برترین های ترند روزعمومی

ماشین ظرفشویی به چه علت هایی خراب میشود؟

در این نوشتار قصد داریم تا نکاتی را برای شما بازگو کنیم که با رعایت آنها هم از خراب شدن ماشین ظرفشویی خود پیشگیری می کنید و هم با دلایل احتمالی روشن نشدن ماشین ظرفشویی آشنا می شوید.

نکات مهم برای پیشگیری از خراب شدن ماشین ظرفشویی

  1. دمای آب از نظر گرمایشی کنترل شود.
  2. قطعات شکسته دستگاه را تعوض نمایید.
  3. ماشین ظرفشویی رو بیش از اندازه پر نکنید.
  4. فیلتر دستگاه به صورت دوره‌ای تعویض شود.
  5. دریچه ماشین ظرفشویی را همواره تمیز نگه دارید.
  6. سختی آب محل زندگی خود را اندازه‌گیری نمایید.
  7. داخل ماشین ظرفشویی را مرتباٌ تمیز و گندزدایی کنید.
  8. درزگیرها و درپوش ماشین ظرفشویی را مرتباٌ تمیز کنید تا نیاز به تعمیر ظرفشویی در اصفهان پیدا نکنید.
  9. سبدهای مربوط به ظروف و قفسه‌ها را در صورت نیاز تعمیر کنید.
  10. برای شستشوی ظروف با توجه به نوع و جنس ظرف برنامه مناسب را انتخاب کنید.

دلایل روشن نشدن ماشین ظرفشویی

ایجاد نقص درسلکتور ظرفشویی می‌تواند یکی از دلایل روشن نشدن ماشین ظرفشویی باشد! در ماشین ظرفشویی بخشی تحت عنوان سلکتور وجود دارد که وظیفه‌ تعیین شرایط متفاوت برای چرخه‌‌ی شستشو را بر عهده دارد. به سلکتور سوییچ هم می‌گویند. اگر سوئیچ یا همان سلکتور معیوب شده باشد و دکمه‌های آن دچار نقص شده باشند و نتوانند به بیرون بیایند و به یک حالت گیر داشته باشند همین اتفاق ساده ممکن است که موجب روشن نشدن ماشین ظرفشویی شما گردد.

آزمایش سلکتور به منظور یافتن علت کار نکردن ماشین ظرفشویی

برای آزمایش سلکتور می‌توانید از مولتی متر استفاده کنید. شما برای امتحان کردن سلکتور ماشین خود نیاز به یک مولتی متر دارید. اگر بخواهید سلکتور را امتحان کنید باید بدانید که محل قرارگرفتن سلکتور روی کنترل پنل می‌باشد و به منظور دسترسی به آن، کافی است صفحه‌ای که در داخل درب ماشین قرار دارد را باز نمایید. حواستان باشد که هنگام آزمایش سلکتور نکات ایمنی را رعایت کنید و از قطع بودن جریان برق اطمینان حاصل نمایید.

خرابی یا معیوب شدن رله 

خراب شدن یا معیوب شدن رله ماشین ظرفشویی ممکن است یکی از علل کار نکردن ماشین ظرفشویی باشد. در بعضی از دستگاه‌های ماشین ظرفشویی از رله بر روی موتور پمپ اصلی استفاده می‌گردد. وظیفه‌ی رله فراهم کردن جریان برق سیم‌پیچ استارت موتور می‌باشد. رله استارت ممکن است دلیل روشن نشدن و کار نکردن ماشین ظرفشویی باشد! اگر ماشین ظرفشویی شما کار نمی‌کند و روشن نمی‌شود و شما از سالم بودن سلکتور اطمینان حاصل کرده‌اید و برق از مدار کنترلی به موتور می‌رسد ممکن است که علت روشن نشدن خرابی رله استارت باشد. باید بدانید که محل قرار گیری رله استارت در کنار موتور است برای بررسی سالم بودن رله استارت از دفترچه‌ی راهنمای محصول استفاده کنید و برای انجام این کار از مولتی متر کمک بگیرید. چنانچه ایراد از رله بود باید آن را جایگزین کنید.

