علمی و پزشکی

دانستنی‌هایی درباره ورم ملتحمه آلرژیک

عصر ایران هنگام صحبت از شفاف گفت: “خبر خوب این است که گزینه های مختلف درمانی برای افرادی که از عفونت چشم ناشی از عفونت چشم رنج می برند وجود دارد ، اما همه نباید علائم خود را به خانه برسانند.”

ورم ملتحمه غیر قابل تحمل چیست؟

آلرژی های مختلف می توانند باعث التهاب ملتحمه مزمن از جمله شوره سر ، گرد و غبار و کپک شوند. وقتی آلرژن در معرض چشم انسان قرار می گیرد ، بدن باعث ترشح چیزی به نام هیستامین در بدن می شود. وقتی این اتفاق می افتد ، رگ های خونی در ملتحمه – غشایی که قسمت جلویی و داخلی پلک را پوشانده است ، متورم می شوند.

هنگامی که ورم ملتحمه مقاوم در برابر سگ را تجربه می کنید ، تشخیص اینکه کدام یک از چشم ها متورم است دشوار است و نتایج همیشه یکسان نیستند. در مواقعی که فرد دچار التهاب ملتحمه عدم تحمل می شود ، ابروها متورم می شوند. در این حالت باید فوراً به چشم پزشک مراجعه کنید. در مواقع دیگر ، پلک ها متورم شده و نیاز به درمان دارند ، اما این بدان معنا نیست که شما باید فوراً به چشم پزشک مراجعه کنید.

ملتحمه آلرژیک با بیماری های پزشکی مرتبط با آلرژی همراه است ، از جمله اگزما (یک عفونت آلرژیک پوستی) ، آسم و رینیت آلرژیک (یا آلرژی به پریود). التهاب ملتحمه آلرژیک می تواند شرایط را برای افرادی که چشم خشک دارند ، بدتر کند.

علائم ورم ملتحمه مداوم چیست؟

علاوه بر تورم ، علائم دیگر ورم ملتحمه مزمن عبارتند از:

– منا

– ممکن است

– خارشدار

– چشمان گریان

احساس اجسام خارجی یا گرد و غبار در مقابل چشمان او

علاوه بر علائم ورم ملتحمه مزمن ، ممکن است این موارد را نیز تجربه کنید: عطسه ، سرفه ، خارش یا آبریزش بینی و سردرد که همگی علائم دیگر هستند.

ورم ملتحمه مزمن چگونه درمان می شود؟

غالباً بهترین راه برای مقابله با علائم آلرژی پرهیز از مواردی است که می توانند واکنشهای آلرژیک ایجاد کنند. به عنوان مثال ، اگر نسبت به گربه ها تحمل ندارید و می دانید که دوست شما از گربه شما مراقبت می کند ، از شما دعوت می شود که در بیرون با وی ملاقات کنید تا خطر قرار گرفتن سگ در معرض حیوان خانگی شما را کاهش دهد. همین امر در مورد التهاب ملتحمه نیز صادق است. بهترین راه پیشگیری است.

اگر به طور مکرر ورم ملتحمه داشته باشید ، پلک های شما متورم شده و چشم های شما آب می افتد – و شما ممکن است قادر به تشخیص علائم ایجاد کننده این بیماری نباشید. پزشک می تواند آنچه شما به آن حساسیت دارید را تشخیص دهد و می تواند زمان بروز علائم را پیش بینی کند.

متخصص آلرژی می تواند به شما کمک کند یک سبک زندگی ساده را کاهش دهید که خطر ورم ملتحمه مزمن و سایر مشکلات مرتبط با آلرژی را کاهش می دهد. به عنوان مثال ، اگر سو ab استفاده کننده تصمیم بگیرد که گرده ممکن است علائم شما را ایجاد کند ، ممکن است توصیه کند در ساعات مشخصی از روز که گرده گل انجام می شود ، در خانه نمانید. با تغییر در برنامه روزانه ، ممکن است علائم شما بدون استفاده از دارو کاهش یابد.

اگر اقدامات جدی تری لازم باشد ، تعدادی گزینه وجود دارد. پزشک ممکن است ابتدا مصرف آنتی هیستامین ها را توصیه کند ، اگرچه این ممکن است در ورم ملتحمه مزمن کمک زیادی نکند. علائم چشم به سختی درمان می شوند. بنابراین ، پزشک شما ممکن است استفاده از اشک را به همراه نسخه های بدون نسخه و نسخه بدون نسخه توصیه کند.

اگر علائم شما شدید باشد ، پزشک ممکن است گزینه تزریق را ارائه دهد که به تدریج تحمل بدن شما در برابر آلرژی را افزایش می دهد. اما ممکن است لازم نباشد. آلرژی های فصلی ممکن است در غیاب ماده حساسیت زا کاملاً بهبود یابند.

چه موقع به پزشک مراجعه کنیم؟

اگرچه با از بین بردن علت می توانید علائم خود را بهبود ببخشید ، اما در صورت بروز علائم مشکوک نباید از کمک پزشکی دریغ کنید. اگر ابروهای شما متورم است اما پلک ندارد ، باید بلافاصله به پزشک مراجعه کنید. در صورت احساس درد در ابروها یا احساس درد شدید در اطراف چشم ، باید فوراً به پزشک مراجعه کنید. سایر علائم مانند حالت تهوع یا سردرد باید توسط پزشک در نظر گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا