علمی و پزشکی

تایید داروی جدید آسترازنکا برای حفاظت از افراد آسیب‌پذیر در برابر کرونا

مقامات بهداشتی ایالات متحده مجوز استفاده اضطراری از داروهای مبتنی بر آنتی بادی کووید-19 را صادر کرده اند.

به گزارش ترند روز، این دارو به افرادی داده می شود که مشکلات سلامتی جدی دارند یا به دلیل سوء تغذیه قادر به دریافت قدرت محافظتی مورد نیاز از واکسن نیستند.

داروهای مبتنی بر آنتی بادی بیش از یک سال است که به عنوان درمان استاندارد برای کووید-19 استفاده می‌شود، اما داروی جدید AstraZena که توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده تأیید شده است، متفاوت است. به جای درمان کوتاه مدت، کووید-19 به عنوان یک پیشگیری طولانی مدت در نظر گرفته شده است.

افرادی که می توانند از این دارو بهره مند شوند عبارتند از بیماران سرطانی، دریافت کنندگان پیوند و کسانی که از داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی برای بیماری هایی مانند آرتریت روماتوئید استفاده می کنند.

به گزارش ایندیپندنت، سازمان غذا و داروی ایالات متحده از دارویی به نام Evusheld استفاده کرده است و Astrazenka را برای بزرگسالان و کودکان بالای 12 سال ساخته است که سیستم آنها به خوبی به واکسن کووید-19 پاسخ نمی دهد. ایمنی یا سابقه واکنش های آلرژیک دارند. او گفت و آنها از واکسن مصون نیستند.

به گفته این سازمان، دو تزریق مورد نیاز برای دریافت این داروی آنتی بادی ممکن است تا شش ماه در پیشگیری از کووید-19 موثر باشد. عوارض جانبی تزریق Ovschold می تواند شامل واکنش های تحریک پذیر، خونریزی از محل تزریق، سردرد و خستگی باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا