علمی و پزشکی

بیمه رایگان پنج دهک‌ اول درآمدی/لزوم شناسایی افراد فاقد پوشش بیمه

سرپرست روابط عمومی سازمان بیمه سلامت ایران ضمن اشاره به پوشش بیمه رایگان دهک‌های درآمدی اول تا پنجم و همچنین کاهش پرداخت حق بیمه در دهک‌های ششم تا نهم، درعین حال بر لزوم شناسایی افراد پوشش بیمه‌ای و اقدامات انجام شده در این زمینه تاکید کرد.

به گزارش ترند روز و بنابر اعلام پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران، عماد ملازاده در جلسه ای که با حضور مسئولین روابط عمومی استان‌ها به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد با اشاره به موضوع طرح پوشش بیمه همگانی گفت: پوشش بیمه رایگان جهت مشمولین دهک‌های درآمدی یکم تا پنجم جامعه صورت گرفته و کاهش میزان مشارکت در پرداخت حق بیمه در دهک‌های درآمدی ششم تا نهم هم انجام شده که نیاز به اطلاع رسانی گسترده است.

وی با اشاره به اینکه باید از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده شود، ادامه داد: اطلاع رسانی نسبت به شناسایی افراد فاقد بیمه، رایگان شدن دهک‌های ۱ تا ۵  و کاهش پرداخت حق بیمه در دیگر دهک ها صورت بگیرد.

سرپرست روابط عمومی سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به نوع اطلاع رسانی در طرح پوشش بیمه همگانی بیان کرد: برگزاری جلسات با نمایندگان مجلس، ائمه جمعه، معاونت‌های بهداشت درمانی دانشگاه‌های علوم پزشکی و صدا و سیما به منظور اطلاع رسانی از طریق رسانه‌های جمعی و عمومی، استانداری و استفاده از ظرفیت شورای اداری استان، تعامل ناظرین بیمارستانی با مراکز درمانی، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و تعامل با انجمن‌ ها، موسسات خیریه و سازمان های مردم نهاد جهت شناسایی افراد فاقد پوشش بیمه انجام خواهد شد.

ملازاده اظهار کرد: در حال حاضر با ۲۴ انجمن و موسسه خیریه شاخص که جامعه هدف گسترده دارند مکاتبه شده و در این زمینه اطلاع رسانی کامل صورت گرفته است.

وی با اشاره به برگزاری پیاده‌روی اربعین نیز یادآور شد: استان‌های مرزی نظیر خوزستان، کرمانشاه و ایلام از این ظرفیت استفاده کنند و اطلاع رسانی گسترده در قالب میز خدمت به زائرین صورت پذیرد.

ملازاده عنوان کرد: برای اطلاع رسانی بیشتر از این طرح با یکی از اپراتورها به عنوان سفیر سلامت نیز رایزنی خواهیم کرد.

سرپرست روابط عمومی سازمان بیمه سلامت ایران تاکید کرد: روابط عمومی‌های استان‌ها به عنوان بازوان توانمند سازمان می‌توانند در اجرای طرح پوشش بیمه همگانی نقش پررنگی داشته و از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کنند.

انتهای پیام

نشر علمی پزشکی

به عنوان یک نویسنده علمی و پزشکی، می‌خواهم با ارائه مطالبی که بر اساس پژوهش‌های روز و رویکردهای معتبر تهیه شده‌اند، به شما در درک بهتر و مدیریت بهتر سلامتی کمک کنم.
دکمه بازگشت به بالا