اقتصادی

برنامه ریزی احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه انرژی های تجدیدپذیر طی ۴ سال

ترند روز/ مرکز معاون وزیر نیرو اعلام کرد: دولت سیزدهم برای احداث نیروگاه انرژی های تجدیدپذیر 10 هزار مگاواتی در مدت 4 سال برنامه ریزی کرده است.

محمود کمانی پنجم خرداد 1401 در جلسه امضای تفاهم نامه مشترک استاندار مرکزی و وزارت نیرو در زمینه سرمایه گذاری در انرژی های تجدیدپذیر، درباره اهمیت انرژی های تجدیدپذیر صحبت کرد و گفت: در دنیا توسعه و پیشرفت است. صنعت برق در حال عبور از انرژی های تجدیدپذیر است. در واقع صنعت برق جهانی از طریق انرژی های تجدیدپذیر در حال رشد است و این رشد تا سال 2020 به 31 درصد خواهد رسید.

وی افزود: در یک سال گذشته با چالش های زیادی در زمینه آلاینده نیروگاه ها مواجه بودیم، بنابراین باید با انرژی های تجدیدپذیر پیش برویم.

کمانی گفت: دولت سیزدهم در نظر دارد ظرف مدت 4 سال 10 هزار مگاوات نیروگاه انرژی تجدیدپذیر بسازد. در حال بررسی برنامه های آنها، ارزیابی محل ساخت و سازها هستیم، سایت های ساخت و ساز خوبی به استان مرکزی اضافه شده است و هفته بعد هفته دوم است. ساخت نیروگاه های برق در کشور طی ماه های آینده انجام می شود.

مدیرعامل سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری برق (ساتبا) افزود: تولید سه هزار مگاوات از نیروگاه های بادی و دو هزار مگاوات از نیروگاه های صنعتی خودپایه هدف گذاری شده و با توجه به صنعتی بودن استان مرکزی، صنعت می تواند. نیروگاه خورشیدی بسازد. بر اساس ادغام این نیرو در شبکه، وزارت انرژی روشنایی صنعت را تامین می کند و وعده روشنایی بی وقفه را می دهد و امکان ساخت نیروگاه ها در مکان های مناسب وجود دارد.

وی در خصوص ساخت نیروگاه 1000 مگاواتی برای مزارع صنعتی گفت: در آینده نزدیک امکان احداث نیروگاه در اماکن مسکونی و همچنین احداث نیروگاه های کوچک برای تغذیه خانواده های تحت پوشش یارانه وجود دارد. نهادهایی مانند کمیته امداد.» ، نگرانی و حمایت وجود داشت که امکان ساخت 110000 مگاوات نیروگاه خورشیدی را فراهم کند، اجرای پروژه با کمک مالی به خانواده ها از طریق وام- وام، نیروگاه ساخته می شود، به مدت 20 سال قیمت از خانواده بخشی از درآمد حاصل از این تولید برای تامین زیرساخت ها و بخشی نیز برای خانواده در نظر گرفته می شود.

کمانی همچنین گفت: در تفاهم نامه نهایی امروز توسعه زباله سوز که الگویی مناسب برای مدیریت پسماند و تبدیل زباله به انرژی است نیز در نظر گرفته شده و نیاز به مشارکت شهرداری در این زمینه است. “

وی افزود: با توجه به ظرفیت استان مرکزی در تولید انرژی های تجدیدپذیر، امید می رود استان نمونه در این بخش شود، ساخت نیروگاه بزرگ به خوبی و طبق وعده داده شده در شهرستان محلات در مرحله اول پیش می رود. مرحله در سپتامبر.” از آن بهره ببرید. در واقع این نیروگاه بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور است.

به گزارش ترند روز، در این جلسه مشارکت دولت مرکزی و وزارت نیرو در زمینه سرمایه گذاری در انرژی های تجدیدپذیر، دولت مرکزی و معاون وزیر نیرو امضا شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا