علمی و پزشکی

عمل جراحی لیزیک چشم بعد از رینوپلاستی شکستگی بینی

لیزیک چشم نوعی جراحی لیزر است که می تواند انواع مختلف آستیگماتیسم ، نزدیک بینی یا نزدیک بینی را اصلاح کند. با این جراحی بینایی فرد پس از جراحی به وضوح و کاملاً برمی گردد و اختلال بعد از عمل بسیار کاهش می یابد.

در این رویداد ، حدود 160 میکروفون در بالای آن قرار دارد قرنیه برداشته می شود و سپس از لیزر اکسایمر کنترل شده توسط رایانه استفاده می شود قرنیه با توجه به تعداد عینک ساخته شده است.

بسیاری از افراد با عینک به مرور زمان از استفاده از عینک خسته شده اند و یا از ابتدا علاقه ای به استفاده از عینک ندارند. این روش بهترین راه حل برای پاک کردن عینک از چشم آنها است و آنها می توانند این کار را با ساخت عینک به راحتی برای همیشه انجام دهند. بودن.

چرا عمل جراحی لیزیک انجام می شود؟

در واقع ، نور باید به شبکیه شما متمرکز شود تا بتوانید همه چیز را به وضوح ببینید ، اما وقتی این اتفاق نمی افتد و نور به درستی بر روی شبکیه چشم شما متمرکز نمی شود ، بینایی شما تار می شود و یک نقص در علم پزشکی است. شکست نامیده می شود.

جراحی چشم لیزیک

انواع شکستگی های شکست:

1- نزدیک بینی: این گروه از افراد می توانند خیلی نزدیک چیزها را ببینند ، اما دیدن چیزها و چیزهای دور و تاری بودن چیز برای آنها دشوار است.

2-دوربین: این گروه از افراد اشیای تاری را می بینند ، اما مشکلی در دیدن اشیا از راه دور ندارند و آنها را به وضوح می بینند.

3- آستیگماتیسم: در این گروه از افراد همه اشیا and و اشکال مات هستند.

چه کسی جراحی لیزیک چشم انجام نمی دهد؟

1- این جراحی برای افراد زیر 18 سال مناسب نیست و این افراد نباید تحت عمل لیزیک قرار گیرند.

2- این جراحی برای افرادی که شیرده یا باردار هستند مناسب نیست.

3- افرادی که از داروهای خاصی استفاده می کنند در این رویداد واجد شرایط رقابت نیستند.

4- افرادی که دارند قرنیه آنها نازک یا ناهموار هستند و این امکان پذیر نیست.

5- افراد مبتلا به بیماری های روانی مانند گلوکوم یا چشم های بسیار خشک واجد شرایط این جراحی نیستند.

6- افراد مبتلا به بیماری هایی مانند آرتریت روماتوئید ، لوپوس یا دیابت ممکن است کاندیدای این رویداد نباشند.

جراحی لیزیک چشم چه فوایدی دارد؟

اکنون این جراحی بیش از 1 تا 25 سال دارد و اکثر پزشکان به بیماران خود دستورالعمل می دهند.

2- درد این جراحی بسیار ناچیز است و در صورت داشتن درد بعد از 24 ساعت از بین می رود.

3. در این کار هیچ بخیه یا بخیه وجود ندارد.

4- مناسب افرادی که علاقه به عینک ندارند و از آن خسته شده اند.

5- اگر بینایی فرد با افزایش سن تغییر کند ، پزشکان می توانند به راحتی آن را اصلاح و درمان کنند.

جراحی لیزیک چشم نتیجه چیست؟

این جراحی مانند سایر جراحی ها مشکلات و خطرات خود را دارد اما پیچیدگی این جراحی بسیار کم است و آسیب زیادی نمی رساند.

سوزش و خشکی چشم ، حساسیت به نور طبیعی ، تاری دید ، کاهش قدرت بینایی ، تاری دید ، تغییر دید ، مشکل در هدایت ، شب ، لکه های کوچک چشم ، تماس چشمی و … جراحی همه علائم شایع است و پس از سه تا شش ماه از بین می رود و جای نگرانی نیست. اما اگر بعد از شش ماه هنوز این علائم را دارید ، بهتر است به متخصص خود مراجعه کنید تا مطمئن شوید و مشکل خود را با او در میان بگذارید تا وی بتواند مشکل شما را برطرف کند و به شما کمک کند.

جراحی لیزیک چشم چه مدت است؟

مدت زمان جراحی چشم بسیار کوتاه و بین ده تا بیست دقیقه است و بعد از آن دوره جراحی شما تمام می شود.

فراموش نکنید که شخصی را با خود بیاورید تا بعد از جراحی به شما کمک کند و به شما کمک کند تا به مکانی که می خواهید بروید.

بعد از جراحی لیزیک چشم چه اتفاقی می افتد؟

بعد از انجام لیزیک ، ممکن است چشم های شما خشک و تحریک شود ، همچنین ممکن است چشم های شما سوخته یا زخمی شود ، بنابراین پزشک داروی قطره ای دیگری را برای شما توصیه می کند تا دیگر دچار مشکلات مشابه نشوید. استفاده کنید. استفاده به موقع از این قطره ها بسیار مهم است و باید در زمان مناسب استفاده شود.

هنگام استفاده از این قطره ها ، ممکن است بینایی احساس سوزش یا تار شدن کند که این یک علامت رایج است ، اما اگر فرد را آزار دهد ، باید به پزشک مراجعه کرده و به دنبال کمک باشد. توجه داشته باشید که بدون مشورت با پزشک نباید کاری انجام دهید.

چند روز دیگر بینایی شما بهبود می یابد و دید شما خوب و واضح است.

بعد از انجام لیزیک به مدت یک هفته به دستشویی نروید و صورت خود را بشویید زیرا عینک جراحی در چشم شما قرار گرفته است و هنگام شستن صورت ممکن است آسیب ببیند.

به مدت دو هفته در آب گرم شنا نکنید و راه بروید زیرا ممکن است به چشم شما آسیب برساند.

پس از جراحی هرگز چشمان خود را به وضوح نشان ندهید زیرا باعث تحریک و آسیب چشم شما می شود.

بینی شکسته

دلایل آبریزش بینی:

شایعترین آسیب استخوانی صورت ، شکستگی بینی است. آسیب رساندن به بینی دشوار است ، اما تحقیقات نشان داده است که شایع ترین نوع استخوان در صورت مربوط به بینی است ، بنابراین نیمی از شکستگی های صورت پیدا می شود. آبریزش بینی نتیجه تأثیر و تأثیر آن بر بینی است. در صورت شکستگی شکستگی ، باید شکستگی بینی درمان شود. بسته به نوع آسیب ، ممکن است بینی برای درمان آن نیاز به جراحی داشته باشد یا خیر. نمی توان بلافاصله بعد از آسیب جراحی را انجام داد ، زیرا به دلیل تورم و تورم بینی ، شکل واقعی کاملاً قابل مشاهده نیست ، بنابراین شما باید اولین معالجه بینی را انجام دهید ، مانند خونریزی را متوقف کنید ، سپس حداقل سه ماه برای جراحی بینی شکسته به دکتر مراجعه کرد.

درمان شکستگی بینی

علائم شکستگی بینی:

اگر می خواهید بدانید بعد از آسیب دیدگی بینی شما شکسته است ، باید علائم زیر را بدانید تا بتوانید شکستگی بینی را تشخیص دهید.

  • اگر بینی شکسته شود ، استخوان ها تحت تأثیر قرار می گیرند.
  • جداسازی و پارگی سپتوم ؛
  • مشکلات تنفسی و درد در بینی.
  • رینیت در قسمت خارجی و داخلی بینی.
  • کبودی دور چشم ؛

در صورت مشاهده هر یک از این علائم ، باید به پزشک مراجعه کرده و به دنبال درمان شکستگی بینی باشید.

درمان شکستگی بینی

زمان مراجعه به پزشک بینی:

اولین اولویت برای شکستگی بینی مراجعه به پزشک است. اگر خونریزی به یک یا دو بینی برسد و پس از چند دقیقه هنوز قابل مشاهده باشد ، اگر پوست بینی پاره شده باشد ، سردرد ، حالت تهوع ، درد و تورم بینی پس از سه روز بسیار بهبود می یابد. شکل بینی تغییر می کند و نفس کشیدن دشوار است ، نشان می دهد که آسیب جدی است و نیاز به مراقبت پزشکی دارد. اگر در شکسته شدن یا عدم شکستن بینی شک دارید ، باید برای بررسی آن با یک متخصص گوش ، حلق و بینی مشورت کنید.

سه تا پنج روز پس از شکستگی بینی ، وقتی تورم بینی فروکش کرد ، باید به یک متخصص گوش ، حلق و بینی مراجعه کنید. درمان اولیه شکستگی بینی نباید بیش از پنج روز طول بکشد. اگر یک روز تعطیل کنید و به پزشک مراجعه کنید و این مدت بیش از 7 تا 10 روز طول بکشد ، نتیجه آن همان ظاهر بینی به همان شکل شکسته خواهد بود.

درمان شکستگی بینی

تشخیص شکستگی بینی:

گفتیم که اولین قدم در شکستگی بینی ، درمان شکستگی بینی است. هنگام مراجعه به پزشک ، موارد زیر را انجام دهید تا مشخص شود:

  • پزشک داخل و خارج بینی را با دستگاه خاصی معاینه می کند. این نوع امتحانات احتمالاً کمی دردناک است.
  • در بعضی موارد ، می توان از بینی نیز عکس گرفت.
  • اگر شکستگی بینی شدید باشد ، سی تی اسکن صورت ضروری است.

ممکن است چند ماه قبل از جراحی طول بکشد جراحی زیبایی بینی برای بازیابی شکل باید استراحت کنید. اگر آبریزش بینی را درمان نکنید ، ممکن است بینی شما زشت و آسیب دیده باشد و در تنفس مشکل داشته باشید.

برای دریافت مشاوره رایگان از یکی از بهترین جراحان بینی در تهران ، به وب سایت مراجعه کنید کلینیک زیبایی صورت به https://clinicchehrenegar.ir مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا