اقتصادی

تصمیم عجیب برای یک طرفه شدن هراز و چالوس/ امکان اجرا وجود دارد؟

در حالی که امسال برخلاف سال‌های گذشته که جاده‌های کشور خلوت بود، رفت‌وآمد و تردد در محورهای مختلف به‌ویژه جاده‌های شمال به اوج خود رسید، اظهارات عجیب تصمیم اجباری هراز و چالوس نه تنها مردم نوروزی را آزار می‌دهد. همچنین به دلیل محدودیت های اعلام شده ترافیک را پیچیده خواهد کرد.

به گزارش ترند روز، در خصوص سفرهای نوروزی و تردد منطقه‌ای نوروز امسال نسبت به سال‌های گذشته بیشتر بوده و رکوردهای جدیدی نیز به ثبت رسیده است، هرچند نسبت به نوروز قبل از شیوع ویروس کرونا (سال 1388)، اظهارات جدید پلیس راهور انجام شده است. . منتشر شده که نشان می دهد از چهارم فروردین لغایت 15 فروردین از ساعت 11 الی 24 مسیر جنوب به شمال مسدود و از شمال استان تهران به صورت تک تردد انجام می شود.

اما این بیانیه و تصمیم پلیس راهنمایی و رانندگی قبل از اینکه سابقه چنین محدودیت‌های ترافیکی (از زمان اجرا تا مدت) طولانی‌مدت وجود داشته باشد، توسط برخی رسانه‌ها اعلام شد و در صورت اعمال باعث افزایش حجم ترافیک می‌شود. در محورهای هراز و چالوس از تهران به شمال کشور به عنوان پرترددترین جاده کشور به ویژه در ایام نوروز از ساعت 24 به ساعت 22 تغییر مکان داد. از یک سو، در عمل، این محورها با گره های ترافیکی بزرگتر برخورد خواهند کرد.

پیگیری‌های کارشناسان ترند روز نیز نشان می‌دهد که اعلام چنین تصمیمی به سرعت اتخاذ شده و به ویژه در شب باعث افزایش ترافیک می‌شود و می‌تواند سفر نوروزی در این جاده‌ها را برای مصرف‌کنندگان به خطر بیاندازد.

این در حالی است که بر اساس اطلاعیه پلیس راهور، نحوه اعمال ممنوعیت ها و محدودیت های تردد در محورهای هراز از 4 تا 15 فروردین در صورتی که به نظر می رسد در چند روز اخیر چنین محدودیتی وجود نداشته باشد، اعمال می شود. اعمال شد و دیروز محور چالوس از ساعت 11 الی 14 پخش شد. از این منظر به نظر نمی رسد این محدودیت ترافیکی چندان جدی گرفته شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا