علمی و پزشکی

فاز بعدی تزریق واکسن کووپارس فردا آغاز می شود

به گزارش شفاف ، سعید کلانتری ، مدیر تحقیقات و فناوری در موسسه تحقیقات واکسن و سرم رازی ، در یک مصاحبه زنده تلویزیونی گفت: “در مراحل اولیه تزریق واکسن کوپارس 13 نفر واکسینه شدند و هیچ عارضه جانبی در این 13 نفر مشاهده نشد. مرحله دوم تزریق واکسن “کوپارس” در 12 مارس انجام می شود.

وی با بیان اینکه تاکنون واکسن وی هیچ عارضه ای نداشته است ، ادامه داد: واکسن تا ماه مه آغاز می شود. ایمنی زایی واکسن دو هفته پس از تزریق دوم مشخص شد. برای قضاوت درباره مصونیت واکسن ها خیلی زود است.

نگهبان گفت: “کمبود عوارض پس از واکسیناسیون ما را ترغیب می کند تا روند بزرگ را شروع کنیم.” مرحله اول تزریق این واکسن تا ماه مه به طول می انجامد. قرار است فردا 8 نفر تزریق شود و تزریق گروهی بعدی 120 نفر از فردا آغاز می شود.

به گفته یک دستیار تحقیقاتی در موسسه سرم رازی ، برای تعیین ایمنی واکسن در چندین مرحله ، بیماران و ویژگی های ضد التهابی و ضد التهابی سلول ها را پس از دو هفته بررسی کردیم. این مسائل دو هفته پس از تزریق دوم که در 12 مارس برگزار می شود ، مجدداً بررسی می شود. ما امیدواریم که دو هفته پس از تزریق دوم نتایج را ببینیم ، و در این قسمت است که می توانیم در مورد بی اثر بودن واکسن از عوارض جانبی صحبت کنیم.

م Instituteسسه تحقیقات واکسن و سرم رازی ، معاون تحقیقات و فناوری واکسن و م Instituteسسه تحقیقات سرم ، ادامه داد که نامزدهای واکسن “کو پارس” در صورت وجود حداکثر 6 ماه تحت نظر قرار می گیرند. عوارض جانبی بالقوه: حتی اولین مرحله تزریق به پایان رسیده است و موفقیت پیش بینی می کند ما هنوز در حال بررسی هستیم.

وی گفت: “پس از موفقیت در این روند ، ما مجوز ورود به مرحله دوم تزریق واکسن کرونا را دریافت خواهیم کرد ، که بسته به شرایط آن زمان ، ممکن است بتوانیم در مرحله دوم و سوم مخلوط کنیم ، اما هنوز چیزی مشخص نیست. ”

معاون تحقیقات و فناوری پژوهشگاه واکسن و سرم رازی افزود: مرحله سوم دریافت واکسن کرونا استنشاق یک ماه پس از تزریق دوم عضلانی است. کرونا یک واکسن موجود در هوا برای جلوگیری از انتقال ویروس است.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا