اقتصادی

ایران و عراق پروژه‌ مشترک آبی اجرا می‌کنند

وزیر نیرو در دیدار با وزیر منابع آب عراق ضمن اعلام آمادگی ایران برای اجرای پروژه‌های آبی مشترک با کشور عراق گفت: در چارچوب معاهدات بین دو کشور، اجرای پروژه‌های مشترک آبی با عراق و انتقال ظرفیت‌ها و تجارب مهندسی ایران به این کشور همسایه بررسی می‌شود.

به گزارش ترند روز، علی‌اکبر محرابیان عصر امروز (چهارشنبه) در حاشیه دیدار با عون ذیاب عبدالله، وزیر منابع آب کشور عراق گفت: ما با کشور عراق، منابع آبی مشترکی داریم که در خصوص مدیریت مطلوب این منابع مذاکرات خوبی انجام شد.

محرابیان اضافه کرد: در دیدار با وزیر منابع آب عراق پیرامون انتقال تجارب و ظرفیت‌های مهندسی ایران در حوزه آب به این کشور همسایه بحث و تبادل نظر شد.

وی در ادامه بیان کرد: از سوی وزیر منابع آب عراق پیشنهاداتی برای اجرای مشترک پروژه‌های آبی داشتیم که این پیشنهادات را در چارچوب معاهدات و توافق‌های بین دو کشور بررسی کرده و پیش خواهیم برد.

محرابیان ادامه داد: فردا ـ پنجشنبه ـ سیزدهمین اجلاس شورای حکام مرکز مدیریت منطقه‌ای آب شهری برگزار خواهد شد و در این اجلاس اعضای این مرکز پیرامون مسائل مرتبط با منابع آب به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

وزیر نیرو در رابطه با جزئیات سیزدهمین اجلاس شورای حکام آب افزود: در اجلاس شورای حکام مرکز مدیریت منطقه‌ای آب شهری که پس از یک دوره وقفه برگزار می‌شود، از هشت پروژه مشترک بین اعضا در حوزه آب رونمایی خواهد شد.

ساخت ایستگاه‌های سنجش آب روی رودخانه‌های مشترک دو کشور

عون ذیاب عبدالله، وزیر منابع آب جمهوری عراق نیز گفت: در دیدار با وزیر نیروی ایران پیرامون اجرای پروژه‌های مشترک آبی مانند ساخت سد مذاکره کردیم و همچنین مقرر شد دو طرف ساخت ایستگاه‌های سنجش میزان بارش باران روی رودخانه‌های مشترک را در دستور کار قرار دهند.

وزیر منابع آب عراق در ادامه افزود: در این دیدار ایده‌های خوبی در خصوص استفاده از فناوری‌های پیشرفته ایران در زمینه آبیاری و مدیریت بهینه منابع آب عراق مطرح شد.

عون ذیاب عبدالله همچنین خاطرنشان کرد: بر این باوریم که برای پیشبرد طرح‌ها و پروژه‌های مشترک آبی بین دو طرف این دیدارها چه در ایران و چه در عراق باید استمرار داشته باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا