اقتصادی

آیا نخست‌وزیر کره جنوبی با راه حل ایرانی-کره ای به تهران می‌آید؟

در ادامه سفر منطقه ای خود به خاورمیانه ، نخست وزیر کره جنوبی قرار است در 22 و 23 آوریل (یکشنبه و دوشنبه) به منظور دیدار و گفتگو با چند مقام ایرانی ، سفری دو روزه به تهران داشته باشد.

به گزارش ترند روز ، بر اساس آنچه قبلا گفته شد چونگ سی کیونگ ، نخست وزیر کره جنوبی که پیش از این به عنوان رئیس مجلس شورای ملی برای شرکت در مراسم تحلیف حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی ، در سفر دو روزه خود به کشورمان باسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ، محمد باقر قالیباف وی همچنین رئیس قوه قضائیه اسلامی است علی لاریجانی مشاوران رهبر جمهوری تاریخ روابط دو مقام ایرانی و کره ای را ملاقات و بررسی می کنند.

در این سفر که با حمایت مالی کره جنوبی برگزار می شود ، مقامات هر دو کشور در مورد روابط دو جانبه و بین المللی گفتگو خواهند کرد و همانطور که انتظار می رود ، یکی از موضوعات اصلی در مذاکرات مقامات ایرانی و کره ای آزادسازی وجوه مسدود شده توسط ایران در کره جنوبی بود. تاکنون مقامات کره جنوبی اظهارات و وعده های مختلفی در مورد آزادسازی این پول داده اند ، اما در عمل ما چیز زیادی را ندیده ایم و اکنون این مسئله (پول ایران توسط کره مسدود شده است) و ناقص است. آسا برای آزادی وی ، دولت کره بر روابط دو جانبه تأثیرگذار بوده است ، زیرا می توان گفت اکنون روابط دو کشور برقرار است گروگان های بیکار در کره جنوبی پس در این زمینه امید است که چونگ شی کیونگ در این سفر با یک راه حل عملی به تهران بیاید ، که باید یک راه حل ایرانی-کره ای برای آزاد کردن پول های بلوکه شده در کشور ما باشد..

طی چند سال گذشته ، مقامات کره ای به اتهام تحریم های ایالات متحده و نوع روابط بین دو کشور ، انتشار ارز مسدود شده ایران را انکار کرده و چراغ سبز را برای ایالات متحده گذاشته اند ، اما به نظر می رسد کره ای ها به این نتیجه برسند که راه حل این مشکل راه حل آمریکایی نیست و هر دو کشور باید با اقداماتی برای حل این مشکل راه حلی پیدا کنند ، مانند این که ایران پیشنهادهای ویژه ای برای این کار به طرف کره ای ارائه داده است.

“اخیراً ، پس از فشار ایران بر کره برای اقدام عملی برای آزادسازی این پول ، یک گروه کاری به نام”گروهی که در زمینه قاچاق انسان فعالیت می کنند“این سازمان بین وزارت بهداشت ایران و حزب کره تاسیس شده است و علی رغم مشاوره و نظارت تهران ، فقط 20 میلیون دلار از این پول جمع آوری می شود. ایران مسدود شده است. داروها و لوازم پزشکی خریداری کنید سرعت خود را کم کنید

ایران و کره جنوبی طی 60 سال گذشته از روابط دوستانه ای برخوردار بوده اند ، اما متأسفانه در سال های اخیر ، به ویژه پس از خروج ایالات متحده از شورای امنیت سازمان ملل ، پس از شرکت ها و بانک های کره ای پس از تحریم های آمریکا ، این روابط تحریک کننده بسیاری بوده است درگیری همانطور که گفته شد ، یکی از بزرگترین چالشهای مردم ایران پولشویی در کره جنوبی است که گفته می شود 7 میلیون دلار ارزش دارد و مطمئناً تأثیر زیادی در اقتصاد ایران داشته است. آزادی وی است.

برخی از ناظران بر این باورند که پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و همچنین سفر اخیر وزیر خارجه کره جنوبی به تهران ، دولت سئول تصمیم گرفته است که باید برای جلوگیری از از دست دادن ایران در خاورمیانه اقداماتی انجام دهد. در این زمینه ، به نظر می رسد حداقل برای ظهور ، تلاش شده است تا برخی از چالشهای دو کشور را برطرف کند. با توجه به گزارشات اندک و احتمال احیای برجام ، مقامات کره ای ممکن است در نظر داشته باشند بازار از دست رفته خود را در ایران احیا کنند ، اما البته باید بدانند که در صورت وجود ، حضور آنها در ایران ادامه خواهد یافت. نه تنها این ، و ایران ، مانند گذشته ، نه تنها بازار کالاهای کره ای است ، بلکه آنها همچنین باید تلاش کنند تا فن آوری و صنعت را به ایران بیاورند تا روابط خود را با ایران گسترش دهند.

براساس گزارش ها ، نخست وزیر کره جنوبی یکی از برجسته ترین چهره ها در حزب حاکم کره جنوبی است و در انتخابات ریاست جمهوری کره سال آینده به عنوان نامزد این حزب معرفی شده است و اگر با توجه به این موضوع ، احتمال دارد سفر به تهران صورت خواهد گرفت زیرا طبق قوانین کره جنوبی کسانی که می خواهند برای ریاست جمهوری نامزد شوند باید یک سال قبل از انتخابات از سمت های اجرایی خود استعفا دهند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا