علمی و پزشکی

دانشمندان باز هم می‌خواهند برای موجودات فضایی پیغام بفرستند

یک سیستم پیام دوتایی به نام Biacon در کهکشان (BIT) که حاوی اطلاعاتی در مورد حیات روی زمین، منظومه شمسی و ظاهر انسان است و هر موجود فرازمینی را دعوت می کند تا در صورت دریافت پیام، پاسخ دهد.

گروهی از محققان از جمله جاناتان جیانگ، محقق ناسا، نوشتند: «ایده ارتباط با موجودات هوشمند فرازمینی یک فرآیند طولانی و هیجان انگیز در اکتشاف کیهان است و تنها در دهه گذشته از نظر فنی امکان پذیر بوده است.

محققان امیدوارند فضایی با اطلاعات بیشتر در مورد حیات روی زمین فراهم کنند

آنها گفتند: «برای دستیابی به این هدف، پیام‌های ناموفق به گونه‌ای طراحی و ارسال می‌شوند که بتوان با پیشرفته‌ترین ابزارهای موجود ارسال کرد.

آخرین پیام‌های موجودات فضایی هوشمند از آرشیو رصدخانه در شمال پورتوریکو ارسال شد.

آخرین پیام ارسال شده به موجودات فضایی هوشمند از آرشیو رصدخانه در شمال پورتوریکو ارسال شده است.

این اولین بار نیست که انسان تصمیم می گیرد با حیات فرازمینی تعامل داشته باشد. در سال 1974، یک پیام رادیویی رمزگذاری شده حاوی اطلاعات اولیه در مورد انسان و زمین از رصدخانه آرسیبو در شمال پورتوریکو منتشر شد.

این رویداد بخشی از مجموعه‌ای از تلاش‌ها برای جلب توجه عمومی به توسعه چشمگیر تلسکوپ رادیویی آرسیبو است، اگرچه گروهی از محققان امیدوار بودند که بتوانند با فرازمینی‌ها ارتباط برقرار کنند، که متاسفانه تاکنون امکان‌پذیر نشده است.

با این حال، محققانی که تصمیم گرفتند پیام نهایی را به فضا ارسال کنند، آن را برای رسیدن به موجودات هوشمند فرازمینی تطبیق دادند.

محققان گفتند: «بر خلاف پیام‌های ارسال شده توسط آرشیو، که برای نشان دادن قابلیت‌های فنی رادیو فضایی مدرن طراحی شده‌اند، پیام‌های ناموفقی به هر منطقه احتمالی کهکشان راه شیری ارسال شده است. اما احتمال وجود فرازمینی‌های هوشمند وجود دارد». . مقاله می گوید.

این مقاله همچنین اطلاعاتی در مورد مناسب ترین راه برای ارسال پیام و اینکه کهکشان راه شیری باهوش ترین منطقه است و اینکه پیام در بهترین زمان ارسال شده است، ارائه می شود.

وقتی این پیام رسید، امید می رود که بتوان اطلاعات پیچیده تری را با موجودات باهوش به اشتراک گذاشت، مانند قوانین شطرنج.

46

دکمه بازگشت به بالا