برترین های ترند روزعمومی

راهنمای خرید تجهیزات تعمیرگاهی مقرون به صرفه

تجهیزات تعمیرگاهی ضروری

در این بخش ضروریترین ابزار و تجهیزات تعمیرگاهی که برای ارائه خدمات مطلوب به مشتریان نیاز داریم را بررسی می‌کنیم.

جعبه ابزار

یکی از ابتدایی ترین و درعین‌ حال مهمترین و اساسی‌ ترین نیاز‌های ضروری هر تعمیرگاهی ابزار مخصوص مکانیکی برای تعبیه مکانی مخصوص ابزار کار است که باید در دسترس و تمیز باشد.

آچار‌و ابزار

بدون ذره‌ای اغراق ضروری‌ترین تجهیزات مورد نیاز هر تعمیر‌گاه آچار است. در خودرو‌ها پیچ و مهره‌ های مختلف و متنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بعضی از کمپانی‌های خودروسازی نیز مثل پژو برای اتصال قطعات خودرو‌‌ های‌ خود از پیچ مخصوص و پیرو آن آچار مخصوص طراحی و راهی بازار می‌کنند. با توجه به این نکته و تعداد قابل‌ توجه خودرو‌های فرانسوی در کشورمان همه‌ استاد کارها ملزم به خرید انواع آچار‌ها هستند.

جک بالا‌بر خودرو

جک بالابر برای بازبینی زیربندی وسایل نقلیه کاربرد دارد جک بالا‌بر خودرو ابزار فوق‌ العاده‌ای برای جبران کمبود فضا است . با استفاده از تعمیر‌کار می‌تواند از فضا بهره بیشتری ببرد. همچنین چون جای مانور بیشتری دارد می‌تواند در فضای باز‌تری به تعمیر خودرو‌ها بپردازد. هنگام خرید جک بالا‌بر دقت کنید و به یاد داشته باشید که قبمت پایین به معنی بهتر بودن کالا نیست و حتما در کیفیت آن تاثیر بسزایی دارد. خاطر نشان می‌گردد که حداکثر عمر بالا‌بر‌های ارزان‌ قیمت معمولاً به ۲ تا ۳ سال می‌رسد.

تجهیزات تعمیرگاهی تخصصی خودرو

تجهیزات تعمیرگاهی خودرو به ماشین آلات و ابزارهای مورد نیاز تعمیرگاه‌ها، آپاراتی‌ها، مکانیکی‌ها (که با بهترین قیمت عرضه می کند) می گویند. قصد داریم درباره ویژگی‌های این تجهیزات توضیحاتی دهیم و راهنمایی باشیم برای شما که قصد تاسیس تعمیرگاه خود را دارید. افزایش تولید خودرو باعث افزایش تقاضا برای خدمات سرویس و نگهداری خودرو گردیده است.

به عبارت دیگر با افزایش خودرو‌ها نیاز به تعمیر‌گاه‌ها و مراکز خدمات‌ رسانی خودرو‌ بیشتر می‌شود برای داشتن تعمیرگاه حرفه‌ای باید ویژگی‌های منحصر به فرد آن را شناخت و شرایط ایجاد آن را فراهم کرد. با بالا رفتن قیمت خودرو‌ مردم حساسیت بیشتری نشان می‌دهند و بدون شک برای سرویس خودرو‌های‌ خود به دنبال تعمیرگاه های حرفه‌ای می‌گردند.
در ادامه با برخی از آبزارآلات تعمیرگاهی که در دسته بندی‌ ها جزو ابزار تخصصی‌تر مکانیکی می‌باشند، آشنا می‌شویم.

خرید ریمپ و تیونینگ موتور خودرو

ریمپ و تیونینگ موتور به انواع دستگاه‌ دیاگ خودرو‌های انژکتوری، انواع جک بالابر دو ستون، و دستگاه انژکتور شور که دارای حمام التراسونیک هستند را شامل میشود.

خرید و فروش ابزارآلات تعویض روغن

تعویض روغن همانطور که از آن برمی‌ آید شامل انواع دستگاه‌ مکش روغن موتور، ساکشن گیربکس اتوماتیک هوشمند، همچنین گریس پمپ سطلی و بادی، واسکازین پمپ سطلی و بادی و انواع کمپرسور باد فشار قوی می‌باشد.

تجهیزات آپارات و تعویض لاستیک

شامل انواع دستگاه‌ بالانس چرخ،، و اتو آپارات تیوب و لاستیک، دستگاه مولد باد نیتروژن، لاستیک و بکس بادی است. تجهیزات برق و باطری ماشین شامل دستگاه‌ شارژ بازیافت گاز کولر خودرو، شارژ و استارت باتری، تستر و شبیه‌ ساز سنسور خودرو، تستر باتری و دینام است.

ابزارآلات جلوبندی و میزان فرمان دست دوم

این تجهیزات شامل جک‌ بالابر چهارستون، انواع مختلف دستگاه‌ تنظیم میزان فرمان دیجیتالی و یا سه بعدی کامپیوتری است.
تجهیزات صافکاری مدرن و بیرنگی خودرو شامل دستگاه‌ کوره ای، شاسی‌ کش و خشک‌ کن موضعی رنگ می‌باشد.

ابزارآلات کارواش و اتوسرویس

شامل دستگاه واتر جت صنعتی، کارواش‌ دروازه‌ ای تونلی، جک بالابر تک ستون، دستگاه کف پاش و جارو برقی کارواشی است.

ابزارآلات معاینه فنی خودرو سبک و سنگین

شامل دستگاه تست سه گانه، ترمز، تنظیم نور چراغ خودرو، دستگاه سوخت سنج 5 گاز و تست لقی فرمان است.

خرید جک بالا‌بر خودرو دو ستون چهار ستون هیدرولیک

جک بالابر مکانیکی برای بازبینی زیربندی وسایل نقلیه کاربرد دارد. جک بالا‌بر خودرو ابزار فوق‌ العاده‌ای برای تعمیرگاه هایی که دچار کمبود فضا هستند با استفاده از جک بالابر دو ستون و قیچی تعمیرگاهی هیدرولیکی می‌توان از فضا بیشتری بهره برد به راحتی به تعمیر خودرو‌ پرداخت.

دستگاه ساکشن تعویض روغن‌ موتور

از دستگاه ساکشن روغن موتور برقی و بادی برای تخلیه و تعویض روغن موتور در ابزارآلات تخصصی تعمیرگاهی و گاراژی استفاده می شود.

دستگاه ساکشن روغن گیربکس اتوماتیک

خودرو یا همان ابزار مخصوص گیربکس نیز باید بموقع تعویض شود در این خصوص از دستگاه تمام اتوماتیک شستشو و تخلیه روغن گیربکس هوشمند استفاده کنید.

دستگاه تعویض لاستیک خودرو یکی از ابزارآلات تعمیرگاهی

دستگاه لاستیک درآر یا لاستیک درآور و جازن مهم ترین وسیله کاربردی ابزارآلات تعمیرگاهی است. لاستیک درآر کار تعویض لاستیک را ساده می‌کند و از ضروری‌ ترین وسایل یک آپاراتی خوب به‌ حساب می‌آید.

دستگاه‌ دیاگ و عیب یاب خودرو

دستگاه مولتی دیاگ خودرو این امکان را فراهم می کنند تا عیب و مشکلات موتور را در کمترین زمان نمایش و برطرف سازد. تجهیزات تعمیرگاهی، ابزار ها و دستگاه هایی مهم و ضروری برای تعمیر انواع خودرو های سبک و سنگین هستند که بدون وجود آن ها، عیب یابی خودرو ها عملاً صورت نخواهد گرفت. در واقع این تجهیزات تخصصی را می توان عناصر اصلی هر تعمیرگاه خودرو و آپاراتی ها دانست.

تجهیزات تعمیرگاهی چیست؟

تجهیزات تعمیرگاهی مهم ترین ابزار ها و تجهیزاتی هستند که وجود آن ها در هر آپاراتی و تعمیرگاهی الزامی می باشد. این تجهیزات در واقع به عنوان وسایل کمکی به مکانیک ها شناخته می شوند تا روند تعمیر انواع خودرو های سواری، ماشین آلات سنگین و ماشین آلات صنعتی را سهولت بخشند. این ابزار ها صرفاً به منظور تعمیر ماشین آلات طراحی شده اند و استفاده از آن ها نیازمند دانش تخصصی و مهارت فردی خواهد بود.

مزایای استفاده از تجهیزات تعمیرگاهی

تکنولوژی، از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در میزان پیشرفت تجهیزات و دستگاه های تعمیرگاهی بوده است. این امر موجب شده تا امروزه تنوع تجهیزات تعمیرگاهی به طور چشمگیری افزایش یابد. به گونه ای که در حال حاضر بسیاری از نقص های فنی خودرو ها به راحتی و با استفاده از تجهیزات مربوطه، قابل تعمیر هستند. این امر تعمیر خودرو را راحت تر کرده و در نتیجه موجب صرفه جویی در زمان نیز شده است. از دیگر مزیت های منحصر به فرد تجهیزات تعمیرگاهی، عملکرد نیمه اتوماتیک آن ها می باشد که بدین ترتیب موجب کاهش نیروی انسانی در تعمیرگاه ها و کاهش هزینه های دستمزد، شده است.

نحوه کار با تجهیزات تعمیرگاهی

در ابتدا باید بدانید که تجهیزات تعمیرگاهی، تجهیزات اختصاصی به منظور رفع عیوب خودروها هستند. از این جهت تنها افراد متخصص می توانند از آن ها استفاده کنند. از آنجایی که هر کدام از تجهیزات به منظور رفع نواقص مخصوصی طراحی شده اند، عملکرد متفاوتی دارند و نحوه کار با آن ها نیز متفاوت است. از این جهت توصیه می شود که پس از خریداری تجهیزات مربوطه، به منظور اطلاع از نحوه فعالیت با آن ها، حتما دفترچه راهنما را مطالعه فرمایید.

از تجهیزات تعمیرگاهی چه استفاده ای می شود؟

همان طور که از نام این تجهیزات مشخص است، از آن ها عموماً در تعمیرگاه های خودرو، آپاراتی ها و … استفاده می شود و هدف اصلی از خریداری آن ها، تعمیر صحیح و اصولی عیوب خودرو های سبک و سنگین می باشد. به موجب بهره گیری از این تجهیزات، می توان در کوتاه ترین زمان عیوب خودرو ها را تشخیص داد و سپس با توجه به نیاز خودرو، از دستگاه مخصوصی برای تعمیر آن بهره گرفت. تجهیزات تعمیرگاهی اکثراً دارای سیستمی به نام خطایاب هستند و بدون کوچکترین خطایی، عیوب تشخیص داده شده را برطرف می سازند.

انواع تجهیزات کاربردی در تعمیرگاه ها

در مطالب پیشین اشاره کردیم که تجهیزات تعمیرگاهی تنوع چشمگیری دارند. اصولا برای بخش تعمیراتی نظیر تعویض روغن، آپاراتی، صافکاری و … تجهیزات متفاوتی طراحی شده اند که هر کدام از آن ها نیز دارای انواع مختلفی می باشند. این تجهیزات هم از نظر کارایی و هم از نظر ابعاد با یکدیگر متفاوتند. به طور کلی می توان گفت که تجهیزات تعمیرگاهی را به دو نوع تقسیم می شوند که نوع اول مخصوص ماشین های سواری و سبک و نوع دیگر برای ماشین آلات سنگین مورد استفاده قرار می گیرند. این تجهیزات عملکرد یکسانی دارند اما دلیل اصلی تفاوت میان آن ها، اختلاف ابعاد ماشین آلات سبک و سنگین می باشد.

تجهیزات مخصوص آپاراتی

تجهیزات آپاراتی ها در بین سایر تجهیزات تعمیرگاهی شناخته شده تر هستند. زیرا که فرایند آپاراتی و پنچرگیری از زمان های بسیار دوررواج داشته. عموما در هنگام پنچرگیری و آپاراتی از دو دسته تجهیزات کلی استفاده می شود. دست نخست به تجهیزاتی اختصاص می یابد که مربوط به فرایند های ریز هستند و می توان انواع آچارها، مهره ها و … را در این دسته قرار داد. اما دسته دیگر، تجهیزات بزرگی هستند که فرایند پنچرگیری را سهولت می بخشند. انواع لاستیک درار ها، کمپرسور باد، ، نیتروژن ساز، دستگاه های مربوط به تنظیم باد، جک سوسماری و … را می توان از دیگر انواع تجهیزات آپاراتی دانست.

انواع تجهیزات تعویض روغنی

تعویض روغن از دیگر خدمات تعمیرگاهی است که اصولا با عنوان سرویس های دوره ای خودرو ها شناخته می شوند. این امر نیز با استفاده از ابزارها و تجهیزات مخصوصی انجام می گیرد که می توان به تجهیزاتی نظیر ساکشن روغن، و گریس پمپ اشاره کرد. البته در هنگام تعویض روغن خودرو ها، مکانیک ها به جک قیچی و واسکازین پمپ نیاز دارند. از این جهت این تجهیزات نیز به عنوان تجهیزات اصلی تعویض خودرو شناخته می شوند.

ابزار های مخصوص صافکاری

می توان تخصصی ترین فرایند تعمیرگاهی را، صافکاری و نقاشی بدنه خودرو دانست. زیرا که این امر حتما باید توسط استادکار با تجربه و مهارت بالا انجام گیرد. به طور کلی فرایند صافکاری بدنه خودرو به صافکاری بدون رنگ و با رنگ اختصاص می یابد که به تبع تفاوت میان آن ها، ابزار ها و تجهیزات متفاوتی نیز برای این دو فرایند به کار گرفته می شوند. صافکاری بدون رنگ به تجهیزاتی نظیر میله صافکاری، مشتی و قالب تنه، دستگاه بدون رنگ مغناطیسی و هاتباکس، ابزار چوبی و تگرگ کش چسبی نیازمند می باشد. در حالی که دستگاه جوش، وسایل بتونه کاری، سمباده، شاسی کش، خشک کن رنگ، پولیش، پمپ رنگ و … به عنوان با رنگ، شناخته می شوند.

خرید و فروش تجهیزات تعمیرگاهی

تجهیزات تعمیرگاهی را می توانید هم به صورت نو و هم به صورت دست دوم خریداری نمایید. البته توجه داشته باشید که این تجهیزات قیمت نسبتاً بالایی دارند و ممکن است که دستگاه های فیک و بی کیفیت آن ها نیز در بازار عرضه شوند. از این جهت تجهیزات و ابزار های تعمیرگاهی را حتما از طریق فروشگاه های مورد اطمینان به صورت حضوری یا آنلاین خریداری کنید. فروشگاه کیا صنعت پدیده فرزان، از فروشگاه های آنلاین معتبر در زمینه تجهیزات تعمیرگاهی می باشد که تجهیزات مربوطه را با تنوع بالا و قیمت مقرون به صرفه در اختیار خریداران قرار می دهد.

منبع : صنایع پیشرو

دکمه بازگشت به بالا