اقتصادی

ایران خودرو طرح فروش آخر سال خود را خوب اجرا نکرد و باید پاسخگو باشد

به دنبال مشکلات پیش آمده و عدم موفقیت متقاضیان طرح جاری گروه صنعتی ایران‌خودرو برای ثبت‌نام چهار محصول عرضه شده این شرکت، سخنگوی وزارت صمت ضمن تاکید بر اینکه ایران‌خودرو طرح فروش فوق‌العاده خود را به خوبی اجرا نکرده است، به صراحت اعلام کرد که وزارت صمت اجازه تضییع حق متقاضیان را نمی‌دهد و باید در این راستا پاسخگو باشد.

به گزارش ترند روز، طرح فروش فوق‌العاده چهار محصول ایران‌خودرو شامل سورن پلاس بنزینی، دناپلاس توربورشارژ اتوماتیک، هایما S۵ و هایما S۷ به مناسب عید نیمه شعبان از روز  گذشته (چهارشنبه ۱۷ اسفند ماه) به اجرا در آمده است.

با توجه به اینکه پیش شرط ثبت‌نام در طرح‌های فروش خودرو (اعم از داخلی و وارداتی) تعریف حساب وکالتی و واریز و مسدود شدن وجهی از خودرو مورد نظر در آن حساب پیش از آغاز فرآیند ثبت‌نام، ضرروی است، ایران‌خودرو برای این طرح فروش خود اعلام کرده که متقاضیان از روز سه‌شنبه و در روزهای پنجشنبه و ساعت ۱۴ روز شنبه می‌توانند برای تعریف حساب وکالتی و واریز وجه اقدام کنند؛ اما طی دیروز و امروز که متقاضیان برای ثبت‌نام اقدام کرده‌اند، موفق به ثبت‌نام نشده‌اند و در تماس‌های متعدد با ترند روز، از این موضوع گلایه کردند.

در پیگیری متقاضیان و همچنین ترند روز، از بانک های عامل، مشخص شد که پس از ۴۸ ساعت از زمان واریز وجه، لینک ثبت نام فعال و ثبت‌نام ممکن خواهد شد؛ این در حالیست که ایران خودرو در بخشنامه خود صحبتی از این ۴۸ ساعت به صورت واضح نکرده و تنها به این نکته اکتفا کرده است که ” پس از اتمام فرآیند وکالتی شدن حساب در بانک عامل و استعلام توسط ایران خودرو از بانک عامل، اطلاعات به شرکت ایران‌خودرو ارسال می‌شود؛ لذا متقاضیان با در نظر داشتن این مدت زمان، بعد از اتمام افتتاح و واریز وجه در حساب وکالتی نسبت به ثبت‌نام اولیه در سامانه فروش اینترنتی ایران خودرو اقدام کند.”

البته که گفتی است تعداد بسیاری از متقاضیان هم از طرح‌های سابق که برنده نشده بودند، همان مبلغ‌های گذشته را از حساب وکالتی خود خارج نکرده بودند و همچنان موجودی حساب برقرار بوده است اما این افراد هم موفق به ثبت‌نام نشده‌اند.

این گلایه مردم از عدم ثبت‌نام و دردسرهای پیش آمده، به سمع و نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز رسیده و واکنش این سازمان را به دنبال داشته است؛ به گونه‌ای که سخنگوی وزارت صمت در صفحه توییتر خود ایران‌خودرو را نقد کرده و تاکید کرده است که این سازمان اجازه تضییع حقوق مردم را نخواهد داد.

امید قالیباف نوشته است:

“شرکت ایران‌خودرو متاسفانه نتوانست طرح فروش فوق‌العاده آخر سال خود را خوب اجرا کند. متقاضیان در مراحل مختلف ثبت‌نام با اشکال مواجه شدند.  وظیفه این شرکت، پاسخگویی و رفع اشکالات است.

وزارت صمت علاوه بر حمایت از تولید، وظیفه دفاع از حقوق مردم را نیز دارد و اجازه تضییع حق متقاضیان را نمی‌دهد.”

گفتنی است که ایران‌خودرو در حالی اعلام کرده متقاضیان تا ساعت ۱۴ روز شنبه (۲۰ اسفند) هم که می‌توانند حساب وکالتی تعریف و واریز وجه داشته باشند که اتمام مهلت ثبت‌نام در ساعت ۲۴ همان روز (شنبه) با شرط فعال شدن لینک ثبت‌نام پس از ۴۸ ساعت مسدود ماندن وجه، در تناقض است. 

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا