برترین های ترند روزعمومی

چرا با خوردن قهوه سردرد میگیریم

سردرد چیست؟

اجازه دهید از ابتدا شروع کنیم: سردرد چیست؟ سردرد یک بیماری شایع است که به‌عنوان درد در سروصورت مشخص می‌شود. سردرد بسته به‌شدت آن می‌تواند ضربان دار، ثابت، تیز یا کسل‌کننده باشد و ممکن است از سی دقیقه تا یک الی دو هفته طول بکشد.

عوامل مؤثر بر سردرد شامل محرک‌‌هایی ازجمله استرس، درد عضلانی و اضطراب است، اما تنها محدود به همین‌ها نمی‌شوند.

بااین‌حال، چیزی که باید از آن آگاه باشید این است که سردرد با میگرن متفاوت است. علائم مرتبط با دومی، گاهی اوقات می‌تواند متنوع‌تر باشد. ایجاد حالت تهوع و یا استفراغ، حساسیت به نور و یا صدا دیدن لکه‌ها ازجمله علائم میگرن است.

آیا قهوه سردرد را درمان می‌کند یا باعث سردرد می‌شود؟

درحالی‌که برخی از افراد از قهوه موکا گانودرما بیز به‌عنوان درمانی برای سردرد استفاده می‌کنند، برخی دیگر متوجه می‌شوند که قهوه باعث سردرد آن‌ها می‌شود. پس درواقع قهوه هم می‌تواند سردرد را بهتر کند و هم باعث ایجاد آن شود. در ادامه آنچه باید در مورد قهوه، ترک قهوه و سردرد بدانید آمده است.

قهوه به‌عنوان یک درمان به چه معنی است؟

وقتی سرتان درد می‌کند، می‌خواهید سریع تسکین پیدا کنید. در برخی موارد، قهوه ممکن است سردرد را کاهش دهد و حتی ممکن است اثر درمان‌های بدون نسخه (OTC) سردرد را افزایش دهد. چه از آسپرین، ایبوپروفن یا استامینوفن استفاده کنید، آن‌ها با مصرف قهوه می‌توانند سریع‌تر و بهتر عمل ‌کنند و درد را برای مدت طولانی‌تری از بین ‌ببرند.

کافئین چه تاثیری روی مغز می گذارد

کافئین یک ماده شیمیایی است که به دو صورت مصنوعی و طبیعی وجود دارد. کافئین بر سیستم عصبی مرکزی (CNS) تاثیر می گذارد، به همین جهت بسیاری از افراد پس از نوشیدن قهوه احساس انرژی بیشتری دارند.

در خصوص ارتباط مصرف قهوه و سردرد باید بگوییم که سردرد پس از کافئین زمانی رخ می دهد که این ماده شیمیایی اعصاب ناحیه سر، گردن یا صورت را تحت تاثیر قرار می دهد.

زمانی چنین اتفاقی رخ می دهد که سیگنال هایی به مغز فرستاده می شود و در نهایت فرد متوجه سردرد خواهد شد.

قهوه از زمان قدیم تا به الان یک نوشیدنی محبوب در سراسر جهان بوده است. اما در قهوه مقدار زیادی کافئین وجود دارد که برای سلامتی مضر می باشد. بنابراین شرکت دکتر بیز، در کنار سایر محصولات خود، اقدام به تولید شکل جدیدتری از قهوه به نام قهوه سوپریم گانودرما نموده است که در قیمت قهوه گانودرما دکتر بیز، علاوه بر استفاده از قهوه و سایر افزودنی های دیگر، از پودر قارچ گانودرما نیز استفاده شده است تا این نوشیدنی علاوه بر دارا بودن طعم و عطری بی نظیر، دارای خواص درمانی بسیار باشد. قهوه فوری سوپریم همراه با پودر قارچ گانودرما و جینسینگ  می باشد

مصرف قهوه و درمان سردرد

در برخی موارد کافئین ممکن است سردرد را کاهش دهد و باعث اثربخشی داروهای بدون نسخه برای درمان سردرد می شود.

مطالعه ای که در سال 2014 انجام شد نشان داد کافئین یا قهوه اثربخشی مسکن هایی مانند ایبوپروفن یا استامینوفن را افزایش می دهد.

در اغلب مواقع نتایج مصرف کافئین مانند مصرف قهوه توانسته در بهبود سردرد موثر باشد یا اثربخشی داروهای مسکن برای تسکین درد را افزایش دهد.

جهت خرید قهوه گانودرما مستقیم از تولیدکننده اینجا کلیک کنید

دکمه بازگشت به بالا