قفل درب یا سوئیچ قفل درب

قفل درب یا سوئیچ قفل درب ظرفشویی می‌تواند یکی دیگر از علل کار نکردن ظرفشویی باشد! اگرچه روشن نشدن ماشین ظرفشویی می‌تواند نگران کننده باشد اما گاهی ممکن است مشکل سطحی و راه حل آن آسان باشد. یکی از جواب‌های این سوال که چرا ماشین ظرفشویی روشن نمیشود؟ قفل درب (میکروسوئیچ ظرفشویی) است. مطمئناً کمک گرفتن از تکنسین متخصص برای شما هزینه دارد. پس به شما توصیه میکنیم قبل از تماس با تعمیرگاه مجاز ماشین ظرفشویی در اصفهان و همچنین تعمیرکار ماشین ظرفشویی این مورد را با توضیحاتی که به شما می‌دهیم بررسی کنید شاید خودتان توانستید ایراد آن را برطرف کنید.

What causes the dishwasher to break down

علت روشن نشدن ماشین ظرفشویی بوش، ال جی، بوش و…

  • به منظور آزمایش تایمر، ابتدا اطراف ماشین ظرفشویی را آزاد نمایید و پانل درب داخلی را خارج نمایید.
  • محل قرارگیری تایمر، پشت پانل کنترل و در قسمت بالای دستگاه می باشد.
  • در گام اولیه به کمک یک اهم متر درستی عملکرد این قطعه ی هدایت کننده ی تایمر را بررسی نمایید.
  • در صورت سالم بودن قطعه و اطمینان از درستی عملکرد تایمر لازم است از عملکرد کنترل الکترونیکی نیز مطمئن شوید.
  • کنترل الکترونیکی شیر ورودی و مدارهای موتور را به وسیله رله های الکتریکی و ریزپردازنده کنترل می کند.
  • برای آزمایش عملکرد کنترل تایمر از فیوز حرارتی استفاده می‌کنیم.
  • پس اینکه چرا ماشین ظرفشویی روشن نمیشود ممکن است به تایمر یا برد الکترونیکی نیز مرتبط میباشد
  • فیوز حرارتی نیز می تواند از دلایل روشن نشدن یا کار نکردن ماشین ظرفشویی باشد.
  • گاهی محتمل است پریدن فیوز حرارتی در ماشین ظرفشویی نیز یکی از علل کار نکردن ماشین ظرفشویی شود. انجام وظیفه فیوز حرارتی به این گونه است که در صورت بالا رفتن بیش از اندازه دمای ماشین ظرفشویی به دلیل امنیت دستگاه فیوز حرارتی می‌پرد. در صورت وقوع این اتفاق لازم است تا فیوز حرارتی را از دستگاه جدا کنید و آن را با یک فیوز حرارتی جدید تعویض نمایید. پس از انجام این کار امتحان کنید که ماشین ظرفشویی روشن شود. بار دیگر یاد آوری میکنیم که فیوز حرارتی در بیشتر ماشین ظرفشویی ها در قسمت کنترل پنل قرار دارد.

علل دیگر کار نکردن ظرفشویی

در ادامه موارد زیر را برای عدم کار کردن یا علت خربا شدن ماشین ظرفشویی نیز بررسی کنید. لازم است قفل درب دستگاه را بررسی نمایید.
اگر درب یا قفل آسیب‌دیده باشد، می‌تواند از بسته شدن ماشین ظرف‌شویی ممانعت نماید و این امر میتواند از روشن شدن ماشین ظرفشویی جلوگیری کند. قفل کودک ظرفشویی را تست کنید که آیا روشن است یا خیر. چرا که اگر قفل کودک فعال باشد دکمه‌ها کار نمی‌کنند و ماشین روشن نمیشود. بیایید یک چرخه متفاوت را برای شستشو در ظرفشویی امتحان کنیم.
در هر ماشین ظرفشویی سه سیکل وجود دارد: عادی، سنگین و خودکار. حال چنانچه ماشین شما روی چرخه عادی بود بیایید چرخه سنگین یا خودکار را امتحان کنید تا اطمینان حاصل کنید که ایرادی در عملکرد دکمه ها وجود ندارد. ماشین ظرف‌شویی خود را برای برطرف کردن علت روشن نشدن دوباره تنظیم نمایید.
به خاطر داشته باشید که برای برطرف کردن هر گونه مشکلی همواره تنظیم مجدد میتواند یکی از راه حل ها باشد. تنظیم مجدد را باخاموش کردن دستگاه خود و جدا کردن آن شروع کنید. 30 دقیقه منتظر بمانید و دوباره دستگاه را نصب نمایید. بعد از بازیابی دوباره  دستگاه، یک چرخه شستشوی جدید را انتخاب کنید و ماشین را روشن کنید. گاهی اوقات بسته به نام تجاری ماشین ظرفشویی شما یک برنامه بازنشانی متفاوت وجود دارد. گاهی ممکن است از روش دیگری بر اساس نام تجاری ماشین ظرفشویی استفاده کنیم اما معمولاً همین روش پاسخگوست.

مشکلات رایج تعمیر ظرفشویی در تهران

از مشکلات رایج ظرفشویی که تکنسین های نمایندگی بوش در تهران با آن مواجه هستند عبارتند از:

روشن نشدن ماشین ظرفشویی

روشن نشدن ماشین ظرفشویی می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد از این رو تیم آی تی ما مقاله ای با این عنوان و روش‌های حل کردن این مشکل برای شما عزیزان آماده کرده که به کمک آن میتوانید مشکل روشن نشدن ماشین ظرفشویی رو برطرف کنید.

تمیز نشدن ظروف پس از شستشو

اگر ظروف پس از شستشو به درستی تمیز نمیشود موارد زیر را بررسی نمایید:

عمده ترین دلیل تمیز نشدن ظروف ، استفاده از مواد شوینده نامرغوب و یا تاریخ مصرف گذشته و فاسد است.
از دلایل دیگر این مشکل میتوان به چیدمان نادرست ظروف در سبد ماشین ظرفشویی اشاره کرد این امر باعث می‌شود آب به طور مناسب در سطح ظروف پاشیده نشود در نتیجه ظروف به درستی تمیز نمی‌شود.
ظروف استیل و یا ظروفی که طرح‌های جنس خاص دارند برای شستن در ماشین ظرفشویی مناسب نمی‌باشد.
مورد دیگری که باعث تمیز نشدن ظرف ها می‌شود استفاده بیش از اندازه و یا خیلی کم از مواد شوینده می‌باشد.
اندازه مایع جلا دهنده در تمیزی ظرف‌ها اهمیت بالایی دارد بنابراین هنگام اضافه کردن آن دقت داشته باشد که به اندازه کافی استفاده شود.
در صورتی که سوراخ آبفشان ظرفشویی مسدود شده باشد، آب با فشار مناسبی به ظرف ها پاشیده نمی‌شود بنابراین ظروف به درستی تمیز نمیشود.
در آخر سختی آب منطقه را مورد بررسی قرار دهید اگر سختی آب زیاد باشد ظروف به درستی تمیز نمی‌شوند.

آب و یا کف از ماشین ظرفشویی فریجیدر نشتی می‌کند

اگر ظرفشویی نشتی آب داد ابتدا شلنگ آب ورودی را بررسی نمایید اگر سوراخ یا پوسیده شده باشد باعث نشتی آب میشود. از تراز بودن ماشین ظرفشویی اطمنان حاصل نمایید چرا که در صورت تراز نبودن ظرفشویی امکان نشتی آب به وجود می آید. بست های پمپ ماشین ظرف شویی را چک کنید اگر بست ها خراب باشند باعث نشت آب میشوند. در صورت رفع نشدن این مشکل با تعمیر ماشین ظرفشویی در اصفهان تماس بگییرید.

اگر ظرفشویی نشتی کف دارد

شما از مواد شوینده بسیار زیادی استفاده کرده اید همچنین ممکن است از مواد ضدعفونی کردن میوه به جای مواد ظرفشویی استفاده کرده باشید.
این مشکل در صورتی ک موقع پر کردن مخزن مایع جلا سرریزی رخ داده باشد هم به وجود می‌آید.

ظروف پس از شستشو خشک نمی‌شوند

ممکن است این مشکل به دلیل انتخاب نادرست برنامه شستشو باشد آن را بررسی کنید.
در صورت خرابی المنت و ترموستات ماشین ظرفشویی هماین مشکل رخ می‌دهد.
معیوب بودن مخزن آبکشی و یا کلاهک شوینده نیز سبب خشک نشدن ظروف می‌شود.
قبل از اتمام برنامه شستشو ظروف را از دستگاه خراج کرده‌اید.
به میزان مایع جلا دقت کنید در صورت کم بود این مایع امکان دارد ظروف خشک نشده باقی بماند.
در صورت رفع نشدن این مشکل با تعمیر ظرفشویی در اصفهان تماس بگیرید.

علت ارور های ماشین ظرفشویی

در این بخش علت ارورهای ماشین ظرفشویی و روش حل این ارور ها را با هم بررسی می‌کنیم. توجه به این کدها در هنگام خراب شدن ماشین ظرفشویی به تکنسین ها برای تعمیر دستگاه کمک خواهد کرد.

علت ارور I10 چیست
علت این ارور به وجود آمدن مشکل در کنترل کننده جریان ظرفشویی می‌باشد.

روش رفع ارور I10
برای رفع این مشکل باید کنترل کننده جریان را بررسی کنید در صورتی که دانش فنی کافی ندارید بانمایندگی های تعمیر ماشین ظرفشویی و  نمایندگی تعمیر لباسشویی بوش تماس بگیرید.

علت ارور I20 و I50وIF0 و I40 چیست
در صورتی که پس از اتمام شستشو آب از داخل ظرفشویی تخلیه نشود این کد ارور نمایش داده می‌شود.

روش رفع ارور I20 و I50وIF0 و I40
برای رفع این ارور باید پمپ تخلیه دستگاه و سیم کشی ها و همچنین برد الکترونیک را بررسی نمایید و از عملکرد آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

علت ارور I30 چیست
این ارور به دلیل نشتی آب از ظرفشویی نمایش داده می‌شود وباعث نیاز به تعمیر ظرفشویی در اصفهان پیدا می‌شود.

روش رفع ارور I130‌
همانطور که پیشتر ذکر شد دلایل زیادی برای نشتی آب از ظرفشویی وجود دارد دلایل دیگری برای این ارور وجود دارد بنابراین  شناور کف ماشین ظرفشویی را بررسی کنید تا گیر نکرده باشد. واشر درب ماشین ظرفشویی را چک کنید تا پارگی نداشته باشد.

علت ارور I160 چیست
این ارور به دلیل معیوب شدن هیتر ظرفشویی می‌باشد.

رآشنایی با مشکلات ماشین ظرفشویی امکان عیب یابی و تعمیر این دستگاه را به راحتی میسر می سازد. عدم توجه به مشکلات فنی ایجاد شده در ماشین ظرفشویی می‌تواند هزینه های قابل توجهی را برای مصرف کننده به دنبال داشته باشد. بنابراین، با بررسی و عیب یابی مشکلات ماشین ظرفشویی به راحتی می‌توان از بروز این مشکلات جلوگیری به عمل آورد. در مقاله پیشین نگاهی به مشکلات ماشین لباسشویی نحوه عیب یابی آن پرداختیم. در این مقاله قصد داریم به بررسی مهم ترین مشکلات و خرابی ماشین ظرفشویی همچون روشن نشدن، نشت آب، خشک نکردن ظروف، بوی بد ماشین ظرفشویی، سر و صدای زیاد، تمیز نشدن و ماندن لکه روی ظرفها، باز شدن و سنگین شدن درب دستگاه و طریقه عیب یابی و تعمیر آن بپردازیم.

دکمه بازگشت به بالا