبق هماهنگی های انجام شده، بدون هیچ گونه تشریفات گمرکی، مواد کرونایی از جمله واکسن به طور کامل خارج و بلافاصله خارج شد. حذف شده. .

اما پس از انتشار اخبار مبنی بر عدم قطعیت حمل و نقل واکسن در گمرک، اینالو – مدیرکل دارویی و دارویی سازمان غذا و دارو – این محموله‌های واکسن کرونا مشکلی ندارند، اما باید مراحل اداری را طی کنند، گاهی اوقات یک هفته طول می‌کشد تا برای عموم ارسال شود تا کارهای اداری آنها تکمیل و تمیز شود. تحویل سه واکسن کرونا امروز (پنجشنبه) رسید. “او گفت.”

این اظهارات وزارت بهداشت جای سوال دارد زیرا قبل از رسیدن کالا در تاریخ 19 آوریل به جز کالاهای برگشتی از لهستان که مبدأ آن شناسایی نشده است – گمرکات خارجی با کمترین تشریفات توسط گمرک صادر شده است. در کمتر از 15 دقیقه پرواز را ترک کرد و در گمرک توقف نکرد. از سوی دیگر برخلاف اظهارات وزارت بهداشت مبنی بر عدم ورود تمامی این کالاها در پنجشنبه گذشته، حداقل یک هفته پیش، به تدریج وارد ایران و در انبارها نگهداری می شد. به گفته مدیرکل فرودگاه امام، این اولین بار است که محموله‌های واکسن کرونا به دلیل نداشتن مجوز (به استثنای محموله‌های برگشتی به لهستان) وارد انبار می‌شود. البته شایان ذکر است که امور اداری و مراحل مورد بحث از شب گذشته تا امروز نیز مسالمت آمیز بوده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا