فرهنگ و هنر

هزینه ۶۵ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی تهران برای اجاره مراکز بهداشتی و درمانی

هزینه ۶۵ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی تهران برای اجاره مراکز بهداشتی و درمانی

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی تهران با اشاره به وجود ۲۰۰ مرکز بهداشتی و درمانی استیجاری این دانشگاه از هزینه ۶۵ میلیاردی برای این مراکز خبر داد.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در نشست خبری خود در سومین روز از نمایشگاه رسانه‌های ایران، با بیان اینکه متعهد بودن و متخصص بودن فاکتوری است که ما برای نیروهایمان در نظر گرفتیم، گفت: ما توانستیم همکاری خوبی با خیرین سلامت داشته واز این طریق هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از طریق خیرین جذب کنیم.

وی ادامه داد: امروز رسانه چشم نظارتگر یک سیستم هستند و دانشگاه نیز از این چشم نظارتگر برخوردار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بیش از ۲۰۰ مرکز بهداشتی داریم که اغلب استیجاری هستند.

وی با بیان اینکه مراکز سراج در راستای ارائه خدمات سلامت روان ایجاد شد، گفت:  ما آسیب‌های اجتماعی زیادی مانند طلاق و کودکان کار و اعتیاد را داریم که باید رسیدگی شود و در مرکز سراج به این موضوعات پرداخته می شود.

وی ادامه داد: مراکز جامع سلامت و خانه‌های بهداشت اکثرا استیجاری بوده و ما در حال دائمی کردن این مکان‌ها هستیم ما سالی ۶۵ میلیارد تومان برای اجاره این مکان‌ها پرداخت می‌کنیم. اگر این مکان‌ها ثابت شوند و از حالت استیجاری خارج شوند می‌توانیم از این پول برای سایر بخش‌ها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: نظارت بر عملکرد افراد در معاونت درمان دانشگاه در حال انجام است. توزیع عادلانه بودجه پژوهشی صورت گرفته و محققان را برای تحقیق مفید برای جامعه تشویق کردیم سعی کردیم ارتباطات بین المللی را با مقالات  مشترک بیشتر کنیم. 

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های فرهنگی و سفرهای زیارتی برای دانشجویان گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران موفق شد در تاریخ ایران یک دانشگاه را در عراق راه اندازی کند یک میلیارد دلار هزینه راه اندازی آن از سوی طرف عراقی پرداخت شده و در حال حاضر ۶۰۰ دانشجو دارد.

انتشارات فرهنگ و هنر

با کلماتم، ابتکار هنری را به وجود می‌آورم و جذابیت زندگی را در آن تقدیم می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا