برترین های ترند روزعمومی

تمیز کردن روشویی در سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی به صورت مرتب به نظافت نیاز دارد. روشویی نیز بخشی از سرویس بهداشتی است و تمیزبودن آن در زیبایی سرویس بهداشتی موثر است. در این مقاله سعی داریم به صورت تخصصی در رابطه با آموزش تمیز کردن روشویی کابینتی بپردازیم. روشویی معمولا از جنس سنگ و یا چینی ساخته می شود که به مرور زمان جرم و آلودگی به خود می گیرد. روش های مختلفی برای تمیز کردن روشویی وجود دارد. برای این کار هم می توانید از مواد شیمیایی که در فروشگاه ها به فروش می رسند و هم از مواد طبیعی برای این کار استفاده کنید. در این مطلب به شما آموزش می دهیم که چگونه می توانید روشویی خود را از هرگونه آلودگی پاک کنید.

آموزش تمیز کردن روشویی

اولین قدم برای تمیز کردن روشویی این است که اطرافش را از همه چیز خالی کنید یعنی قالب صابون، اسپری خوشبوکننده، مسواک، وسائل تزئیناتی و مایع دستشویی را بردارید تا در هنگام تمیزکردن روشویی به راحتی کارتان را انجام دهید و با مواد شوینده برخورد نداشته باشند.

بعد از خالی کردن اطراف  کابینت روشویی  کمی با آب اطراف آن را بشوئید و پس از آن با آب داغ روشویی را شستشو دهید. این حرارت باعث آماده شدن روشویی برای پاکسازی خواهد شد و بسیاری از میکروب ها در دمای آب داغ از بین خواهند رفت.

حالا روشویی برای تمیزکردن آماده شده است. ابتدا کمی مواد تمیزکننده مانند جرم گیر یا سفید کننده روی روشویی بریزید. دقت کنید که بسته به جنس روشویی باید به انتخاب ماده تمیزکننده بپردازید. چوب، ام دی اف، چینی یا هرچیزی تمیزکننده مخصوص خود را دارند که می توانید از فروشگاه تهیه کنید.

چگونه سنگ روشویی را براق کنیم

اگر روشویی شما از نوع کابینت روشویی است در هنگام خرید جرم گیر دقت کنید و حتما در هنگام خرید با توجه به جنس کابینت روشویی (روشویی کابینتی) از فروشنده مشورت بگیرید یا با تولید کننده های روشویی کابینتی  تماس بگیرید و مشورت کنید.

درصورتی که از تمیزکننده غیرتخصصی استفاده کنید امکان دارد سطح روشویی آسیب ببیند و کیفیت و زیبایی سابق را نداشته باشد.

با اسکاج نرم جوش شیرین را روی کاسه بکشید

وقتی جوش شیرین را بر روی لکه های روی کاسه روشویی زدید حال با استفاده از اسفنج نرم مرطوب ( آبدار نباشد ) به آرامی روی جوش شیرین بکشید تا به صورت گلوله های خمیری شود این گلوله های خمیری جوش شیرین تمامی لکه ها و جرم های روی کاسه را تمیز می کند.

توجه داشته باشید به هیچ وجه کاسه روشویی سرامیکی را با اسکاج های زبر و یا سیم های ظرفشویی تمیز نکنید زیرا باعث آسیب دیدن لعاب کاسه ها می شود.

تمیز کردن جوش شیرین با آب سرد

پس از اینکه همه لکه هارو با جوش شیرین تمیز کردید حالا باید خود خوش شیرین را از روی کاسه روشویی تمیز کنید برای اینکار باید حتما از آب سرد استفاده کنید با استفاده از یک دستمال نرم و آب سرد روشویی را کاملا تمیز کنید. و در آخر با استفاده از یک حوله نرم روشویی را خشک کنید تا هیچ لکه آبی روی کاسه نماند.

 

دکمه بازگشت به بالا