برترین های ترند روزعمومی

بهترین پرده برای پنجره های کوتاه

جنس پارچه پرده، رنگ و طرح پارچه و البته مدل دوخت، همه فاکتورهایی هستند که زیبایی فضای پذیرایی شما را تضمین می‌کنند. درباره طرح و رنگ پارچه پرده زیاد شنیده‌ایم اما کمتر به پرده پذیرایی کوتاه، چه در خانه و چه در میان ایده‌ها برخورد کرده‌ایم. اگر به‌دنبال ایده‌هایی برای خرید و دوخت پرده جدید برای پذیرایی خانه هستید حتما تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید؛ زیرا قرار است ایده‌های متفاوتی از پرده را در این مطلب معرفی کنیم. اگر کمی خلاق باشید می‌توانید از این نمونه‌های زیر، ایده‌های جذابی برای پرده پذیرایی خود خلق کنید و با پرده‌های کوتاه فضایی منحصر به‌فرد برای پذیرایی خانه ایجاد کنید.

پرده‌ی ضخیم و فضای رمانتیک برای پنجره پذیرایی

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که با نور زیاد خانه مخالفید، ایده‌ی استفاده از پرده کوتاه پذیرایی زیر مناسب سبک شماست. پرده‌ای با جنس کتان و با رنگ مناسب دکوراسیون منزلتان، قطعا جلوه‌ای خاص به خانه‌تان خواهد بخشید.

وجود بندهای هم رنگ و هم جنس پارچه‌ی پرده‌ای برای کوتاه و بلند کردن پرده آن را خاص و جوان پسند کرده است. این نمونه پرده پذیرایی برای خانه‌هایی که پنجره‌های کوچک دارند و پشت مبلمان پنهان می‌شوند می‌تواند ایده کاربردی باشد. همین‌طور که می‌بینید مدل دوخت پرده بسیار ساده است و شما می‌توانید با انتخاب طرح و رنگ متمایز برای پرده و حتی ابداع مدل دوخت، با این مدل پرده، فضای پذیرایی را تزیین کنید.

پرده پذیرایی کوتاه توری و گلدار

تصویر پرده‌ی کوتاه زیر، با تور گلدوزی شده ریز و استفاده از روبان رنگی متنوع و همچنین استفاده از مکانیسم جالب کوتاه و بلند شدن، می‌تواند ایده‌ی مناسبی برای خانه‌ی یک نو عروس‌ خوش ذوق باشد. خانه‌ای پر از روشنایی و سرزندگی برای شروعی زیبا. پرده‌ای که در عین سادگی بویی از تجمل در خود دارد.

در این پرده پذیرایی خبری از یراق آلات و اکسسوری‌های گران قیمت نیست و با هزینه‌ی مناسب می‌توان به پرده‌ای زیبا دست یافت. در واقع طرح شاد پارچه پرده در این ایده تاثیر بسیاری بر زیبایی پذیرایی شما دارد و کافی است کمی بیشتر در بازار پرده بچرخید تا بتوانید پارچه‌ای خاص را برای پرده پذیرایی پیدا کنید.

البته عامل دیگه ای که بر قیمت پنجره دوجداره وین تک تاثیر دارد، تعداد جداره های شیشه است که هر چه بیشتر باشه قیمت گرون تر می شود.

با پرده رومن به راحتی خانه خود را تزیین نمایید

پرده رومن با امکان استفاده از انواع جنس پارچه، گزینه‌ی مناسب پرده‌ی کوتاه پذیرایی خانه‌ی شماست. حق انتخاب قد کار و رنگ متناسب با مبلمان شما یکی از نقاط قوت این نوع از پرده است. وجود چوب پرده‌ی خاص این نوع از پرده نیز، زحمت جستجو را برای شما از بین خواهد برد. یکی دیگر از محاسن این پرده ست کردن راحت لوستر و آباژور با آن است.

با پرده‌ی کوتاه هم می‌توان دکوراسیون سلطنتی آفرید

ترکیب رنگ کوتاه با گوشه‌های پرچین و جمع شده، ایده‌ای مناسب برای افرادی است که تمایل به استفاده از سبک کلاسیک در دکوراسیون منزل خود دارند. تلفیق مبلمان استیل و نیمه استیل و این نوع از پرده کوتاه پذیرایی، شکوه خانه‌ی شما را چند برابر خواهد کرد. امکان استفاده از کلیه‌ی اکسسوری‌های پرده سلطنتی در این نوع پرده همچون شرابه، کتیبه و سرمه به شما کمک خواهد کرد تا زیبایی پرده‌ی کوتاه پذیرایی شما چیزی کمتر از پرده بلند نباشد.

رنگ و سنگ برای تزیین پنجره کوچک پذیرایی

حالا که بحث استفاده از عناصر طبیعت در دکوراسیون خانه پیش آمد، نباید از زیبایی استفاده از سنگ‌ها در پرده کوتاه پذیرایی غافل شویم. مخصوصا اگر اهل استفاده از رنگ و لعاب در دکوراسیون خود هستید یا می‌خواهید با رنگ، به خانه‌ی خود روح ببخشید. سنگ‌های استفاده شده در این پرده‌ با اشکال و رنگ و برش‌های زیبا جلوه‌ای بی بدیل به وجود آورده‌اند. جلوه‌ی این پرده زمانی خودنمایی خواهد کرد که آفتاب به پنجره بتابد و انعکاس نور سنگ‌ها دلبری کند.

باور ذهنی خود را برای انتخاب پرده تغییر دهید

تا قبل از دیدن این پرده کوتاه تصور می‌کردم همیشه باید پارچه ضخیم پرده، روی حریر دوخته شود. ولی با دیدن این کار تصورم کاملا تغییر یافت. قرارگیری معکوس پارچه ضخیم و حریر روی هم و همینطور استفاده از تور دانتل در قسمت بالای کار پرده، ظرافت و زیبایی خاصی به این پرده کوتاه پذیرایی افزوده است. با انتخاب تضاد رنگی بین پارچه ضخیم و دانتل، جزئیات و زیبایی تور دانتل بیشتر نمایان خواهد شد.

برای آفرینش زیبایی به کمک پرده پذیرایی کوتاه دست به کار شوید

یکی از ساده‌ترین و مینیمال‌ترین پرده کوتاه پذیرایی را در تصویر زیر ملاحظه می‌کنید. در این ایده دست شما برای انتخاب طرح و کاملا باز است و می‌توانید آزادانه برای تزیین پنجره کوچک پذیرایی خانه از آن کمک بگیرید. اگر دستی در دوخت و دوز داشته باشید؛ دوخت راحت آن شما را ترغیب میکند که برای به دست آوردن آن دست به کار شوید!

با تغییرات جزیی در پرده پذیرایی، زیبایی خاص بیافرینید

در نگاه اول تفاوت چندانی بین این پرده کوتاه با پرده‌ی بالایی وجود ندارد. ولی گاهی با کمی تغییر در نحوه نصب و نحوه‌ی شکل دادن پرده، یک ایده جدید و جذاب خلق می‌شود؛ اتفاقی که در این پرده رخ داده است. گره‌هایی که در هر طرف پرده ایجاد شده و بندینک‌هایی که برای نصب بر روی چوب استفاده شده یا حتی به کار بردن چوب به جای چوب پرده، کاری خلاقانه بوده است. شما نیز با دقت در دکوراسیون منزل خود، خواهید توانست جزئیات و زیبایی‌های مختص به خود را ایجاد نمایید.

تزیین پنجره پذیرایی با شال پنجره

و در نهایت آخرین ایده، پرده‌ای رنگی است که میان ، دوختی بسیار ساده دارد و بسیار متمایز و دلرباست. با توجه به آنچه که در تصویر مشخص است مقدار پارچه لازم برای این کار کم بوده و بسیار مقرون به صرفه است. همچنین به کارگیری دو نوع پارچه برای رویه و آستر تنوع کار شما را بالا خواهد برد. در این نوع سبک از پرده کوتاه پذیرایی علاوه بر نوع پارچه انتخابی، اکسسوری استفاده شده جهت آویزان کردن پارچه نقش تعیین کننده‌ای در زیبایی کار خواهد داشت.

از ایده‌های جدید برای پرده پذیرایی کوتاه نترسید

به پنجره‌های کوچک که نور کمتری به خانه راه می‌دهند، باید با دیدگاه متفاوتی در تزیین خانه نگاه کرد. ما معمولا عادت داریم کل پنجره را پشت پرده‌ای با پارچه ضخیم پنهان می‌کنیم؛ اما در بالا سعی کردیم با نشان‌دادن ایده‌های متفاوت بر تاثیر پرده کوتاه برای پنجره پذیرایی و زیبایی آن تاکید کنیم. شما هم می‌توانید با کمی گشت‌وگذار میان ایده‌های تزیین پنجره با پرده و موقعیت پنجره در خانه خودتان، طرحی متمایز برای پرده ارائه دهید. مهم این است که از اجرای ایده‌های جدید برای پرده پذیرایی نترسید و سعی کنید برای تزیین خانه از چارچوب‌هاپیدا کردن بهترین تناسب پرده برای پنجره کوچک ممکن است کمی دشوار باشد. پنجره‌های کوچک اندازه و ابعاد خاص خود را دارند، بنابراین برای رسیدن به بهترین تناسب باید پرده‌های مورد نظر خود را پیدا کرده و سفارش دهید. وقتی نوبت به خرید پرده می رسد، ابتدا باید ابعاد آن را مشخص کنید. اندازه گیری پنجره نه تنها اعدادی را که برای ساختن یک پرده نیاز دارید را به شما می دهد، بلکه به شما کمک می کند تا بفهمید که چه سبکی از پرده برای خانه شما مناسب است.

فرقی نمی کند که پنجره های کوچک شما ارتفاع یا عرض کمی دارند، می توانید به بهترین ایده های ما برای انتخاب پرده نگاهی بیندازید و ببینید کدام یک برای شما مناسب است.

بهترین پرده برای پنجره کوچک با ارتفاع کم

مدل های خاصی از پرده می‌توانند برای پنجره های با ارتفاع کم و عرض زیاد مناسب باشند. مثلا پرده ونیزی یک گزینه مناسب در انتخاب پرده برای پنجره کوچک است. آن نه تنها امکان کنترل جریان نور را به شما می دهد، بلکه نوار های بلند و نازک افقی آن کاملاً با یک پنجره عریض و کوتاه سازگار است. پرده های پانچی کوتاه نیز گزینه های بسیار جذابی برای این نوع پنجره ها هستند. به علاوه، آنها به زیبایی طبیعی اتاق کمک می کنند.

پرده پانچی برای پنجره کوچک

پرده های پانچی کوتاه که در چندین نوع متریال و طرح موجود هستند، زیبایی اتاق شما را دو چندان می کنند. الگوی طرح های روی این پرده ها می تواند یک راه منحصر به فرد برای بهبود دکوراسیون هر اتاق باشد. پرده های پانچی کوتاه گلدار با رنگ های زنده، جذابیت منحصر به فردی به فضا می بخشند و می توانند برای حفظ حریم خصوصی پنجره های شما استفاده شوند. برخلاف پرده‌های ساده ای که بسیاری از ما استفاده می‌کنیم، پرده‌های پانچی () گلدار جلوه‌ی ظریفی به اتاق شما می‌دهند.

طرح‌های زیادی از پرده‌های پانچی کوتاه در سبک‌ها و متریال‌های مختلف وجود دارند که می‌توانند برای هر اتاق از خانه شما استفاده شوند. ظرافتی که آنها با آویزان شدن از پنجره ها به ارمغان می آورند به خانه شما ظاهری باکلاس و شیک می دهد. در ادامه برخی از بهترین طرح‌های پرده پانچی کوتاه ارائه شده است که می‌توانید از آن ها برای دکوراسیون داخلی منزل خود الهام بگیرید.

بهترین پرده برای پنجره های بلند و کم عرض

اگر پنجره های مرتفع و کم عرضی دارید، چند گزینه وجود دارد که می توانید برای استفاده حداکثری از پنجره خود، آن ها را بررسی کنید. اگر عرض پنجره شما بسیار کم است، ابتدا پرده های عمودی را انتخاب کنید، زیرا با نوار های افقی بلند و آویزان، جلوه بسیار طبیعی و سازگار تری به این نوع پنجره ها می دهند. اگر پهنای پنجره شما بیش از نیم متر است، اما همچنان مرتفع است، یک پرده صاف مانند پرده رومن یا پرده شید گزینه مناسبی درانتخاب پرده برای پنجره کوچک خواهد بود.

پرده رومن برای پنجره کوچک

پرده های رومن روشی ایده‌آل برای همگامی سبک و عملکرد در طراحی داخلی هستند و نسبت به پرده‌های استاندارد، توانایی بیشتری در حفظ حریم خصوصی و محافظت در برابر نور ارائه می‌دهند. این پرده ها به طور کامل و بدون هیچ فاصله ای بین شکاف های پنجره را می پوشانند و می توانند با پارچه انتخابی شما ساخته شوند. پرده های رومن با پارچه‌های رنگارنگ و طرح‌دار، می‌توانند به راحتی به پنجره‌های آشپزخانه، اتاق خواب یا نشیمن شما شخصیت ببخشند.

پرده های رومن حریم خصوصی امنی را فراهم کرده و به جلوگیری از نور خورشید در اتاق کمک می کنند. این می تواند هزینه های انرژی را کاهش دهد و از وسایل شما محافظت کند. پرده های رومن در چندین عرض استاندارد فروخته می شوند. با این حال، اگر پنجره شما دارای عرض یا طول کمتری از اندازه های استاندارد باشد، یافتن پرده های رومن متناسب با پنجره شما می تواند سخت باشد.

یکی از گزینه‌ها این است که پرده را دقیقا متناسب با عرض و طول پنجره خود سفارش دهید. بسیاری از تولیدکننده های پرده مثل فروشگاه پردینو بهترین پرده های رومن را با قیمت های مقرون به صرفه برای شما به صورت سفارشی می سازند. آنها بهترین راه برای افزودن یک ظرافت لوکس به پنجره های خانه شما هستند. پرده های رومن کارگاه با استفاده از قطعات با کیفیت و پارچه های لطیف و لوکس انتخابی شما تولید می شوند و تضمین می کند که ظاهری مجلل در هر اتاق ایجاد کند.

رومن ها نه تنها شگفت‌انگیز به نظر می‌رسند، بلکه نصب و نحوه کار با آن‌ها بسیار راحت و آسان است. به گرم نگه داشتن خانه در زمستان و محافظت از شما در برابر نور خورشید در تابستان کمک می کنند. قابلیت کنترل نور عالی در اختیار شما قرار می دهند و به طوری طراحی می شوند که هنگام بالا بودن نور فراوانی را به اتاق می دهند و وقتی پایین می آیند حریم خصوصی را به طور کامل حفظ می کنند. در زیر ما چند نمونه زیبا از این نوع پرده ها در طرح ها و رنگ های متنوع برای پنجره های کوچک آورده ایم.

همانطور که گفتیم، پرده شید یا غلتکی نیز یک گزینه عالی در انتخاب پرده برای پنجره کوچک است. این پرده برای اتاق خواب عالی است. اگر ارتفاع پنجره شما بسیار کم است، از انتخاب پرده عمودی خودداری کنید. نوار های عمودی پرده ممکن است که خیلی کوتاه به نظر برسند و برای این حالت اصلا مناسب نیستند. امروزه پرده های زیبای شید با جدیدترین رنگ‌ها و طرح‌ها، سبک‌ها و گرایش‌ها، مطابق با همه سلیقه‌ها، از کلاسیک گرفته تا امروزی به راحتی در دسترس هستند.

 

دکمه بازگشت به بالا