برترین های ترند روزعمومی

حنابندون چی بپوشیم؟

حنابندان یکی از آداب و رسوم زیبای ایرانیان است که مراسم آن یک شب قبل از جشن عروسی و در خانۀ پدر عروس برگزار می­شود. عروس باید در این شب مهم، لباس زیبا و برازنده به تن کند و به بهترین شکل ممکن خود را بیاراید. امروزه مدل­ها و رنگ­های متفاوتی از حنابندان در فروشگاه­ها و مزون ها موجود است که می­توانید مطابق با سلیقه و فرم اندام خود یکی از آنها را انتخاب کنید.  تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا با بررسی انواع مدل­های لباس مجلسی حنابندان ایده­ های بی نظیری برای انتخاب لباس در ذهن شما نقش ببندد.

انواع لباس مجلسی حنابندان

در همین ابتدا می­خواهیم که یک نکتۀ بسیار مهم را به شما یادآوری کنیم تا در انتخاب لباس آن را مد نظر قرار دهید. نکتۀ مهم این است که در انتخاب مدل لباس مجلسی حنابندان به آداب و رسوم، فرهنگ و اعتقادات خانواده ها توجه ویژه داشته باشید تا بتوانید مناسبترین و بهترین مدلی را که در آن احساس آرامش بیشتری دارید، انتخاب کنید. برخی از خانواده ها به دلیل اعتقادات مذهبی لباس­های خیلی باز را نمی­پسندند، به همین دلیل بهتر است که از لباس مجلسی حنابندان پوشیده استفاده کنید تا با تذکرات گاه و بی گاه آنها مواجه نشوید.

لباس مجلسی حنابندان پوشیده

همانطور که می­دانید استایل لباس مجلسی حنابندان باید از استایل لباس عروس کاملاً متفاوت باشد. مثلاً اگر دامن لباس عروس شما است و قصد دارید که از مدل برای لباس حنابندان خود استفاده کنید، به دنبال دامن­های مدل ماهی و یا راسته باشید. در ادامه متفاوت ترین و خاصترین لباس­ها را برای مراسم حنابندان بررسی می­کنیم.

لباس حنابندان ترکیه ای

طراحان ترکیه برای آنکه بتوانند نظر اکثر عروس خانم­ها را جلب کنند، انواع مدل­های ساده و کارشده، باز و پوشیده، بلند و کوتاه را برای لباس مجلسی حنابندان طراحی کرده­ اند و اکثر مزون­ها و فروشگاه­های ایران آنها را تهیه کرده اند و شما به راحتی می توانید به آنها دسترسی پیدا کنید. یک پیشنهاد هیجان انگیز برای عروس خانم هایی داریم که قرار است مراسم حنابندان آنها در فصول سرد سال برگزار شود و آن هم چیزی نیست جز استفاده از سنتی که در اکثر فیلم­های تاریخی ترکیه مشاهده کرده اید.

با این مدل لباس لوکس، خیلی زیبا و باشکوه به نظر می­رسید. ولی اگر به دنبال درخشش در مراسم هستید بهتر است که از مدل­های شاینی و براق استفاده کنید. اگر مراسم حنابندان شما نزدیک است و هیچ لباسی تا به الان انتخاب نکرده اید، به شما پیشنهاد می دهیم خرید برند colins را از دست ندهید. این برند ترکیه لباس های بی نظیری برای مراسم شما دارد اگر محجبه هستید و مراسم تان مختلط است می­توانید از مدل­های آستین دار و یقه ایستاده که کاملاً پوشیده هستند استفاده کنید.

لباس حنابندان بندری

اگر عاشق لباس­های سنتی و محلی هستید فرصت بسیار خوبیست که لباس مجلسی حنابندان خود را از لباس­های محلی مانند لباس بندرعباسی ها انتخاب کنید. لباس شب حنابندان بندری ها بسیار جذاب و شیک است و با انتخاب آن می توانید تمام توجهات را به خودتان جذب کنید. در این مدل لباس معمولاً از گلدوزی و سنگ دوزی­های بسیار زیبا استفاده می شود و اگر پیراهن آن کوتاه باشد برای پوشش بهتر از یک شلوار هماهنگ با پیراهن استفاده می شود. همچنین یک تور بلند به رنگ لباس تهیه می­شود تا عروس آن را بر روی سر خود بیاندازد.

لباس حنابندان هندی

اگر به دنبال لباسی هستید که استایل خاص و متفاوتی به شما هدیه دهد، بهترین انتخاب، استفاده از مدل می­باشد. به شما پیشنهاد می دهیم که مدل لباس هایی را که عروس­های هندی برای شب عروسی خود استفاده می­کنند را بررسی کنید و یکی از آنها را انتخاب کنید. لباس­های هندی از پارچه های زیبا و رنگارنگ تهیه شده و پوشیدگی آن با فرهنگ ایرانی اسلامی ما کاملاً سازگار است.

لباس حنابندان عروس ایرانی

خوشبختانه طراحان ایرانی در طراحی و دوخت و دخترانه بسیار موفق عمل کرده اند بگونه ای که برخی از سلبریتی­های ایرانی برای تهیۀ انواع لباس­های خود از خلاقیت این طراحان استفاده می­کنند. با دامن های پف و پرنسسی از محبوبترین مدل­های بانوان ایرانی برای استفاده در مراسم حنابندان است که طراحان با کمی نوآوری در طرح و نقش، آن­ها را ایرانی پسند کرده­اند.

مدل برای استفاده در مراسم حنابندان زیاد توصیه نمی شود اما برای افرادی که می­خواهند استایل کاملاً متفاوتی با شب عروسی خود داشته باشند می­توانند از پیراهن­های میدی استفاده کنند. اگر به دنبال لباس حنابندان عروس جدیدهستید، می­توانید به کالکشن­های لباس مجلسی 2023 سر بزنید و هر مدلی را که دوست دارید تهیه کنید چون هیچ محدودیتی در انتخاب رنگ و مدل لباس ندارید.

اگر خیلی کم سن و سال هستید می­توانید مدل­های را بررسی کنید و لباسی را انتخاب کنید که بر روی سن شما تاثیری نداشته باشد. البته همیشه لازم نیست که پیرو مد باشید و از استفاده کنید بلکه لباس را باید بگونه­ ای انتخاب کنید که بر زیبایی و جذابیت چهرۀ شما تاثیرگذار باشد و احساس خوب و راحتی در آن داشته باشید، چون قرار است که با این لباس عکس­های یادگاری بگیرید و اگر حس خوبی نسبت به لباس خود نداشته باشید هیچ موقع از تصویر خودتان احساس رضایت نخواهید داشت.

رنگ مناسب برای لباس مجلسی حنابندان

انتخاب رنگ لباس مجلسی حنابندان کاملاً سلیقه ای است و بهتر است که هر بانویی رنگی را انتخاب کند که با چهره ، رنگ پوست و موی آن سازگار باشد. برخی­ها از رنگ­های روشن مانند یاسی، صورتی، نباتی و یا آبی کم رنگ برای لباس خود استفاده می­کنند که خیلی هم زیباست اما اگر می­خواهید که کمی خاص و متفاوحنابندان از جمله رسومات ازدواج سنتی در ایران است که در سال های اخیر کمتر مورد استقبال قرار می گیرد، اما هنوز هستند خانواده هایی که قبل از مراسم عروسی شبی را به جشن حنابندان اختصاص می دهند. یکی از دغدغه های عروس و داماد برای شب حنابندان انتخاب رنگ لباس است. در این مطلب به این موضوع می پردازیم که بهتر است لباس حنابندان باید چه رنگی باشد. برای انتخاب رنگ لباس حنابندان تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

رنگ مناسب برای لباس حنابندان

مشخص کردن رنگ لباس حنابندان می تواند کار شما را راحت تر کند. با تعیین رنگ لباس شب حنابندان می توانید سایر دیزاین مراسم را با آن ست کنید. قبل از اینکه بخواهید در مورد رنگ لباس حنابندان تصمیم بگیرید باید به رنگ پوستتان توجه داشته باشید که چه رنگی به شما می آید.

توجه به رنگ موها: رنگ موهای حنابندان نیز متنوع است. اگر موهایتان رنگ طبیعی دارند، رنگ لباسی که با رنگ موهایتان هماهنگی داشته باشد می‌تواند خوب به نظر برسد. مثلاً برای موهای تیره، رنگهای سبز تیره، آبی و بنفش تیره جذاب خواهد بود. در صورتی که موهایتان رنگی هستند، می‌توانید با توجه به رنگ موهایتان و رنگهای مورد علاقه‌تان، رنگ لباس‌های متفاوتی را امتحان کنید

فراموش نکنید که رنگ لباس شب حنابندان عروس و داماد باید باهم هماهنگی داشته باشد. پس فقط فکر خودتان نباشید، اگر رنگی را انتخاب می کنید در نظر بگیرید که آن رنگ به آقای داماد هم بیاید.

بهترین رنگ برای لباس حنابندان

به غیر از رنگ هایی که با پوست شما تناسب دارد، می توانید با توجه به فصلی که حنابندان شما در آن برگزار می شود، رنگ لباس حنابندان را انتخاب کنید.  مثلا انتخاب رنگ های پاستلی روشن مانند آبی روشن، سبز نعنایی یا صورتی لطیف برای رنگ لباس حنابندان در فصل بهار مناسب است.

رنگ قرمز

قرمز یکی از پرطرفدارترین رنگ لباس برای حنابندان است. این رنگ به ویژه در کشورهای ترکیه ای برای شب حنابندان مورد استقبال زیادی قرار می گیرد.

یشمی

گر رنگ پوست شما گندمی است رنگ های پررنگ تر مانند یشمی را به عنوان رنگ لباس شب حنابندان به شما پیشنهاد می کنیم.

نقره ای

رنگ لباس حنابندان نباید سفید باشد اما می توانید از رنگ های روشن استفاده کنید، رنگ نقره ای، یک رنگ شیک و متفاوت برای لباس حنابندان است.

یاسی

یکی از رنگ هایی که می توایند برای لباس حنابندان انتخاب کنید و در آن بدرخشید رنگ یاسی است. این رنگ لطافت خاصی دارد و برای عروس مناسب است. می توانید کراوات داماد را نیز را نیز بنفش یا بادمجانی انتخاب کنید که با یاسی هماهنگ باشد.

علاوه بر موارد بالا، درحالت کلی رنگ‌های سبز، بنفش و طوسی برای حنابندان مناسب هستند.
دلیل اینکه این رنگ‌ها مناسب هستند، این است که سبز و بنفش با رنگ طلایی حنابندان هماهنگی خوبی دارند و طوسی نیز با لونی که حنابندان دارد، تناسب بیشتری دارد. همچنین این رنگ‌ها برای فصل بهار و تابستان نیز مناسب هستند.همچنین یک رنگ دیگر که برای حنابندان مناسب است، رنگ زرد است. این رنگ باعث می‌شود حنابندان شما روشن‌تر و جذاب‌تر به نظر بیاید. همچنین در فصل پاییز و زمستان، انتخاب رنگ‌های تیره‌تر مانند آبی و قهوه‌ای نیز مناسب است.

شامپاینی (ترکیب سفید و طلایی)

اگر رنگ های تند را برای رنگ لباس حنابندان نمی پسندید، لباس شامپاینی که ترکیبی از دو رنگ سفید و طلایی است، انتخاب خوبی برای شماست. بویژه اگر رنگ پوست شما سبزه است، در این لباس فوق العاده می شوید.

نکته:

  • برای تصمیم گیری در مورد رنگ لباس حنابندان عروس ایرانی، مدل لباس را هم در نظر بگیرید. لباس حنابندان در مدل های مختلفی از جمله ماهی، سنگ دوزی شده و گیپور، ساده و ساتن، پفی و …. طراحی می شوند و ممکن است هر کدام در یک رنگ مناسب تر باشند.
  • می توانید رنگ پیراهن و یا کراوات داماد را با لباس عروس در شب حنابندان ست کنید.
  • همچنین می‌توانید با ترکیب رنگ‌ها، لباس حنابندانی خاصی داشته باشید. مثلا با ترکیب سبز و زرد، یا بنفش و آبی، یا حتی قرمز و سفید، می‌توانید یک لباس حنابندانی خلاقانه و شیک داشته باشید. اما مهمترین نکته این است که رنگ لباس شما با سلیقه و شخصیت شما هماهنگ باشد.

رنگ قرمز  طیف رنگی زیادی دارد بنابراین اکثراً می­توانند از آن استفاده کنند. به عنوان مثال اگر پوست سبزه دارید می­توانید از لباس حنابندان زرشکی استفاده کنید تا با تناسب خوبی که با پوست تان دارد شما را شاداب و پرانرژی نشان دهد. یا به بانوانی که موهای مشکی دارند پیشنهاد می­کنیم که از لباس حنابندان قرمز اناری استفاده کنند تا بسیار جذاب و دلربا به نظر برسند. و در آخر لباس حنابندان سبز انتخاب بسیار مناسبی برای افرادیست که رنگ پوست خنثی دارند.

دکمه بازگشت به بالا