برترین های ترند روزعلمی و پزشکی

روش لاغری کربوکسی

امروزه روش کربوکسی تراپی (درمان با گاز کربن دی اکسید) به عنوان روشی بی خطر و غیر تهاجمی برای درمان‌های زیبایی، به سرعت در حال شناخته شدن است. از کاربردهای رایج این دستگاه می‌توان به رفع چربی‌ها اشاره کرد که عملکرد درخشان و اثبات شده‌ای در این زمینه دارد. در نتیجه همین کاربرد می‌توان روش کربوکسی تراپی را بهترین درمان برای افتادگی غبغب، چربی‌های شکم و پهلو، سلولیت و سایر چربی های بدن دانست.

کربوکسی تراپی چگونه عمل می‌کند؟| گاز معجزه‌گر CO2

کربوکسی نام علمی گاز کربن دی اکسید (CO2) است. این گاز کاملا بی‌ضرر بوده و به طور طبیعی در بدن انسان وجود دارد. در کربوکسی تراپی(CARBOXY THERAPY)، گاز معجزه‌گر یعنی CO2 زیر پوست تزریق می‌شود و بدن آن را به عنوان کمبود اکسیژن تلقی می‌کند که سبب افزایش جریان خون و افزایش مواد مغذی به این منطقه می‌شود. با بهبود گردش خون در ناحیه تزریق گاز CO2، در نهایت ترمیم سلولی رخ می‌دهد. میزان تزریق این گاز به وسیله خود دستگاه کربوکسی‌تراپی سنجیده و کنترل می‌شود. این درمان دوره نقاهت آن‌چنانی ندارد و یک جلسه درمانی معمولا بین پانزده دقیقه تا یک ساعت زمان می‌برد.

رفع چربی‌ها با کربوکسی تراپی چگونه است؟

مطالعات بالینی و تحقیقات نشان داده‌اند که گاز کربن دی اکسید بر روی رسوبات چربی اثر گذاشته و نیز موجب افزایش ریزجریان‌ها می‌شود. از بین بردن چربی‌های موضعی با کربوکسی تراپی همانطور که از نامش پیداست، یعنی تزریق کردن گاز کربن دی اکسید به زیر پوست و سلول‌های چربی زیر پوستی. کربوکسی تراپی برای درمان سلولیت و چربی‌های موضعی دست، شکم و پا، شرایط خاص خودش را دارد. برای چربی های شکم به جای کربوکسی تراپی میتوانید از گن رکابی دو لایه آرتان استفاده کنید و از لاغری خود لذت ببرید. در این موارد گاز بیشتری به بافت چربی مورد هدف تزریق می‌شود و ناحیه تزریق در اثر ورود گاز باد می‌کند و به همین خاطر ممکن است کمی احساس فشار در ناحیه‌ی تحت درمان داشته باشید.

لاغری شکم با کربوکسی تراپی؟

افرادی هستند که با ورزش و رژیم غذایی نتوانسته‌اند چربی های موجود در شکم و پهلوی خود را از بین ببرند و به دلیل عوارض زیاد روش های جراحی لاغری، به دنبال روش بهتری برای این آرزو هستند. یکی از این روش‌ها، بهره مندی از گن تاپی 6 قزنه 9 فنره آنچری در کنار ورزش است. اما روش دیگر کربوکسی تراپی چربی‌های شکم و پهلو است. نحوه دقیق آن به این صورت است که:

در طول درمان مقادیر بسیار کمی از گاز کربن دی اکسید از طریق سوزن مخصوص به زیر پوست تزریق می‌شود. با تزریق این گاز به بدن،  میزان کربن دی اکسید بالا رفته و تعادل میان اکسیژن و کربن دی اکسید از بین می‎رود. در واقع ما بدن را “فریب” می‌دهیم تا با تلاش برای متعادل سازی حجم میان این دو گاز، جریان اکسیژن به بدن را در آن منطقه افزایش دهد.

همین موضوع موجب هجوم حجم زیادی اکسیژن و مواد مغذی به ناحیه تزریق می‌شود. بدن تحریک می‌شود تا بیش‌تر فعالیت کند تا بتواند کمبود‌ها را جبران کند. در نتیجه کلاژن تولید شده و چربی‌ها با سرعت بسیار بیش‌تری شروع به از بین رفتن می‌کنند. درواقع سختی موجود دربافت چربی‌ها از بین می‌رود و رفته رفته ساختار بافت چربی تحلیل رفته و از هم می‌شکند.

کربوکسی تراپی شکم و پهلو : هزینه، مزایا و عوارض

شاید برای شما هم این سوال مطرح شده باشد که کربوکسی تراپی شکم چیست؟ کربوکسی تراپی شکم چگونه انجام می‎شود؟ در پاسخ به این سوالات باید بگوییم که تاریخچه پیدایش کربوکسی تراپی به سال ۱۹۳۰ و کشور فراسنه بازمی‌گردد. فرانسوی‌ها دریافتند که شنا کردن در آبی که مقدار بالایی کربن دی اکسید دارد می‌تواند موجب تسریع بهبودی زخم‌های بدن و صورت شود. بدین ترتیب پزشکان تصمیم گرفتند از گاز کربن دی اکسید در بخش‌های مختلف پزشکی استفاده کنند.

کربوکسی تراپی شکم چگونه انجام میشود و چه کاربردی دارد؟

کربوکسی تراپی شکم با بررسی و تحلیل پزشک آغاز می‌شود، پزشک سعی می‌کند تا با بررسی نواحی مورد نیاز مقدار گاز دی اکسید کربن را مشخص کند. بعد از معاینه اولیه جلسات درمانی آغاز می‌شوند. هر جلسه درمانی حدود ۱۵ دقیقه طول می‌کشد، در این جلسات گاز کربن دی اکسید از طریق سوزن کالیبر وارد بدن می‌شود. بهتر است بعد از این عمل با استفاده از گن رکابی فورمیسی فرم و شکل ظاهری بدن خود را ثابت نگه دارید. بدین ترتیب واکنش‌ها برای از بین بردن چربی در زیر پوست آغاز می‌شود، این روش درمانی بدون درد بوده و نیازی به استراحت ندارد.

کاربردهای کربوکسی تراپی

استفاده از کربوکسی تراپی محدودیت ندارد و در علم پزشکی از کربوکسی تراپی استفاده‌ی بسیاری می‌شود. از کاربردهای کربوکسی تراپی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

از بین بردن چین و چروک و جای جوش روی صورت و بدن

از بین بردن سلولیت و اسکارهای پوستی

از بین بردن تیرگی و سیاهی دور چشم

بهبود دهنده جای زخم و سوختگی روی بدن

درمان افتادگی و شل شدگی پوست صورت و بدن

جوانسازی قسمت‌های مختلف بدن ازجمله صورت، گردن، پشت دست و…

درمان کننده ریزش مو در زنان و مردان

آیا کربوکسی تراپی شکم نتایج دائمی و موثری دارد؟

مدت زمان ماندگاری کربوکسی تراپی شکم حدود ۶ ماه است، البته این موضوع به عوامل مختلفی بستگی دارد که سن افراد یکی از مهم‌ترین عوامل است. بدین ترتیب افرادی که بین ۲۰ تا ۴۰ سال سن دارند، ۴ تا ۶ ماه بعد از تزریق می‌توانند دوره بعدی خود را آغاز کنند. افرادی هم که بیش از ۴۰ سال سن دارند باید هر ۳ تا ۴ ماه یکبار این عمل را انجام دهند. هرچه سن فرد بیشتر باشد، جلسات درمانی با فواصل کمتری انجام می‌شوند.

عوارض کربوکسی تراپی شکم :

کربوکسی تراپی شکم مانند روش های دیگر دارای عوارضی است که این عوارض بعد از مدتی از بین می روند. در ادامه با عوارض کربوکسی تراپی آشنا می شوید :

  •     به دلیل بیشتر شدن جریان خون موضعی، ناحیه اطراف محل تزریق امکان دارد به مدت ۱۰-۲۰ دقیقه گرمتر بماند.
  •     کربوکسی تراپی برای کاهش وزن معمولا بدون درد است، اما امکان دارد فرد احساس سوزش موقتی در نزدیکی محل تزریق داشته باشد.
  •     احساس وجود هوا در زیر پوست یکی از عوارض کربوکسی تراپی شکم است.
  •      یکی دیگر از عوارض کربوکسی تراپی خون مردگی است.
  •     سنگینی هم می تواند از این عوارض باشد.

کربوکسی تراپی در لاغری چه تاثیراتی دارد ؟

کربوکسی تراپی در واقع همان دی اکسید کربنی است که به طور طبیعی اتفاق می افتد بدن ما وجود دارد و ما انسان ها بر خلاف گیاهان، اکسیژن تنفس می کنیم و دی اکسید کربن را از بدن خود دفع می کنیم. در واقع دی اکسید کربن سوخت طبیعی بدن ما انسان ها است اما این روش چه تاثیری می تواند در کم شدن وزن داشته باشد. این روش در بدن ذخایر مقاوم چربی را اصلاح می‌کند بعد از ورود به ذخایر چربی co2 به اسید کربنیک تبدیل می شود که سلول چربی را حل می کند و چربی را آزاد می‌کند. بیشتر شدن تخلیه لنفاوی به ناحیه متابولیسم و دفع چربی آزاد شده را در نواحی چربی شکم و پهلو را بهتر می کند.

روش های از بین بردن چربی شکم

به جز کربوکسی تراپی روش های دیگری برای از بین رفتن چربی ها وجود دارد که در ادامه با آن آشنا می شوید :

مزوتراپی :

یکی از درمان های مناسب برای لاغری شکم و پهلو مزوتراپی است.این روش لکه های سرسخت را هدف قرار می دهد. محلول مزوتراپی به عنوان یک عامل متابولیسم چربی عمل می کند و بدون درد است. هر جلسه مزوتراپی بین ۱۵ دقیقه تا نیم ساعت متغیر است. امکان دارد تا ۳ روز درد و تورم را تجربه کنید، اما پس از ۳ روز امکان دارد به سر کار برگردید.

رادیوفرکانسی :

فرکانس رادیویی یک درمان مناسب برای لاغری شکم و پهلو است. در این روش می توان از سیگنال های رادیویی متمرکز برای حذف سلول های چربی از جلوی شکم، کمر و پهلوها استفاده کرد. فرکانس رادیویی روشی سریع است و اندازه شما را کم می کند. این روش پوست شما را بدون آسیب خوش فرم می کند. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این روش این است که می تواند مناطق برآمده چربی را بدون دست زدن به آن ها هدف قرار داده و آن ها را درمان کند. این روش یک جایگزین مناسب برای افرادی است که می خواهند از روش هایی مثل لیپوساکشن اجتناب کنند. این یک روش غیر تهاجمی است که مناطق خاص را هدف قرار می دهد.

کرایولیپولیزر :

کرایولیپولیز یکی از روش های مدرن و غیر تهاجمی برای لاغری شکم است. در این روش می توان از فناوری خنک کننده برای حذف دائمی سلول های چربی بدون جراحی استفاده کرد. فرآیند خنک کننده کنترل شده هدفمند از یک دستگاه مکش ویژه استفاده می کند. این دستگاه روی چربی قرار می گیرد. ناحیه بدن و ناحیه تحت درمان را تا ۹ درجه سانتیگراد کم می کند.

سلول های چربی در دمای ۹ درجه سانتیگراد نمی توانند زنده بمانند و کشته می شوند. مزایای مهم کرایولیپولیز این است که فقط سلول های چربی از بین می روند و سلول های دیگر تحت تأثیر قرار نمی گیرند. پس از ۴ هفته می توانید نتایج لاغری شکم را ببینید.

دکمه بازگشت به بالا