علمی و پزشکی

صفر تا صد تزریق واکسن آنفلوآنزا

: فتابنیوز:

یکی از اعضای گروه پرستاری و بهداشت جامعه ، دانشکده پرستاری و مامایی ، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ، در این باره به ترند روز گفت: علاوه بر این افراد ، گروه ها یا افراد دیگری نیز می توانند از آن استفاده کنند.

پروانه خراسانی افزود: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا ، واکسن توسط گروه های پرخطر از افراد ، به ویژه افراد مبتلا به بیماری های مزمن ، افراد مسن ، مبتلایان به بیماری های کلیوی ، کبد و ریه ها ، افراد انجام می شود. دیابت ، سرطان ، چاقی و سیستم ایمنی ضعیف. ” وراثت یا کسب (به دلیل استفاده طولانی مدت از کورتیکواستروئیدها ، شیمی درمانی ، سرطان و پیوند) توصیه می شود.

اعضای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ، با این حال ، تأکید کردند که البته این توصیه برای کودکان 6 ماه تا 6 سال و افراد بالای 65 سال ، در مورد عوارض جانبی واکسن گفت: میزان واکسیناسیون بسیار کم و شیوع واکسن زیاد است. با توجه به اینکه میزان آنفلوانزا از هر هزار نفر یک است ، بنابراین اثر آنفلوآنزا هزار برابر واکسن است.

عوارض جانبی واکسن آنفولانزا کم است

خراسانی در مورد واکسن های موجود در بازار گفت: امسال احتمالاً دو نوع واکسن هلندی و فرانسوی در بازار موجود است که هر دو شرکت معتبری هستند و هیچ کدام. “

وی با بیان اینکه بهترین زمان برای معرفی واکسن از ابتدای شهریور تا پایان مهرماه است ، افزود: در کشور ما تا پایان آبان ماه زمان مناسبی برای تهیه واکسن است .

آیا این استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در پاسخ به ممنوعیت واکسیناسیون است؟ واکسن باید توسط پزشک تزریق شود ، اما افرادی که به تخمک حساسیت دارند می توانند تحت شرایط خاص (تحت نظارت پزشک و کادر مجرب و تجهیزات پزشکی کامل) از واکسن استفاده کنند. برخی منابع حتی می گویند که واکسن ممنوع شده است.

خراسانی تأکید می کند: اگر سال گذشته شخصی پس از واکسیناسیون دچار اختلال محیطی شود ، واکسن آنفولانزا در این شخص ممنوع است.

طبق گفته سازنده ، دستورالعمل تزریق ممکن است یکسان نباشد ، اما پیشنهاد فعلی این است که نیمی از واکسن به کودکان زیر سه سال و واکسن کامل به افراد بالای سه سال داده شود. .

یکی از اعضای گروه بهداشت عمومی و پیری ، دانشکده پزشکی و مامایی ، دانشگاه علوم اصفهان ، در مورد کودکان زیر سن صحبت کرد 8 سال اول واکسیناسیون: آنها باید دو بار واکسینه شوند ، با فاصله یک ماه. برای چند سال ، یک بار تزریق واکسن کافی بود.

خراسانی اگر واکسن آنفلوانزا از سرماخوردگی و کوید 19 محافظت می کند؟ وی گفت: در حال حاضر ، سرماخوردگی جدید و ویروس کرونا ویروس واکسنی استاندارد ندارند. واکسن آنفلوانزا در برابر انواع خاصی از ویروس آنفلوانزا نیز مثر است.

واکسن 100٪ مثر ندارد

وی افزود: عوارض جانبی واکسن معمولاً 2 تا 4 هفته پس از تزریق واکسن شروع می شود ، بنابراین ممکن است حداقل به مدت دو هفته نتوانید از فصل آنفولانزا بعد از واکسن جلوگیری کنید. “

این استاد دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه اصفهان تأیید می کند: هیچ واکسن 100٪ موثری وجود ندارد و حتی با تزریق واکسن ممکن است به آنفولانزا مبتلا شوید ، اما بسیار ضعیف تر خواهد بود.

به گفته خراسانی ، اثرات واکسن به سن ، بیماری و داروهای مصرفی و همچنین ذخیره ، حمل و تزریق واکسن از نقطه تولید تا مصرف و اغلب بستگی دارد. 30 تا 60٪ محافظت می کند.

وی در مورد واکسن آنفلوانزا گفت: این واکسن مانند هر واکسن دیگری باید در یک زنجیره سرد نگهداری شود و در دمای 2 تا 6 درجه (در تمام مراحل) نگهداری شود. در تولید ، انتقال از ذخیره سازی به توزیع ، ذخیره سازی و انتقال از داروخانه برای استفاده و تزریق مصرف کننده). بی اثر یا بی اثر بودن واکسن.

خراسانی در مورد استفاده از واکسن آنفولانزای یونان برای زنان باردار خاطرنشان کرد: در سال گذشته زنان باردار تحت درمان جدی قرار نگرفته اند و به آنها توصیه شده است که واکسن آنفولانزا بزنند اما با امسال ، با توجه به شرایط فعلی ، آنها به آنها توصیه كردند كه واكسن آنفلوانزا بزنند. ” مسئولیت پذیری را بپذیرید.

یکی از اعضای گروه بهداشت عمومی و پیری ، دانشکده پزشکی و مامایی ، دانشگاه علوم اصفهان ، اظهار داشت: طبق نظر کارشناسان به طور خاص برای این بیماری ، در شرایط فعلی ، پزشکان مجاز به تزریق واکسن نیستند. کارکنان بهداشتی ، از جمله پرستاران ، پیراپزشکان و سایر اعضای تیم پزشکی ، از جمله کارکنان در بیمارستان ها و مکان های عمومی ، در داخل این مکان برای افراد معلول ، اردوگاه ها و کلینیک ها و تکنسین های اورژانس است تا در اسرع وقت واکسینه شوند. امئو

خراسانی در پاسخ به اینکه کجا می خواهد واکسن آنفلوانزا را تهیه و معرفی کند؟ وی گفت: از آنجا که سلامت واکسن و نگهداری مناسب آن (دمای 4_2 درجه سانتیگراد) برای اثر بخشی واکسن ، پس از تجویز پزشک بسیار مهم است. ، تهیه واکسن از داروخانه های معتبر مورد تأیید وزارت بهداشت تأکید و توصیه می شود. ” امسال معرفی این واکسن برای گروه های پرخطر باید از طریق مراکز بهداشتی انجام شود تا تشخیص غلط افراد نادان و عدم موفقیت واکسن کاهش یابد.

وی افزود: پس از خرید واکسن ، شرایط سرماخوردگی از زمان واکسن باید تا زمان تزریق حفظ شود. بنابراین ، اگر فاصله خرید و تزریق ممکن است ، قبل از دریافت واکسن از داروخانه ، بهتر است یک بسته یخی تهیه کنید کلمن یا یک بطری کوچک یا واکسن باید در یک بسته ضد آب و به دور از تماس مستقیم با بستنی تمام شده قرار داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا