اقتصادی

نگاه ویژه دولت به مسکن مردم خوزستان

دولت سیزدهم برای دو سوم از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در استان خوزستان، زمین تامین کرده و آنطور که وزیر راه و شهرسازی قول داده در سال ۱۴۰۲ مشکلی بابت تامین زمین وجود نخواهد داشت.

به گزارش ترند روز،  از آنجا که خانه‌دار شدن مردم استان خوزستان می‌تواند بخش قابل توجهی از مشکلات معیشتی را کاهش دهد، احداث مسکن برای متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد.

از ۵۴۶ هزار و ۴۸۷ نفر متقاضی طرح نهضت اقدام ملی مسکن در استان خوزستان تعداد ۱۷۷ هزار و ۲۹۱ نفر از شرایط پنجگانه برخوردار بودند تایید شدند. دولت تاکنون برای ۲۶ هزار و ۳۷۳ واحد زمین تامین کرده و با احتساب زمین‌های در شرف تامین این عدد به ۹۲ هزار و ۹۳۷ واحد خواهد رسید. این اقدام می‌تواند پروژه نهضت ملی مسکن در استان خوزستان را روی ریل پیشرفت قرار دهد.

تعداد کسانی که وجه اولیه به مبلغ ۴۰ میلیون تومان را واریز کرده‌اند ۱۱ هزار و ۲۳۷ نفر هستند که برای ۱۱ هزار و ۱۲۷ نفر تخصیص پروژه صورت گرفته است. این آمار نشان می‌دهد جدیت متقاضیان در تامین آورده در تسریع اجرای طرح‌ها تاثیر بسزایی دارد.

شب گذشته مهرداد بذرپاش – وزیر راه و شهرسازی دستور داد تا روند احداث پروژه نهضت ملی مسکن در استان خوزستان تسریع شود که صبح امروز قرارگاه مرکزی مسکن در این استان تشکیل جلسه داد و مسائل و مشکلات پروژه‌ها یک به یک بررسی و برای رفع آنها تصمیمات لازم اتخاذ شد.

آنطور که وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده تامین زمین برای حدود ۵۰ هزار واحد مسکونی در استان خوزستان انجام شده و عملیات ساخت ۹۰۰۰ واحد آغاز شده است.

بذرپاش بیان کرد: برخی زمین‌ها نیز در اختیار نیروهای مسلح یا دیگر نهادهاست که از آن‌ها خواستیم این زمین‌ها را در اختیار ما یا کارکنان خود قرار دهند که تاکنون با بخش زیادی از درخواست‌ها موافقت شده است. تلاش می‌کنیم در سال ۱۴۰۲ مشکلی برای تامین زمین نداشته باشیم.

اواخر فروردین سال جاری معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: به ۹۸ درصد از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در خوزستان تخصیص پروژه انجام و فرآیند عملیات اجرایی نیز آغاز شده است. او همچنین خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۱۴٠۰ تاکنون، ۳ هزار و ۱٠۴ میلیارد ریال در بحث آماده‌سازی مسکن‌های آنلاین هزینه شده که بر همین اساس پیشرفت پروژه‌ها از ۳٠ درصد به ۷۸ درصد رسیده است. در صورت تخصیص اعتبار درخواست شده به مبلغ ۶هزار و ۵٠٠ میلیارد ریال، عملیات اجرایی ۹٠ درصد معابر مسکن آنلاین در نیمه دوم سال جاری به اتمام می‌رسد.

از شروع به کار دولت سیزدهم طرح نهضت ملی مسکن به یکی از مهم‌ترین اولویت‌های حاکمیتی تبدیل شده است. ارسلان مالکی ـ سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن می‌گوید: تلاش همه کارکنان مجموعه وزارت راه و شهرسازی تسریع حل عقب‌ماندگی کشور در حوزه مسکن است. با این اوصاف پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۴۰۲ روند اجرای مسکن‌سازی  در استان خوزستان سرعت بگیرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا