علمی و پزشکی

جدال با “کرونا” و چالش‌های پولی “مطب‌ها و بیمارستان‌ها”

معاون فنی و نظارت انجمن سیستم پزشکی گفت: صحبت کردن در مورد چالش های مالی و مالی در بخش بهداشت به دلیل درگیری با کرونا. ما برای کرونا و در مناطق مختلف خدمات پزشکی و بهداشتی قیمت داریم. اکنون بیمه و دولت باید از برخی از این بیمارستان ها حمایت کنند تا در صورت مراجعه بیماران بسیاری از ما مسئولیت داشته باشیم.

در مصاحبه ای با ترند روز ، دکتر محمد جهانگیری | وی در مورد کار کلینیک های خصوصی و میزان پایبندی به پروتکل های بهداشتی آنها گفت: “تعدادی از نکات در زمینه عمل بالینی مهم است.” در روز کرونا ، ما با مقوله ای به نام پیشگیری روبرو بودیم که در مورد شیوع ویروس ، نحوه انتقال آن و نیاز به مقررات بهداشتی و پیشگیری توسط همه مردم و بخش ها بحث می کرد. لازم به ذکر است که پیشگیری موارد بسیاری دارد. اولین قانون پیشگیری از بیماری است. قانون دوم پیشگیری ، درمان بیماری در صورت شیوع و عدم افزایش میزان عفونت است. ما باید اصول پیشگیری را بدانیم و طبق آن عمل کنیم.

85 درصد از افراد کرونی در بیمارستان تحت درمان هستند

وی افزود: “شیوع عفونت های حاد تنفسی مانند Covid-19 نشان می دهد که اندازه و اهمیت خدمات بیمار باید زیاد ، سازگار ، قابل اعتماد و موثر باشد. ” زیرا 80 تا 85 درصد افراد مبتلا به بیماری قلبی بیمارانی هستند که می توانند در بیمارستان درمان شوند. طبق آماری که وزارت بهداشت ارائه داده ، 50٪ بیماران مبتلا به بیماری قلبی در بیمارستان بستری هستند. افراد زیادی وجود دارند که ممکن است مورد آزمایش قرار نگرفته باشند ، اما تشخیص عروق ویروس کرونا دارند و اولین تشخیص را دارند اما در بیمارستان نیز تحت معالجه هستند. بنابراین ، زیرساخت و مکانیک بیمار باید نصب شود.

این دفتر در صف اول بازدیدهای کرونت است

جهانگیری ادامه داد: “یکی از مکانهایی که در منطقه کرونا خدمات ارائه می دهد دفاتر مطب هستند ؛ هم کلینیک خصوصی و هم بیمارستان در اولویت اول هستند. لاجرم اتفاقی می افتد. در این مطب ها. اول ، افرادی که به مطب مراجعه می کنند به ویروس آلوده شده اند. ثانیا ، نوع خدمات ارائه شده به آنها خدمات پزشکی شخصی است و نیاز به آزمایش و غیره دارد و ممکن است توسط پزشک دیده نشود فاصله بیمار. بنابراین ، باید مطب اطلاع داده شود تا بتواند حداقل یک درجه مراقبت های بهداشتی را به پزشکان و کارکنان آنها و مردم دنبال کند. بر اساس ، سازمان نظام پزشکی و معاون وزیر بهداشت وزارت بهداشت دستورالعمل ها را تهیه کرد و موارد در ماه مه اعلام شد.

ما نگران بیماران مزمن هستیم

وی افزود: از طرف دیگر ، باید به خدمات بیمار دسترسی داشته باشیم و نمی توان گفت برخی بیمارستان ها باید تعطیل شوند یا بیمارستان ها نباید بیش از دو بیمار در ساعت ویزیت كنند و … زیرا در برخی موارد و در این مورد ، دیگر نمی توان دفاتر را مسئول دانست. در این میان ، نکته دیگر مراجعه به مراکز بهداشتی است که فقط بازدید کنندگان از عمل عروق ویزیت می شوند. ما بیشتر نگران بیماران دیگر هستیم. از آنجا که اگر از بیماران مسن مراقبت نکنیم ، ممکن است بیماری آنها پیچیده تر و حتی دشوارتر باشد ، که خطرناک خواهد بود ، هزینه را افزایش می دهد و مهارت بیشتری در بخش بهداشت. بنابراین ، ما باید مطب را ایمن ، کارا و در دسترس سایر بیماران نگه داریم و اعلام کنیم که خطری وجود دارد.

پرونده های کنترل نشده در دفتر

جهانگیری گفت: سیستم به این صورت دیده می شود؛ اول ، مقایسه مطب با توجه به مراقبت های بهداشتی در مکانی که همه چیز قابل کنترل باشد امکان پذیر نیست. دوم ، الزاماتی وجود دارد که به کمک و حمایت سایر ارگان ها نیاز دارد. مثل این است که در بیمارستان بگوییم می خواهیم پروتکل بهداشتی را به روشی کاملاً غیرواگیر دنبال کنیم. آیا امکان دارد؟ بنابراین ، برخی موارد در دفتر اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: “در حال حاضر ما در بیمارستان می بینیم که پروتکل های مسدود کننده ای از جمله عدم دسترسی به سلول ، عدم دسترسی به ماشین شخصی و غیره … توسط سایر بخشها از درب به برای محافظت لازم. ” یکی از مواردی که آنها می گویند در دفتر مورد توجه قرار نمی گیرد ، دوری از جامعه است. پزشک نمی تواند مردم را مجبور به استراحت در مطب کند ، فقط می تواند از شما بخواهد که خارج از مطب منتظر بمانید ، اما نمی تواند در را ببندد تا افراد وارد آن نشوند. بنابراین ، سایر بخشها باید به دیوان سالاری کمک کنند. در این بین ، برنامه باید از قبل تنظیم شود. از طرف دیگر ، ممکن است برخی از بیماران از روستا به مطب پزشکی مراجعه کرده باشند و باید آنها را تعیین کرده و برگردانند ، بنابراین نباید از این فرد خواسته شود که یک روز دیگر برود و برگردد بلکه باید در بیمار پیدا شود او

وی گفت: “البته ، در برخی موارد همكاران ما ممكن است به نكات زیادی وابسته نباشند.” “ما از همکاران خود خواسته ایم تا آنجا که ممکن است مسائل مربوط به پروتکل بهداشتی را دنبال کنند. ما همچنین ارائه می دهیم. در این میان ، این مسئله به کمک بیماران نیاز دارد. مطب یکی باید تمیز باشد ، و اگر متوجه شدند که مطب شلوغ است باید دوباره مراجعه کنند. ما بارها در مطب ها دیده ایم که پزشکان اغلب به مشتری ها می گویند بیرون بایستند ، به دلایل مختلف ما آن را غیرممکن می دانیم.

جهانگیری ادامه داد: به ویژه برای بسیاری از پزشکان بهتر است که اصلاً بیمار را ویزیت نکنند یا خدمات بسیار کمی ارائه دهند. وقتی بیمار به پزشک مراجعه می کند ، این اولین خطر برای خود اوست. زیرا پزشک باید بیمار را معاینه کند. بیماری هایی که می توانند تاج را تحت تأثیر قرار دهند. بنابراین ، پزشکان باید در مورد زندگی خود فکر کنند. بنابراین این موارد را دنبال کنید. اگر متوجه شویم که این حساب ها در دفتر ردیابی نشده اند ، مطمئناً امکان پیگیری آنها وجود ندارد. با این حال ، گاهی اوقات نمی توانستیم تجهیزات مناسب را به دفاتر بیاوریم.

مشخصات تأمین تجهیزات حفاظت شخصی به دفتر و نیاز به یک سازمان جدی

وی در مورد وضعیت تهیه وسایل حفاظت شخصی به کلینیک ها گفت: در حال حاضر مرکز بهداشت در حال تهیه وسایل حفاظت شخصی است و هنوز تجهیزات دیگری دریافت نکرده است. حتی گاهی اوقات مجبور هستید این دستگاه را به صورت رایگان ، خصوصی و حتی بازار سیاه در بازار خریداری کنید. برخی از همکاران ما دستکش را از داروخانه ها به قیمت 20 هزار تومان به قیمت 100 هزار تومان خریداری کردند ، همین امر برای ماسک و محافظ نیز صدق می کند. و غیره. این کالاها شامل مالیات نمی شوند. اگر این بیماری به مدت دو تا سه ماه ادامه داشته باشد ، مشکلی نیست اما بیش از شش ماه از استعمار کشور گذشته است و ما فکر می کنیم این وضعیت حداقل برای یک سال ادامه داشته باشد. ، ما باید در این زمینه اقدام جدی کنیم.

جهانگیری درباره اقدامات پیشنهادی در سازمان نظام پزشکی اظهار داشت: اول ، اطلاعات مربوط به هر دو طرف را فراهم می کند. ابتدا بیمار باید به پزشک اعتماد کند و در صورت لزوم حتماً به پزشک مراجعه کند. از این گذشته ، نباید آنقدر از مردم بترسیم که مردم از ترس تاجگذاری به پزشک مراجعه نکنند. با این حال ، پروتکل های آنها در دفاتر دنبال می شود. با این حال ، مردم باید توجه داشته باشند که آلودگی در همه جا وجود دارد و آنها باید از یک سبک زندگی سالم پیروی کنند. اکنون در مطب ها و بیمارستان ها ، آنها باید بهتر این پروتکل ها را دنبال کنند. دوم ، مراقب باشید خود یا شخص دیگری را جابجا نکنید. در ضمن مهمترین نکته اینه ما باید یک برنامه جدی برای مردم و جامعه برای سال آینده داشته باشیم. چه برای مدیریت بیماری ویروس کرونا قلب و چه برای مدیریت بیماری های دیگر. به خصوص در پاییز و زمستان که بیماری های عفونی و مسری فصل های متداولی هستند. اینها نیاز به حمایت جدی دارند.

کلینیک های ضد سرطان کرونا بسیار گران هستند

وی با بیان اینکه اولویت شماره یک ارائه خدمات به بیمارستان ها و کلینیک ها است ، گفت: ما در زمینه تهیه تجهیزات ایمنی و هزینه کلینیک ها توصیه هایی ارائه داده ایم. همه موافقند که اولین دفاع در برابر تاج درمانگاه است. حالا آیا نمی توانید با یک مبارز بجنگید ، اسلحه بردارید و به او نگویید که به جنگ برود؟ آیا او باید تمام وسایل مورد نیاز خود را در مواقع بحرانی تهیه کند؟ ما اکنون درگیر جنگ و درگیری در زمینه بهداشت با دشمنان نامرئی هستیم. بنابراین ، همه باید به پزشک کمک کنند تا نگران زیرساخت ها نباشد. تنها نگرانی پزشک این است که درمان مناسب را انجام دهد و خدمات را بررسی کند. اگر منابع مناسب را فراهم نکنیم ، در آینده با مشکلات زیادی روبرو خواهیم شد. نه تنها مطب ، بلکه در زمینه آزمایشگاه ها ، عکس ها و غیره نیز بسیار گران هستند و در عین حال کار آنها بسیار مهم است. اگر این مراکز مجبور باشند با تابش بدون تغییر کار کنند و همزمان همه هزینه ها را انجام دهند چه؟ اکنون ، تخریب تجهیزات و … در میان این مجازات ها ، موارد زنجیره ای وجود دارد که پزشکان انتظار ندارند اصلاح کنند.

افزایش 10 تا 30 درصدی هزینه درمان بیماری عروق ویروس کرونا

نماینده فنی و نظارتی سازمان نظام پزشکی گفت: براساس مطالعه انجمن پزشکی پزشکی ، هزینه های مربوط به کرونا در بخش های بیمارستان و بیمارستان یکسان نیست. به طور کلی ، ما به دلیل تاج ناشی از این نوع خدمات ، 10 تا 30 درصد در هزینه خدمات پزشکی و بهداشتی افزایش داریم. توصیه ما این است که برای هر تاج 15٪ هزینه های مالیاتی محاسبه کنید. در بخش هتل می توان این قیمت ها را محاسبه کرد که در هتل قابل محاسبه است. البته از منطقه ای به منطقه دیگر نیز متفاوت است. به عنوان مثال در ICU قیمت های ما بسیار بالاتر است. بنابراین ، باید به این موارد به صورت بسته بندی رسیدگی شود. ما به قوانین و نظم نیاز داریم تا هیچ کس آسیب نبیند و بتوان او را تحت نظارت و نظارت قرار داد تا سال آینده با چالش روبرو نشود. ما به شورای عالی توصیه کردیم که در این زمینه ها برنامه داشته باشد.

هزینه یک بیمارستان بدون بیماری کرون چقدر است؟

وی در مورد هزینه یک بیمارستان خصوصی برای بیماران کرون گفت: “این قیمت ها متفاوت است.” لازم به ذکر است که وقتی بیمار مبتلا به بیماری عروقی در یک بخش بستری می شود ، تقریباً تمام بخشهای دیگر بیمار هستند و این آسیب جدی به بیمارستان وارد می کند. در عین حال ، ما باید برخی از توانایی های خود را در این شرایط حفظ کنیم تا در صورت وخیم شدن شرایط بتوانیم خدمات ارائه دهیم. اکنون بیمارستان هزینه این فرصت را پرداخت می کند اما همیشه این کار را می کند. آیا بیمارستان مجبور است با این مسئله کنار بیاید؟

هیچ زیرساختی برای بخش خصوصی فراهم نشده است

معاون سیستم سیستم های پزشکی ادامه داد: بیمارستان به دلیل کمبود ظرفیت ، ظرفیت ، مصرف و غیره در بخش های خصوصی و دولتی هزینه می کند. اکنون بیمه و دولت باید از برخی از این بیمارستانها پشتیبانی کنند تا در صورت مراجعه بیشتر بیماران ، آنها پاسخگو باشند. اقتصاد بهداشت و مدیریت این مشکلات در مواقع بحرانی آسان نیست. بیمه باید برود ، بودجه ویژه ای باید برای آن اختصاص داده شود. از بودجه اختصاص یافته به موضوعات تاج ، هیچ بودجه ای به بخش خصوصی اختصاص نیافته است. هیچ امکان خصوصی وجود نداشت. البته تیم های پزشکی همیشه کار می کنند ، اما آنها قدرت نیز دارند و اگر دستانشان خالی باشد چه باید بکنند؟

جهانگیری ادامه داد: تاکنون اقدامات زیادی با کمک جامعه پزشکی انجام شده است اما کار دشواری است. بخش خصوصی یا دولتی وجود ندارد. ما باید از مردم حمایت کنیم. بیمه اولیه و اضافی باید به آن کمک کند. میزان استراحت در تختخواب در بیمارستانهای دولتی یا خصوصی زیر 50٪ است که در چنین شرایطی غیر قابل تحمل است. ما باید در این زمینه ها کمک کنیم و حداقل باید کیفیت خدمات را برای سال آینده حفظ کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا