علمی و پزشکی

رایگان شدن حق بیمه بیش از ۸۳ درصد جمعیت تحت پوشش در لرستان

ترند روز/لرستان مدیر کل بیمه سلامت استان لرستان از رایگان شدن میزان حق بیمه به ۵ دهک درآمدی جامعه خبر داد.

محسن اسدبیگی ۱۶ تیرماه با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران گفت: با تصویب هیئت وزیران و برابر با آیین نامه اجرایی بند الف ماده ۷۰، میزان حق بیمه به ۵ دهک درآمدی جامعه رایگان شده و بیمه شدگان می‌توانند با مراجعه به مراکز دولتی از ارائه خدمات تا ۹۰ درصد بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به نحوه پرداخت و میزان حق بیمه برای دهک‌های درآمدی جامعه، ادامه داد: میزان حق بیمه دهک یکم تا دهک پنجم به صورت رایگان بوده و این افراد می‌توانند از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان با اشاره به کاهش میزان پرداختی حق بیمه در دهک‌های ۶ تا ۱۰ تصریح کرد: برای دهک ۶ میزان حق بیمه ۲۰ درصد، برای دهک درآمدی ۷ میزان حق بیمه ۳۰ درصد، برای دهک درآمدی ۸ میزان حق بیمه ۴۰ درصد، برای دهک درآمدی ۹ میزان حق بیمه به صورت کامل باید پرداخت شود

اسدبیگی با اشاره به اینکه بیش از ۸۳ درصد جمعیت تحت پوشش یعنی ۹۹۳ هزار نفر در سطح استان حق بیمه آنها به صورت رایگان است، اظهار کرد: در دو صندوق روستاییان و عشایر و (ایرانیان و سلامت همگانی) بیش از ۹۹۳ هزار نفر در قالب ۵ دهک اول درآمدی جامعه حق بیمه آنها به صورت رایگان است.

وی ادامه داد: در دهک اول ۲۴۹ هزار نفر ، دهک دوم  ۲۴۹ هزار نفر، دهک سوم ۲۰۸ هزار نفر، دهک چهارم ۱۵۷ هزار نفر و در دهک پنجم ۱۳۰ هزار نفر به صورت رایگان حق بیمه آنها پرداخت و از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان یادآور شد: افراد فاقد پوشش بیمه در سطح استان می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

 وی تاکید کرد: از آنجا که نتیجه ارزیابی وسع متقاضیان توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت می‌گیرد افرادی که نتیجه ارزیابی آنها اعلام نشده می‌توانند با دریافت بیمه سلامت همگانی یا ایرانیان به صورت رایگان برای یک بار و به مدت یک ماه از مزایای پوشش بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

نشر علمی پزشکی

به عنوان یک نویسنده علمی و پزشکی، می‌خواهم با ارائه مطالبی که بر اساس پژوهش‌های روز و رویکردهای معتبر تهیه شده‌اند، به شما در درک بهتر و مدیریت بهتر سلامتی کمک کنم.
دکمه بازگشت به بالا