اقتصادی

وزیر راه و شهرسازی: ساخت مسکن کارگران در برنامه دولت است

وزیر راه و شهرسازی روند تولید پایدار مسکن در ایران را آغاز کرد و گفت: “ما با وزارت بهزیستی برای تأمین مسکن برای جامعه طبقه کارگر مذاکره کرده ایم.”

به گزارش ترند روز ، محمد اسلامی ، وزیر راه و شهرسازی ، در حاشیه افتتاح پروژه مسکن فرهنگیان با اشاره به برنامه اقدام ملی مسکن و ثبت آن ، که در این زمینه تاکنون در دو مرحله انجام شده است ، در حاشیه افتتاح پروژه مسکن فرهنگیان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مسکن فرهنگیان. در همین راستا تفاهم نامه ای به ارزش 170 هزار واحد برای معلمان شاغل و بازنشسته امضا شد که با وزیر آموزش و پرورش مبادله شد.

وی افزود: این تفاهم نامه با مشارکت وزارت آموزش و پرورش در سطح ملی اجرا می شود. این بدان معناست که وزارت آموزش و پرورش می تواند در هر پروژه ای اعم از تملک زمین ، پشتیبانی و تأمین مالی و همچنین در دسترس بودن تعاونی های مسکن فرهنگی که دارای رزومه قابل قبولی هستند ، نقشی داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه انتخاب تعاونی ها توسط وزارت آموزش و پرورش انجام شده است و تأیید آنها توسط وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: “امروز اولین گام برای ایجاد این واحدهای مسکن ویژه برای کارگران فرهنگی برداشته شده است.” 14000 واحد در 11 استان راه اندازی شد.

وی ادامه داد: “وزارت آموزش و پرورش زمین را برای احداث 720 واحد در یكی از استانها فراهم می كند و در سایر استانها زمین از طریق وزارت راه و شهرسازی زمین تأمین می شود.”

اسلامی افزود: در این رابطه نکته مهم این است که معلمان نیز مانند همه مردم کشور باید از معیارها و قواعد قانونی اعلام شده برای تعیین وضعیت ، شرایط و شایستگی ها استفاده کنند. در طی این انتخابات ، حدود 75000 نفر واجد شرایط شناخته شدند و وزارت آموزش و پرورش لیست اولیه نامزدهای واجد شرایط را اعلام کرد.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: ممکن است اعتراضاتی در این راستا صورت گیرد که مجدداً از طریق آموزش برطرف خواهد شد. تخمین زده می شود که در ماه می و ژوئن حدود 100000 واحد به کسانی که حق اجرای پروژه ها در سراسر کشور را دارند اختصاص می یابد.

وزیر راه و شهرسازی ضمن تبریک هفته معلم به همه معلمان و مربیان کشور اظهار داشت: وزیر آموزش و پرورش و همکاران ما از وزارت راه و شهرسازی سعی کرده اند این طرح را در هفته معلمان هالو قرار دهند. معاون اول و فرمانداران در سراسر کشور شروع کردند.

عضو کابینه دولت دوازدهم با تأکید بر اینکه امکان استفاده از پتانسیل در همه ابعاد موضوع مهمی در بحث مسکن است ، افزود: علاوه بر این تفاهم نامه تفاهم نامه ای با وزارت بهزیستی امضا شده است. همچنین برنامه هایی برای تأمین مسکن بازنشستگان ، نیروهای مسلح و همچنین نمایندگان فرهنگ ، هنر و رسانه ها در نظر گرفته شده است و ما در حال حاضر با وزارت در حال مذاکره در مورد مسائل مربوط به رهبری هستیم.

وی افزود: در همین راستا با کلیه آژانس هایی که امکان همکاری با وزارت راه و شهرسازی را دارند ، تفاهم نامه امضا کردیم. به نظر می رسد به لطف این توافق نامه ها و زمینه های تعیین و انتخاب و همچنین حمایت از بانک ها و مشارکت مردم می توانیم حرکت مسکن را به معنای واقعی سال در کلیه نقاط کشور تشدید کنیم.

اسلامی افزود: “بنابراین ، به لطف احیای بخش مسکن ، صنعت ، مشاغل و منابع انسانی مرتبط در بخش ساخت و ساز و تسهیلات ، آنها فعال می شوند و فعالیت های آنها قابل گسترش است.” در این شرایط می توانیم یک محرک واقعی برای اقتصاد در دوره پس از کراخون وارد کنیم که منجر به اشتغال و تولید شود و به رفع مشکلات مرتبط با نیازهای فوری جامعه منجر شود.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سؤالی درباره تعداد بلوک های در دست ساخت در چندین استان گفت: “در این راستا ساخت 170 هزار واحد را ادامه خواهیم داد که مورد توافق قرار می گیرد و سدی برای این کار نداریم.” هدف ما با این تفاهم نامه ایجاد یک جریان بود. به همین دلیل است که نام این پروژه به عنوان یک اقدام ملی داده شده است تا بدانیم این پروژه متعلق به همه است و برای یک دوره زمانی مشخص طراحی نشده است.

عضو کابینه دولت دوازدهم ادامه داد: “وظیفه ما این است که به مردم فرصت تبدیل شدن به خانه داران را فراهم کنیم و ما با تأکید بر آقای رئیس جمهور با این کار با احتیاط خاصی برخورد خواهیم کرد.” آقای رئیس جمهور تأکید می کند که محصولات و تعهدات نیمه تمام که عمدتاً به شکل مسکن در مهرا شکل می گیرد ، باید تعریف و توزیع شود.

وی افزود: “البته بسیاری از این تعهدات برآورده شده است و بخش کوچکی که باقی مانده است بحث در مورد موضوعات حقوقی آنها در دادگاههایی است که در حال بررسی هستند.” امیدواریم با سرعت بخشیدن به این روند ، افراد درگیر در این پروژه ها به واحدهای مسکونی خود دسترسی پیدا کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا