اقتصادی

در سفر همتی به عراق چه گذشت؟ 

امروز رئیس کل بانک مرکزی کشورمان به عراق سفر کرد و طی آن توافق نامه ها و مذاکرات با بانک ها و اقتصاد این کشور که مهمترین آنها آزادسازی منابع خارجی و رفع محدودیت ها.

به گزارش ترند روز ، صبح (12 اکتبر) رئیس کل بانک مرکزی کشورمان برای مذاکره با مقامات بانکی و اقتصادی عراق برای آزادی این پول راهی ایران شد. در ایران. رئیس بانک تجارت با مقامات بانکی و اقتصادی دیدار و مذاکره کرد.

یکی از مباحثی که در این سفر مورد بحث قرار گرفت ، حل مشکلات بانکی و مالی ایران بود که رئیس کل بانک مرکزی عراق گفت مقامات عراقی بر حل مشکلات بانک متمرکز هستند. در هر دو کشور ، و این مسائل به زودی حل خواهد شد.

در همین راستا پیشنهاد شده است کمیته مشترکی با حضور مقامات بانکی و مالی دو کشور تشکیل شود تا راه حل های لازم برای مشکلات ایران و عراق پیدا شود.

علاوه بر این ، همتی در مصاحبه با رئیس بانک مرکزی عراق امیدوار است که با همکاری همتایان عراقی خود ، مشکلات بانکی دشوار این کشور حل شود. دو تن

از سوی دیگر ، نکته اصلی مذاکرات امروز اجرای توافق نامه خوبی در مورد آزادسازی منابع برای بانک مرکزی کشور است که تبادل اقتصادی و گشودگی کشور ما را فراهم می کند.

همچنین ، همانطور که همتی در ملاقات خود با نخست وزیر عراق به طور مفصل گفت ، این مقام عراقی دستورات لازم را برای تسریع در اجرای توافق نامه به بانک مرکزی و شرکت عراقی صادر کرده است ، و به همین دلیل تصمیم گرفته شده است که روند اجرای توافق نامه های دو کشور را به صورت هفتگی دنبال کنید.

با توجه به اینکه کشور ما پس از صادرات برق و گاز به عراق منابع قابل توجهی در بانک های این کشور دارد و دستورالعمل های لازم را برای تسریع در آزادسازی منابع به بانک مرکزی و تجارت عراق ارائه داده است وام های ایرانی ، برای برداشتن گام های مثبت در توسعه روابط. روابط اقتصادی و مالی دو کشور قطع شده و یک ارز عمده ارزی برای ایران باز شده است.

در همین راستا ، اطلاعات دریافت شده توسط ترند روز حاکی از آن است که کشور ما قصد دارد با استفاده از منابع و ارزهای خارجی خود در عراق واردات و داروهای اساسی را تأمین کرده و درآمد حاصل از آن را توزیع کند.

بررسی نتایج سفر قبلی همتی به عراق نشان می دهد که توافقنامه بزرگی درباره سیستم پرداخت بین دو کشور در تاریخ 7 فوریه 2017 و در سفر یک ماهه وی امضا شده است. ژوئن امسال در مذاکرات با ایران درباره استفاده از ارز ایرانی برای واردات موفق بود. کالاهای اساسی مانند داروها را از عراق درک کنید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا