علمی و پزشکی

سفر به کره جنوبی آسان‌تر شد

کره جنوبی نیاز به آزمایش کرونا قبل از سفر را برای مسافران لغو کرده است.

به گزارش ترند روز، به نقل از الجزیره، مقامات کره جنوبی در راستای ارتقای صنعت گردشگری کشور، با کاهش برخی از محدودیت‌های سفری که پس از شیوع ویروس کرونا اعمال شد، نیاز به انجام آزمایش‌های پیش از سفر را برای مسافران مطرح کردند. کسانی که وارد کشور می شوند، سرزمین این کشور می شوند، آن را لغو می کنند.

به این ترتیب از روز شنبه 12 شهریور، کسانی که به کره جنوبی سفر می کنند، نیازی به ارائه نتیجه منفی در تست ویروس کرونا ندارند.

البته مسافران همچنان باید در 24 ساعت اول اقامت خود در این کشور آزمایش PCR را انجام دهند.

کشورهای آسیایی از جمله تایلند، فیلیپین، مالزی و اندونزی در ماه‌های اخیر نیاز به آزمایش کرونا را لغو کرده‌اند. همزمان، کشورهای این منطقه در ابتدای شیوع ویروس کرونا محدودیت‌های سختی را اعمال کرده‌اند.

در ماه آوریل، کره جنوبی الزام مسافران برای واکسینه شدن را لغو کرد و در ماه ژوئیه همه مسافران را اعم از اینکه واکسینه شده باشند یا نه، دور کرد. با این حال، بازگشت مسافران به کره جنوبی کند است. زیرا تعداد مسافرانی که از فرودگاه اینچئون در ماه جولای استفاده می‌کردند به یک چهارم آمار قبل از همه‌گیری کرونا می‌رسید.

این کشور که در شرق آسیا واقع شده است، با وجود نرخ بالای واکسیناسیون و استفاده از ماسک، یکی از بالاترین موارد ابتلا به ویروس کرونا را در هفته های اخیر در جهان به ثبت رسانده است. البته گفته می شود که شدت بیماری در اکثر بیماران خفیف است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا