علمی و پزشکی

نخستین کهکشانها مشت شان را برای جیمز وب باز می کنند

این هفته، تیم عملیات جیمز وب برای تولید دستگاه های NIRCam، NIRISS و NIRSpec چراغ سبز نشان داد و هفت مدل از 17 مدل را برای پرتاب کامل تلسکوپ فضایی جیمز وب آماده کرد. بودن.

NIRCam دستگاهی در تلسکوپ فضایی جیمز وب است که دو عملکرد اصلی دارد. این دستگاه به عنوان یک دستگاه تصویربرداری از طول موج 0.6 تا 5 میکرون و همچنین یک سنسور طول موج برای حفظ کارایی یک آینه 18 قطعه ای به عنوان یک آینه تک کار می کند. به عبارت دیگر این دستگاه یک دوربین است و برای ارائه اطلاعات اصلاح 18 قسمت یک شیشه بزرگ نیز استفاده می شود و به همراه آن یک دوربین مادون قرمز با 10 آرایه جیوه-کادمیم-تلورید.(HgCdTe) و هر کدام. کلید آرایه 2048 و در 2048 نقطه است.

FGS-NIRISS دستگاهی در تلسکوپ فضایی جیمز وب (JWST) است که یک حسگر جهت روشن و تجهیزات علمی را با تصویربرداری مادون قرمز نزدیک و یک طیف‌نگار ترکیب می‌کند. این دستگاه توسط آژانس فضایی کانادا (CSA) و توسط Honeywell به عنوان بخشی از یک پروژه بین المللی برای ساخت یک تلسکوپ مادون قرمز بزرگ با ناسا و آژانس فضایی اروپا توسعه یافته است. نور را از طول موج 0.8 تا 5.0 میکرون تشخیص می دهد و دارای چهار منظر متفاوت است.

دستگاه NIRSpec یکی از چهار دستگاه علمی بود که با تلسکوپ فضایی جیمز وب پرواز کرد. NIRSpec یک طیف چند طیفی است که می تواند طیف مادون قرمز تا 100 جرم مانند ستاره ها یا کهکشان ها را در وضوح های پایین، متوسط ​​و بالا اندازه گیری کند. مشاهدات نیز در طول موج 0.6 میکرومتر تا 5.0 میکرومتر انجام شد. همچنین دارای دیافراگم‌هایی برای طیف‌سنجی با وضوح بالا از منابع مختلف، و همچنین دارای اجزای کامل (IFU) برای طیف‌سنجی سه‌بعدی است. این دستگاه توسط آژانس فضایی اروپا و توسط شرکتی به نام آستریوم ساخته شده است.

تلسکوپ فضایی جیمز وب بر روی اولین کهکشان ها تمرکز خواهد کرد

اعلامیه اخیر ناسا آماده سازی روش MRS MIRI و چشم انداز به اشتراک گذاری داده های مهندسی را برجسته کرد.

اصطلاح “MIRI” به معنای “ابزار متوسط ​​مادون قرمز” است که در “MIRI MRS” با “حالت طیف‌سنجی با وضوح متوسط” ترکیب شده است.

آلوارا لابیانو و دیوید لا که هر دو محقق تلسکوپ فضایی هستند، گفتند مدل MRS یکی از پیچیده‌ترین روش‌های استفاده از تلسکوپ جیمز وب است که شامل طیف‌سنجی میدان خنثی است که اطلاعات طیفی و فضایی را نمایش می‌دهد. همزمان.

آنها افزودند که این طیف‌نگار «مکعب‌های داده» سه‌بعدی را ارائه می‌کند که حاوی هر طیف در یک تصویر است. طیف‌نگارها ابزاری قدرتمند برای مطالعه ترکیب و سینماتیک اجرام نجومی هستند زیرا مزایای تصویربرداری و طیف‌سنجی سنتی را با هم ترکیب می‌کنند.

دستگاه “MRS” برای حفظ وضوح طول موج سیگنال تقسیم بر حداقل اختلاف طول موج طراحی شده است. لاو و لابیانو در این متن می‌گویند: «این دستگاه به اندازه‌ای قدرتمند است که بتواند ویژگی‌های اتمی و مولکولی محیط‌های مختلف را مشاهده کند و با حداکثر توان خود می‌تواند آزاد شدن هیدروژن از کهکشان‌های اولیه را بررسی کند.»

کیفیت تصویر و سازگاری “MIR’s MIRI” را توضیح دهید

لا و ​​لابیانو می‌گویند: «این دستگاه با حرکت به سمت طول موج‌های طولانی‌تر، ویژگی‌های مولکول‌های هیدروکربن را در کهکشان‌های غبارآلود نزدیک مشاهده می‌کند و عناصر درخشانی مانند اکسیژن، آرگون و نئون را تجزیه و تحلیل می‌کند که می‌تواند گاز باشد.» دنیای بین ستاره ای، او می دانست.

آنها می‌گویند: «نزدیک‌تر به زمین، MRS نقشه‌هایی از خواص یخ و مولکول‌های آلی ساده در سیارات عظیم منظومه شمسی خودمان و روی دیسک‌هایی که سیارات اطراف ستاره‌ها را تشکیل می‌دهند، تولید خواهد کرد.»

هنگامی که کیفیت تصویر و تراز مکانی چندین برگه داده مشخص شد، تیم تجهیزات MIRI بر روی اندازه‌گیری نتایج طیف‌سنجی تجهیزات کار خواهد کرد، که طبق گفته‌های La و Labiano، شامل تعدادی مراحل مانند محدودیت طول موج و وضوح است. تمام 12 صحنه برای “جیمز وب” است.

دانشمندان گفتند: “ما یک راه حل منحصر به فرد MRS با بخش کوچکی از طیف به دست آمده از یک مطالعه مهندسی اخیر بر روی یک هسته کهکشانی فعال در مرکز کهکشان سیگرت NGC 6552 ارائه می کنیم.” وقتی آماده شد، MRS نقش مهمی در یک برنامه علمی ایفا خواهد کرد که یکی از اولین کارهایی است که تلسکوپ فضایی جیمز وب در خدمات نجومی انجام خواهد داد و تا چند هفته دیگر آغاز خواهد شد.

46

دکمه بازگشت به بالا