علمی و پزشکی

امکان بیمه درمان سه ماهه رایگان برای ایرانیان فاقد بیمه فراهم شد

سازمان بیمه سلامت ایران امکان برخورداری از سه ماه پوشش بیمه ای را برای تمامی شهروندان فاقد پوشش بیمه ای از جمله بیماران لاعلاج فراهم کرده است.

به گزارش ترند روز، سازمان بیمه سلامت ایران بر اساس بند د تبصره 14 قانون بودجه سالانه بیمه افراد فاقد بیمه پایه، بیش از 5 میلیون نفر از دهک های درآمدی یک تا سه با ورودی وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی. مراقبت در مدت یک هفته تحت پوشش بیمه درمانی رایگان برای همه است و البته اگر فردی در دهک های مذکور بیماری نادری داشته باشد از آن بیمه نیز بهره مند می شود.

بر اساس اعلام روابط عمومی انجمن بیمه سلامت، بر اساس مصوبه فعلی، امکان اخذ بیمه به مدت سه ماه بدون پرداخت حق بیمه برای کلیه شهروندان فاقد بیمه از جمله بیماران بیمار با مراجعه وجود دارد. به سامانه شهروندی به آدرس Bimehsalamatiranian.ihio.gov .ir یا دفتر پیشخوان دولت.

همچنین همانطور که در ماده 9 تبصره 17 قانون بودجه 1401 مبنی بر «ارائه خدمات فراتر از خدمات اولیه و تکمیلی برای بیماران خاص و صعب العلاج آمده است، قانونی توسط انجمن بیمه سلامت ایران تهیه و پیشنهاد شد که به تصویب جناب عالی رسید. دولت و انجمن بیمه سلامت ایران به محض اطلاع آن را اجرا خواهند کرد.

بر این اساس علاوه بر تسهیل در فرآیند بیمه برای مشمولان، دریافت خدمات لازم و پرداخت هزینه های درمانی را نیز برای این افراد تسهیل می کند.

در ابلاغیه انجمن بیمه سلامت آمده است که تاکنون هیچ گونه اعتبار ویژه ای تحت عنوان بیمه رایگان بیماری های خاص و صعب العلاج به انجمن اختصاص نیافته است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا