علمی و پزشکی

بیماران خاص رایگان بیمه می‌شوند/ اعلام نرخ حق بیمه سال ۱۴۰۲

ترند روز/گلستان مدیرکل بیمه سلامت گلستان از بیمه رایگان بیماران خاص اعم از مبتلایان به بیماری‌های ام‌اس، تالاسمی، هموفیلی، دیالیز و پیوند کلیه خبر داد.

سیدمحمد حسینی امروز سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به سرانه حق بیمه سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: حق بیمه یک سال برای هر نفر یک میلیون و ۴۳۵ هزار و ۲۰۰ تومان است که این مبلغ برای افراد با دهک درآمدی ۱۰ به شکل کامل محاسبه می‌شود.

وی با بیان اینکه دهک‌های درآمدی یک تا سه نیز که بر اساس آزمون ارزیابی وسع به ما معرفی می‌شوند به شکل رایگان تحت پوشش قرار می‌گیرند، افزود:  افراد در دهک‌های درآمدی چهار باید ۱۰ درصد مبلغ حق بیمه سالانه، دهک درآمدی پنجم ۲۰ درصد، دهک درآمدی ششم ۳۰ درصد، دهک درآمدی هفتم ۴۰ درصد، دهک درآمدی هشتم ۶۰ درصد و دهک درآمدی نهم ۸۰ درصد از حق بیمه یک میلیون و ۴۳۵ هزار و ۲۰۰ تومانی را پرداخت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان با تأکید بر اینکه بیماران خاص اعم از ام‌اس، تالاسمی، هموفیلی، دیالیز و پیوند کلیه و بیماران نادر که فاقد هرگونه بیمه درمانی باشند به شکل رایگان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند، بیان کرد: با تأیید نوع بیماری توسط معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی، پوشش بیمه ذیل صندوق بیمه ایرانیان برای این افراد برقرار خواهد شد.

حسینی از فعالیت چهار صندوق بیمه‌ای در سازمان بیمه سلامت خبر داد و یادآور شد: روستائیان و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر به صورت رایگان و با تأیید محل سکونت توسط مراکز بهداشتی و درمانی تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: صندوق سایر اقشار نیز شامل گروه‌هایی می‌شوند که معمولاً دولت حق بیمه آن‌ها را در ردیف‌های بودجه‌ای بیمه سلامت تأمین کرده و یا سازمان دیگری برای بیمه این افراد با ما قرارداد منعقد کرده که بیمه‌شدگان این بخش افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی، کمیته امداد، بنیاد شهید و امور ایثارگران، طلاب و دانشجویان را شامل می‌شود.

به گفته مدیرکل بیمه سلامت گلستان؛ در صورتی که افراد جزء سه دهک اول باشند به شکل رایگان در صندوق ایرانیان بیمه می‌شوند و در غیر این صورت براساس درصدهای ذکر شده تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

حسینی با تأکید بر اینکه تمدید سه دهک اول درآمدی در ابتدای سال با تأمین منابع از سوی دولت انجام شده است، یادآور شد: اسامی افرادی که اخیراً به عنوان سه دهک فاقد بیمه از سوی وزارت رفاه اعلام شدند به صورت سیستمی تحت پوشش بیمه قرار گرفته و نیازی به مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت ندارند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا