علمی و پزشکی

علائم هشدار کرونا / درمان‌های خانگی موثر بر بیماری در فاز سرماخوردگی

پزشکان اورژانس گفتند بیماری Covid-19 سه مرحله دارد: سرماخوردگی ، ذات الریه و تورم. وی در توضیح علائم هشدار دهنده کرونا گفت: “به محض احساس علائم سرماخوردگی ، از جمله آبریزش بینی ، سردرد ، سردرد ، تب خفیف 37.5 درجه و غیره.

در مصاحبه ای با ترند روز ، دکتر حسین کرمان پور وی درباره علائم بیماری کرونا قلب در انگلیس می گوید: “به طور کلی ، بیماری عروق کرونا و عفونت های کرونا مانند سرماخوردگی ، آنفولانزا ، سرخک ، اوریون و غیره شایع است. اولین علائم در مراحل اولیه شبه است. سرماخوردگی ایجاد می کند و می تواند باعث سردرد ، آبریزش بینی ، گرفتگی عضلات و درد شود. “سرفه شروع می شود و … آنچه باعث تفاوت کرونا شد ، کرونا تب شدیدی داشت که با دارو برطرف نشد و همراه با دردهای بدن و خستگی شدید بود. گاهی اوقات با علائم گوارشی همراه است. علائم دستگاه گوارش از اختلالات چشایی تا اسهال ، استفراغ ، حالت تهوع و حتی گاهی اوقات یبوست متغیر است.

وی افزود: “بنابراین ویروس تغییر کند یا تغییر نکند ، به این علائم مربوط می شود.” در همین نوع ویروس در برزیل ، علاوه بر سرعت شیوع ، برخی از عوامل بیماریزا نیز افزایش یافته است که بدیهی است هنوز در ایران یافت نشده است. خوشبختانه ویروس جهش یافته انگلیسی در انگلیس کنترل شد و آنها به روش های مختلف توانستند آن را کنترل کنند. جهش انگلیسی پشتیبانی بیشتری از میزان انتقال داشت ، به جز نوع برزیلی ، که دارای اثرات بدخیم و بالقوه کشنده ای بود ، اما علائم اولیه تقریباً یکسان بودند.

وی اضافه کرد: “امروز ، در هنگام تاج ، همه علائم سرماخوردگی دارند ، که معمولاً با بدن درد ، آبریزش بینی ، سردرد و غیره شروع می شود و در بالای تاج قرار می گیرد. او ابتدا باید خود را وقف خانه کند ، مایعات بنوشد ، و اگر چهار تا پنج علائم هشدار دهنده دید ، باید در این مرحله به پزشک مراجعه کند.

علامت هشدار تاج

کرمانپور علائم هشدار دهنده را برای کرونا توضیح داد: یکی از علائم هشدار دهنده تب شدید است. تب کنترل نشده با وجود دارو و لباسشویی. دوم ، تنفس مختل می شود. بنابراین حتی بیمار از تنفس سریع رنج می برد و تعداد تنفس در دقیقه به بیش از 27 می رسد و به مرز 30 می رسد و افزایش می یابد. تنفس باید توسط شخص دیگری در حالت استراحت اندازه گیری شود. اگر سرعت تنفس 28 درجه در دقیقه باشد و بیمار نیاز به افزایش داشته باشد ، باید به کلینیک و دکتر مراجعه کند. سومین علامت هشدار دهنده این است که لب ها ، انگشتان ، پایین ناخن به دلیل کمبود اکسیژن کدر می شوند. اگر در خانه یک اکسیمتر نبض دارند ، اگر میزان اشباع آنها برای آنها کمتر از 96 تا 91 ساعت باشد ، وقت آن است که به پزشک مراجعه کنید. زیرا این بدان معناست که در ریه ها اتفاقی می افتد و آنها باید به کلینیک مراجعه کرده و مورد ارزیابی قرار گیرند و سریعاً درمان را شروع کنند. علائمی مانند ضربان قلب بالا و فشار خون بالا نیز امروزه علائم خطرناکی هستند. بنابراین ، اگر فشار خون فردی 12 از 10 یا 12 از هشت است ، اما به تدریج به 13 از 8 یا 14 از 9 افزایش می یابد ، باید به پزشک مراجعه کند و وضعیت او را بررسی کند.

خود درمانی برای بیماران با این علائم ممنوع است

وی افزود: “اگر شخصی در خانه به دیابت مبتلا باشد یا اصلاً دیابت نباشد ، اما بتواند قند را در خانه اندازه گیری كند ، اگر به 100 تا 100 برسد و قند خون ناشتا نباشد ، از قند خون خودداری می كنند. غذا بیش از 140 است. و در چند مرحله اندازه گیری می شود اگر افزایش یابد باید به پزشک مراجعه کنید. از آنجا که قند خون باید کنترل شود ، در غیر این صورت شدت و شدت بیماری افزایش می یابد. در ضمن ، سرفه تهدید کننده زندگی بیمار نیز محلی برای مراجعه به پزشک است اگر سرفه شدید دارند و با وجود مصرف دارو سرفه کنترل نمی شود ، باید به پزشک مراجعه کنند. مشاهده می شود که در آنجا افرادی در خانه دچار آرتروز هستند که ممکن است نتیجه التهاب باشد و این افراد نیز باید به جای اینکه خودشان را مسخره کنید به پزشک مراجعه کنید. هیچوقت استفاده از دارو و خود درمانی برای این افراد با این علائم توصیه نمی شود.

چه مدت طول می کشد تا علائم کرونا ظاهر شود؟

وی درباره زمان بروز علائم می گوید: “مدت زیادی طول نمی کشد تا علائم فوراً ایجاد شوند.” بسیاری از مردم می گویند من امروز با شخصی در مظنون به داشتن عروق کرونا در تاکسی بودم و بعد از کار تب و لرز داشتم. هیچ ارتباطی با این تاکسی ندارد. اگر فردی دو یا سه روز پس از آسیب دیدگی دچار علائمی شد یا فرد مشکوکی ، باید یک کرونا درست کنیم ، خودمان را کنترل کنیم و در خانه قرنطینه کنیم ، مایعات زیادی بنوشیم ، الکل بنوشیم و … تا اینکه به روند رسیدیم. پس نیای

تاج 3 مرحله

کرمان پور ، اظهار داشت که به طور کلی ، ما دوره بیماری عروق کرونا قلب را به سه مرحله تقسیم می کنیم ، وی گفت: فاز سرد ، فاز ریوی ، فاز التهابی. خوب و بهترین خبر این است که دشمن را در مرحله سرد متوقف کنید تا آنها وارد مرحله بعدی نشوند. مرحله ریوی این بیماری با سرفه سیاه ، سرفه سیاه ، علائم دستگاه گوارش و غیره همراه است. مرحله سوم طوفان شدیدی است که در آن بیمار در بیمارستان و ICU بستری می شود. اهمیت آگاهی دادن به مردم این است که اگر آنها می توانند در هنگام زخم مانند احتیاط خانگی احتیاط لازم را انجام دهند ، شیمی درمانی را برای کاهش سرفه و درد و افزایش مایعات در بدن شروع می کنند ، بهتر است وارد مرحله دوم نشوید. . اگر آنها وارد مرحله دوم شدند ، به بیمارستان بروید و در آنجا متوجه می شوند که آیا فرد باید به خانه خود برود یا باید در بیمارستان بستری شود. برخی از افراد در مرحله دوم بیمارستان تحت درمان قرار می گیرند ، اما متأسفانه برخی وارد مرحله سوم بیمارستان می شوند. زیرا خیلی دیر است و آنها نیاز به درمان جدی تری دارند.

درمان کرونا خانگی در مرحله سرد

پزشک اورژانس خانه در طی عمل سرماخوردگی تاج گفت: “به محض اینکه علائم سرماخوردگی ، از جمله آبریزش بینی ، سردرد ، سردرد ، تب خفیف 37.5 درجه و غیره را احساس کردیم ، ابتدا خود را شناسایی می کنیم.” در همین حال ، اولین کاری که باید انجام دهید افزایش میزان مایعات در بدن است. در فصل سرما بیشتر آب گرم و ولرم است و در فصل گرم آب مورد علاقه وی است. این مایعات نمک کم و قند کمی دارند. مثل مایع طبیعی. اطمینان حاصل کنید که آب خود را در طول فصل در خانه اندازه گیری می کنید. دادن حداقل یک لیتر ادرار در روز ، یک نشانه خطرناک است ، اما همچنین بهتر است.

کرمان پور ادامه داد: گام بعدی تمرین تنفس فوقانی است که واقعاً کمک خواهد کرد. این تمرین را 5 تا شش بار در روز انجام دهید. ظرفیت ریه های او را با اکسیژن طبیعی پر کنید ، یا اگر می توانید ، از طریق پنجره یا پشت پارچه نفس عمیق بکشید ، نفس خود را به مدت دو یا سه ثانیه نگه دارید و سریعتر بازدم کنید. دوباره دو سه ثانیه نفسش را نگه می دارد و نفس عمیق دیگری می کشد. به همین ترتیب ، او علاوه بر دو نفس ، که چندین بار اعمال می کند ، سیگار می کشد و پشه نیز می زند. این ورزش تمام ریه ها را از اکسیژن پر می کند و از استقرار ویروس در آنجا جلوگیری می کند.

وی همچنین گفت: افرادی که علائم سرماخوردگی دارند باید هر هشت ساعت مکرر قرص سرماخوردگی ، هر هشت ساعت شربت و دیفن هیدرامین ، 1000 قرص ویتامین D روزانه ، روزانه یک قرص روی و 250 قرص ویتامین C مصرف کنند. اگر علائم گوارشی دارند ، خود را با ORS که در بسته ذکر شده است درمان کنید. اگر افسرده هستید ، بزرگسالان می توانند یک یا دو قاشق غذاخوری پودر دیفن هیدرامین را قبل از غذا میل کنند ، و کودکان زیر 9 سال می توانند نصف قاشق غذاخوری بخورند. در این دوره به آنتی بیوتیک نیاز نیست ، مگر اینکه با نظر پزشک همراه باشد. سایر داروهایی که آنها به طور غیرقانونی مصرف می کنند منجر به مرحله دوم بیماری می شود.

وی گفت: “افراد دیابتی باید قند خون خود را به خوبی كنترل كنند ، مصرف داروها را با قند قطع نكنند.” بیماری زمینه ای باید به جای قطع بیماری به درمان ادامه دهد. در صورت تنگی نفس باید به پزشک مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا