اقتصادی

کرونا به سوییس هم رحم نکرد!

در 40 سال گذشته ، رشد اقتصادی در سوئیس به پایین ترین سطح خود رسیده است.

به گفته بلومبرگ ، رشد اقتصادی سوئیس در سه ماهه اول سال جاری 2.6 درصد با رشد اقتصادی پیش بینی شده 2.1 درصد کاهش یافته است. رشد نیز با رشد 3.4 درصدی نسبت به سال گذشته همراه بود که بیشترین رشد اقتصادی سوئیس پس از سوئیس بود. 1980

سوئیس نیز مانند همسایگان خود فشار و محدودیت های جهانی را بر تجارت و تجارت تحمیل کرده است و همین امر باعث کاهش تقاضای مصرف کننده و گردش سرمایه شده است.

هزینه های دولت در مدت مشابه 0.8 درصد رشد داشته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 0.3 درصد افزایش داشته است. اما کاهش تقاضای خارجی کالاهای سوئیس در این دوره تأثیر چشمگیری در رونق این کشور داشته است. صادرات در سوئیس در سال اول 4.1 درصد کاهش داشته و واردات 2.5 درصد کاهش یافته است.

انجمن صنایع ماشین سازی در یادداشتی هشدار داد كه 80 درصد اعضای آن مجبور شده اند كه برای ادامه یارانه های دولتی درخواست كنند. این انجمن رشد اقتصادی در سوئیس امسال را 6.7 درصد تخمین زده است و می افزاید: رشد تا سال آینده به حالت عادی بر نمی گردد.

رشد اقتصادی سوئیس بین سالهای 1980 و 2019 0.44 درصد بود که بیشترین میزان در سه ماهه 1999 با 2.4 درصد و کمترین رشد ثبت شده صدها نفر بود ‘حاشیه منفی 1.9٪. سال 2008 تمام شد.

برای کمک به رشد اقتصادی و افزایش رقابت برای تولیدکنندگان خارجی ، بانک مرکزی سوئیس در هفته های اخیر با کاهش سهم بازار خود به طور فعال در بازار ارز شرکت کرده است. نرخ بهره پایین تر از 0.75 درصد ، کمترین نرخ بهره در تاریخ کشور است. در نظر گرفته شده.

پیام تمام شد

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا