اقتصادی

تولید برق نخستین نیروگاه بادی عربستان آغاز شد

اولین علفزار 400 مگاواتی عربستان سعودی تولید برق را به عنوان بخشی از طرح ترویج پروژه تجدیدپذیر و تولید سوخت بیشتر برای صادرات آغاز کرده است.

بر اساس بیانیه ای که از سوی شرکت دولتی انرژی پاک مصدر منتشر شده است ، دوما الجندل که توسط مصدر و شرکت فرانسوی EDF در شمال عربستان تاسیس شده است ، پس از اتمام برق 70000 خانه را تأمین می کند. به

اولیویر مارشان ، مدیر پروژه شرکت باد دوما الجندال می گوید: “ما در حال حاضر با شرکا و پیمانکاران خود کار می کنیم تا ساخت این پروژه را در ماه های آینده به پایان برسانیم.”

نیروگاه دوما الجندل تحت قرارداد خرید برق 20 ساله با شرکت برق سعودی ، زیرمجموعه شرکت برق سعودی ، برق تأمین می کند.

در آوریل ، شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان ، وزیر انرژی عربستان ، پروژه فتوولتائیک خورشیدی ساکاکا را افتتاح کرد ، اولین پروژه انرژی تجدیدپذیر این کشور با 300 مگاوات.

به گفته وزارت انرژی عربستان سعودی ، مجموع پروژه های تجدیدپذیر از جمله پروژه های ساکاکا و دوما الجندل 3.67 گیگاوات است. این پروژه ها برق بیش از 600 خانوار را تامین می کند و انتشار گازهای گلخانه ای را بیش از هفت میلیون تن کاهش می دهد. پیشنهادات این پروژه ها با یک قرارداد خرید 25 ساله برق با یک شرکت برق عربستان سعودی پشتیبانی می شود.

به گفته پلاتس ، عربستان سعودی تا سال 2030 سهم 50 درصدی از گازهای تجدیدپذیر و تجدیدپذیر را در سبد انرژی خود هدف قرار داده و استفاده از حدود یک میلیون بشکه گاز طبیعی را حذف می کند. روزهایی که در نفت برای تولید برق و تصفیه آب استفاده می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا