اقتصادی

هشدار گمرک به ۱۱۰ واردکننده کامیون

با برداشته شدن موانع و شروع مجوزهای کامیون های وارداتی ، ماموریت واردات به 110 واردکننده هشدار داد که مجوزها را ظرف یک ماه ادامه دهند. در غیر این صورت ، کامیون ها متوقف می شوند.

به گزارش ترند روز ، سرانجام در پیگیری ها ، تعیین و صدور مجوز 6000 کامیون در برنامه قرار گرفت و مجوزها از امروز آغاز شده است. با این حال ، با شروع مجوز و زمانی که در این زمینه به نهادهای مربوطه داده شد ، گمرک ایران به واردکنندگان اطلاع داد که بلافاصله ظرف یک ماه با مجوز اقدام خواهد کرد.

با توجه به نامه معاون فنی گمرک و اطلاع رسانی به 110 واردکننده ، طبق دستور و تأیید دادستان ، کلیه مسائل ، مشکلات و تاخیر در دریافت کامیون های وارداتی برطرف شد. طبق قانون مربوطه و کامیون رسوبی هماهنگ کنندگان گمرکات کشور ، که قبلاً سفارشات خود را نوشته اند ، باید کامیون ها را با رعایت کلیه قوانین مربوطه در 27 نوامبر از گمرک ترخیص کنند.

همچنین تأکید شد که در غیر این صورت ، مدیر گمرک موظف است اظهارنامه کامیون بدون مجوز را که از تاریخ 29 نوامبر به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی واگذار شده است ، تهیه و ارسال کند تا طبق قانون حاکم ، آن را دریافت کنند. به

از سوی دیگر ، به واردکنندگان اطلاع داده شده است که در صورت صدور مجوز کامیون های مربوط به گمرک ، موظفند کتباً به گمرک ایران اطلاع دهند. اینها در غیر این صورت هیچ عذری برای تمیز نکردن کامیون های وارد شده پس از ماه نصب قابل قبول نیست و پس از یک دوره یک ماهه ، طبق قانون حذف شده ، اسامی واردکنندگانی که قصد تعویق آن را ندارند یا نه باید به مقامات صلاحیتدار ، از جمله دفتر دادستان ، و برای اطلاع عموم منتشر می شود.

این هشدار به این دلیل بود که مقامات گمرک ایران به مدیران گمرک گفتند تا کامیون ها را به مدت یک ماه دور نریزید تا مشکل حمل و نقل بار حل شود تا صاحبان بار بتوانند نظافت کنند.

بحث کامیون های وارداتی به تصمیم تمدید ناوگان حمل و نقل عمومی باز می گردد. راه و شهرسازی و حمل و نقل جاده ای و وزارت صنعت ، معدن و تجارت در اطلاعیه باید شرایط واردات از جمله لیست قیمت کامیون های وارداتی ، نحوه واردات ، کامیون های تمیز شده ، مجوزهای قانونی و نظارتی و همچنین تأیید را تعیین کند. منشاء این کامیون ها

با این حال ، صدور مجوز برای این کامیون ها عمدتا به دلیل عدم هماهنگی و عدم توافق بین سازمان ها به تعویق افتاد ، تا اینکه با ورود دادستان ها موانع مسدود شده و آژانس ها مجبور شدند مسئولیت های خود را ظرف یک ماه بر عهده بگیرند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا