برترین های ترند روزعمومی

روش نصب پرده های ساده توسط متخصص

آموزش نصب پرده در انواع مختلف

اندازه گیری و نصب درست و اصولی پرده یکی از مهم‌­ترین عوامل در زیبایی پرده­ است که باید به آن توجه داشته باشید. همچنین استفاده از یراق آلات با کیفیت بالا جهت نصب پرده، موجب اطمینان خاطر و جلوگیری از صدمات ناشی به پرده، دیوار و سقف می­‌شود. در ادامه با ما همراه باشید تا با آموزش نصب انواع مدل پرده بتوانید به راحتی و بدون پرداخت هزینه نصاب پرده؛ پرده مورد نظر خود را نصب کنید.

در جنس و مدل های مختلف یکی از مراحلی که باید پس از خرید پرده انجام شود، نصب پرده است که شاید ساده به نظر برسد اما گاه دشوار و زمان بر می‌­باشد. برخی افراد ترجیح می­‌دهند که با پرداخت هزینه از فرد دیگری برای کمک به نصب درخواست کنند. نصب انواع پرده­‌های پارچه‌های، پرده کرکره فلزی، نصب پرده کرکره چوبی و نصب پرده زبرا، هر کدام به شیوه‌ای متفاوت انجام می‌­شود. در این بخش با نصب انواع پرده سقفی و دیواری آشنا می‌­شوید.

نصب پرده اتومات

روش نصب پرده اتومات به دلیل نوع چوب پرده و تغییر در مکانیزم حرکتی پرده باید توسط کارشناسان نصب پرده انجام گیرد. ریل مخصوصی که جهت نصب پرده اتومات به سقف متصل می­‌شود دارای طنابی در سمت راست یا چپ پرده است که جهت جمع شدن پرده را مشخص می­‌کند. نکته­‌های که در هنگام خرید پرده اتومات باید به آن توجه داشته باشید این است که می‌­توانید نوع جمع شدن پرده اتومات خود را از وسط به طرفین (چپ و راست) انتخاب کنید.

پایه سقفی در مدل­های مختلف بر حسب نوع و ساختار پرده تولید می­‌شوند. نحوه نصب پایه سقفی پرده‌های پارچه متفاوت تر از پرده­‌های کرکره­ای بوده و نیاز به متخصص نصب پرده می‌­باشد. پرده­‌های اتومات سهولت در تنظیم نور ورودی برای شما به ارمغان می­‌آورند. همچنین با خرید و نصب پرده اتومات از ایجاد لک بر روی پرده که به‌دلیل جمع کردن پرده با دست صورت اتفاق می­‌افتاد جلوگیری می‌­شود.

نصب پردهای ساده

نصب پرده­‌های ساده که به صورت پلیسه­‌ای دوخته می‌­شوند کار دشواری نبوده و می‌­توانید نصب این مدل پرده­ را خودتان انجام دهید. مهمترین مرحله در نصب پرده­، نصب ریل پرده است زیرا باید محل قرار گیری و نصب پرده مشخص شود.  تعیین محل نصب ریل پرده به نوع و سبک پنجره، نوع پرده و ارتفاع تا سقف بستگی دارد که باید از قبل بررسی شود. برای نصب ریل پرده های استاندارد باید محلی میان بالاترین قسمت پنجره و سقف را انتخاب کنید. برای بلندتر دیده شدن پرده، ریل پرده را نزدیک به سقف نصب کنید.

نصب پردهای سلطنتی

برای نصب پرده­‌های سلطنتی موارد زیر باید مورد توجه قرار بگیرد:

  • نوع دوخت: مدل دوختی که در پرده­های سلطنتی بر روی پارچه انجام می­شود از مدل ­دوچین، سه چین­ و پلیسه­ای است که در هنگام نصب پرده این موارد باید لحاظ شود.
  • کتیبه یا قاب بالای پرده: قسمت بالایی پرده­های سلطنتی معمولا به همراه قاب چوبی یا کتیبه چوبی منبت کاری شده اجرا می­شوند که این مورد زیبایی پرده را دوچندان می‌­کند.
  • اکسسوری‌­های­‌پرده­: این مدل پرده معمولا به همراه اکسسوری­هایی تزئین می­شود که باید در هنگام نصب به آن­توجه کرد.

نصب پردهای زبرا

روش نصب پرده زبرا به 4 صورت سقفی، دیواری، رودری و بر روی فریم پارتیشن­‌های اداری انجام می‌­شود. نصب پرده زبرا در صورتی که اندازه گیری محل نصب پرده به درستی انجام شده باشد کار راحتی است و نیاز به فرد متخصص ندارد.

روش نصب زبرا سقفی

قبل از خرید پرده باید تصمیم بگیرید که پرده از سقف آویزان می­‌شود و یا روی دیوار نصب خواهد شد. برای نصب پرده زبرا به دریل، پیچ گوشتی و متر نیاز دارید. اگر پرده زبرا سقفی است، شما به دو عدد پایه سقفی نیاز دارید که در هنگام خرید پرده، در بسته بندی آن وجود دارد. برای نصب پرده با عرض بیشتر از 150 از سه پایه استفاده کنید.

با استفاده از متر، محل دقیق نصب و پایه­هارا روی سقف علامت گذاری کنید.به طور مثال اگر عرض پرده150 سانتی‌متر است، ابتدا از ۱۰ تا ۱۵ سانتی‌متر از محل اندازه‌گیری شده (انتهای طرفین پرده به سمت داخل) را علامت زده و سوراخ کنید. در مرحله بعد پایه‌ها را با استفاده از دریل، رول پلاک و پیج به سقف نصب کنید. سپس پرده را با استفاده از شیارهایی که در پشت قاب آن قرار دارد داخل پایه سقفی قرار داده و قسمت جلویی پرده را به بالا فشار بدهید تا داخل پایه محکم شوند.

روش نصب پرده زبرا دیواری

در داخل بسته بندی پرده علاوه بر پایه سقفی، پایه دیواری هم قرار داده می‌­شود. پایه سقفی به پایه دیواری که به صورت L می‌­باشد متصل می‌­شود. مانند روش قبل باید پیش از نصب پایه­‌ها، محل قرار گیری پیچ‌­ها علامت‌گذاری شود و سپس با استفاده از دریل، رول پلاک و پیچ به دیوار نصب شود. سپس پرده را با استفاده از شیارهایی که در پشت قاب آن قرار دارد داخل پایه سقفی قرار داده و قسمت جلویی پرده را به بالا فشار بدهید تا داخل پایه محکم شده و قاب پرده به پایه ها متصل شود.

نکته: اگر عرض پرده زبرا بیش از 150 سانتیمتر است بهتر است از ۳ عدد بست استفاده کنید. هنگام شستشو می­‌توانید به راحتی قاب پرده را از بست ها جدا کنید. پس از شستشو پرده را روی زمین صاف پهن کنید تا چروک نشود.

نصب پردهای ساده و شیک پذیرایی

 پرده‌­های پذیرایی معمولا از 3 لایه تشکیل شده‌­اند و هر کدام از لایه­‌ها بر روی چوب پرده خود نصب می­‌شوند که شامل موارد زیر هستند.

  • آستر: لایه آستر یک پارچه ساده و ارزان قیمت به رنگ سفید می‌­باشد. آستر به منظور حفظ حریم خصوصی و جلوگیری از ایجاد گردو غبار بر روی لایه رویه که از حریر است اجرا می‌­شود.
  • رویه: مهمترین مرحله در نصب پردهای ساده و شیک پذیرایی نصب رویه است که از جنس پارچه حریر ساده یا طرح­دار می‌­باشد. در این مرحله باید گیره­های پرده که به نوار پرده متصل می­‌شوند با فاصله یکسان از هم قرار گیرند و به چوب پرده متصل شوند.
  • دکوری یا والان پرده: نصب والان پرده کار ساده­است اما طرح دادن به والان و تنظیم دکوری در مدل­های مختلف مانند والان ریزشی باید توسط فرد متخصص نصب پرده انجام گیرد.

طریقه نصب پردهای کرکره ای

 پرده­‌های کرکره­ای شامل پرده کرکره فلزی و پرده کرکره چوبی می‌­باشد. توصیه ما این است که برای نصب پرده کرکره چوبی حتما از یه فرد متخصص کمک بگیرید.

نحوه نصب پرده کرکره­ای فلزی

برای نصب پرده کرکره فلزی ابتدا با توجه به محل قرار گیری پرده که در زمان اندازه گیری مورد توجه قرار گرفته است دقت کنید. نصب پردهای کرکره ای به 2 صورت درون قاب پنجره و بیرون از قاب پنجره انجام می­شود. پایه­‌هایی که برای نصب در این مدل پرده مورد استفاده قرار می­گیرند قابلیت اتصال به سقف و دیوار را دارند. در هنگام نصب پایه‌­ها توجه کنید که محل سوراخ‌کاری بر روی یراق آلات قاب پرده قرار نگیرد.

اموزش نصب والان پنل

نصب والان پرده در مدل­های مختلفی انجام می­‌شود که در زمان نصب می­‌توانید نسبت به سبک دکوراسیون داخلی و سلیقه شخصی مدل والان مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای ایجاد یک نمای بسیار زیبا برای پنجره از پرده­های والان دار استفاده کنید. یک والان پهن بر روی پرده ای نازک طراحی کنید تا نمای پردهای ساده و شیک پذیرایی جلوه بیشتری پیدا کند.
نحوه نصب والان پنل پرده در مدل­های زیر قابل اجراست:

  • مدل والان ریزشی؛
  • مدل والان کمربندی رفلت دار؛
  • مدل والان لیفه­ای؛
  • مدل والان چهارچین.

نصب پردهای پانچی

 نحوه نصب پرده پانچی که جزء پردهای ساده و شیک پذیرایی به حساب می‌­آید بسیار ساده است و بر عکس سایر پرده‌­ها از جزئیات اجرایی کمی برخوردار است. در پرده­ای پانچی میل پرده نقش چوب پرده را ایفا کرده و باید میله را از قسمت‌­های پانچ خورد پرده عبور داد. نصب پرده پانچی به صورت سقفی و دیواری امکان پذیر است. توجه داشته باشید که هر چقدر میله پرده بالاتر قرار بگیرد مکان مورد نظر نمای زیباتری پیدا می­کند.

نصب پردهای ریلی

 در نصب پردهای ریلی باید به این موضوع توجه شود که ریل پرده به اندازه نیاز از دیوار فاصله داشته باشید. در صورت عدم توجه به این مورد پرده به دستگیره پنجره گیره کرده و صدمه می­‌بیند و یا اینکه دستگیره پنجره موجب انحناء در پرده خواهد شد. در نصب پرده­‌های ریلی بهتر است از قاب یا کتیبه چوبی بالای پرده استفاده شود تا ریل پرده مشاهده نشود.

ریل خم sks

 این محصول ایجاد انحنای مورد نظر جهت نصب پرده را برای شما فراهم کرده و از انعطاف بالایی برخوردار است. امکان ایجاد اشکال مختلف با استفاده از ریل خم وجود دارد. از ریل خم sks می­توان برای هتل­‌ها، ادارات خصوصی و سازمان­‌های استفاده کرد. ریل خم قابلیت تنظیم پرده مورد نظر در حالت دستی و اتوماتیک را میسر می­کند و بسیار روان می‌­باشد.

ریل خم ks

این ریل مناسب و مخصوص پرده‌­های پارچه­‌ای است. از ریل خم ks  برای فضاهای ادارای و مسکونی، مراکز درمانی و مدارس استفاده می‌­شود.

ریل پرده رومن (ریل بالارو رومن)

 نصب ریل پرده رومن به سقف یا دیوار انجام می­شود. ریل پرده رومن دارای گیربکس 1.4 می­‌باشد و در رنگ سفید تولید و به مشتریان گرامی عرضه می­شود.

نصب چوب پردهای جدید

چوب پردهای جدید در مدل های متنوعی بسته به محل مورد نظر برای نصب پرده انتخاب می­شوند. نصب چوب پردهای جدید به دلیل تنوع در نحوه اتصال آن­ها به سقف یا دیوار با بست­های مخصوص انجام می­شود. چوب پرده‌­های جدید در مدل­‌های ساده و خم تولید می­شوند.

آموزش نصب پردهای قدیمی

در ابتدا برای نصب پردهای قدیمی باید بست مخصوص به همان پرده و نحوه اتصال چوب پرده به سقف یا دیوار مشخص شود. ساختار چوب پردهای قدیمی به صورت یک تکه بوده و به طور مثال برای پرده­ای که از 3 لایه تشکیل شده باشد از یک ریل استفاده شده است.

نصب چوب پردهای قدیمی

همانطور که در قسمت قبل گفته شد چوب پردهای قدیمی دارای چند ریل مجزا از هم بوده­‌اند که به هم متصل شده بودند. برای نصب چوب پردهای قدیمی باید از پایه مخصوص به همان چوب پرده استفاده نمود که در بازار موجود است.

طریقه نصب چوب پردهای سقفی

برای نصب چوب پردهای سقفی به دریل، پیچ و رولپلاک، مداد و پایه سقفی نیاز داریم. در ابتدا به دستگیره پنجره دقت کرده و میزان فاصله از دیوار را مشخص نمائید تا پرده بعد از نصب شدن به دستگیره گیر نکند. سپس نسبت به عرض پنجره خود محل سوراخکاری را با مداد مشخص کنید و بست سقفی را با پیچ و رولپلاک به سقف متصل کنید.

دکمه بازگشت به بالا