عمومی

انواع برند های داکت اسپلیت در بازار ایران تاسیسات دات کام

داکت اسپلیت از بهترین و رایج ترین سیستم های تهویه مطبوع برای استفاده در فضاها و محیط های مختلف به شمار می رود. از آنجایی که برخورداری از هوای سالم و پاک، در سلامتی و شادابی افراد بسیار تاثیرگذار است، دستگاه داکت اسپلیت از بهترین گزینه ها در این زمینه می باشد. کارکرد کم صدا، کارایی بالا، قیمت مقرون به صرفه، برخی از مهمترین مزایای این مدل سیستم تهویه مطبوع قلمداد می گردد.

به طور کلی، خرید داکت اسپلیت از بهترین سیستم های تهویه مطبوع برای ایجاد هوای سالم و پاک در فضاهای مختلف به شمار می رود. سرمایش و گرمایش مطلوب، به انضمام تهویه مطبوع کلیه فضاها به صورت همزمان، از نقاط قوت داکت اسپلیت، محسوب می شود. ساختمان اصلی این مدل سیستم تهویه مطبوع از دو بخش مجزا و مستقل کندانسور و هواساز تشکیل می شود. فرآیند تولید و توزیع هوای مطبوع به وسیله اسپلیت ها، از طریق انجام عملیات لوله کشی انجام می گیرد. این دستگاه ها غالبا در سقف کاذب ساختمان نصب و مورد استفاده واقع می شوند.

یکی از بهترین گزینه ها برای تامین گرمایش و سرمایش محیط های بزرگ نظیر فضاهای اداری و ساختمانی، به استفاده از داکت اسپلیت اختصاص پیدا می کند. مصرف پایین برق، در کنار توان و قدرت خنک کنندگی بالا را میتوان از مهمترین مزایای این مدل سیستم تهویه مطبوع برشمرد.

لازم به ذکر است که یک Duct Split را میتوان به جای چندین اسپلیت از نوع دیواری، در فضای مورد نظر استفاده نمود. همچنین، به سبب نصب هواساز یا یونیت داخلی و کندانسور و یونیت خارجی به صورت توکار، در زیبایی و جذابیت محیط، خللی ایجاد نمی شود.

نگاهی به کمپرسور دستگاه داکت اسپلیت

به طور کلی، در ساختار داکت اسپلیت متناسب با نوع و مدل، از کمپرسورهای Rotary یا Scroll استفاده می‌شود. کمپرسور یا الکتروموتور به عنوان یکی از قطعات حائز اهمیت اسپلیت کانالی، فشرده سازی و متراکم کردن گاز مبرد را بر عهده دارد. در ادامه به بررسی ویژگی های شاخص این مدل از کمپرسورها می پردازیم.

1- کمپرسور روتاری

کمپرسور روتاری در ساختار بسیاری از دستگاه های داکت اسپلیت به چشم می خورد. در صنعت تهویه مطبوع از این کمپرسورها با عنوان کمپرسورهای دورانی را نیز نام برده می شود. فرآیند فشرده سازی و متراکم کردن مبرد در این نوع از کمپرسورها، از طریق گردش 360 درجه ای تیغه ها صورت می گیرد.

با وارد شدن گاز مبرد به لوله ورودی کمپرسور، برخورد پره ها و چرخش تیغه ها با گاز مبرد، سبب منتقل شدن سیال به طرف لوله خروجی می‌گردد. در محفظه داخلی کمپرسور و متناسب با نوع مدل دستگاه از گاز خنک کننده r410a یا r22 استفاده می شود. گاز مبرد از طریق فرآیند فشرده سازی به وسیله کمپرسور، دمای خود را از دست داده و با تبدیل شدن به مایع، موجب توزیع هوای خنک و مطبوع در محیط می شود.

لازم به ذکر است که مکانیزم کمپرسورهای روتاری تعبیه شده در ساختار داکت اسپلیت از نوع چرخشی و براساس جابجایی مثبت صورت می گیرد. کمپرسورهای مدل rotary از بهترین گزینه ها برای مناطق مرطوب و دارای فشار هوای بالا محسوب می شوند. ظرفیت اسمی این نوع از کمپرسورها غالبا 7000 الی 36000 بی تی یو بر ساعت (btu/h) می باشد.

راندمان و بازدهی بسیار بالا، در کنار تولید سروصدای بسیار کم، از مهم ترین ویژگی های کمپرسور به حساب می آید. مصرف پایین و بهینه برق و انرژی، از دیگر مزیت های قابل توجه این قطعه حائز اهمیت و مهم به شمار می رود. علاوه براین، طراحی ساده کمپرسورهای روتاری، زمان و هزینه های مربوط به تعمیر و نگهداری آن را به میزان چشمگیری کاهش داده است.

ناگفته نماند که کم بودن تعداد قطعات و متعلقات فنی متحرک کمپرسور روتاری، از مهم ترین عامل های کاهش سطح صدای این قطعه در هنگام کارکرد می باشد. استفاده از این مدل کمپرسور در ساختار داکت اسپلیت افزایش توان خنک کنندگی و راندمان بسیار بالای دستگاه را در پی داشته است.

لزوم استفاده از داکت اسپلیت

Duct Split یا کولر گازی چند پنله، از بهترین و کاربردی ترین سیستم های تهویه مطبوع برای انتشار هوای پاک و مطلوب در محیط مورد استفاده تلقی می گردد. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که در دنیای پیشرفته و مدرن حال حاضر، کلیه سیستم های تهویه مطبوع با اعمال و تلفیق تکنولوژی ها و فناوری ها و دانش روز دنیا ساخته و پرداخته می شوند. این امر در تامین سطح رفاه و آسایش افراد بسیار تاثیرگذار و مؤثر است. به منظور جلب رضایت و آسودگی خاطر مصرف کننده، بسیاری از شرکت های تولیدکننده تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، مرغوب ترین قطعات و متعلقات فنی را در ساختار دستگاه های تولیدی خود به کار می برند.

میزان ظرفیت داکت اسپلیت واحد های میانی، همکف (m2) واحد های زیر پشت بام (m2)
مدل 18000 0 تا 40 0 تا 25
مدل 24000 0 تا 50 0 تا 30
مدل 30000 0 تا 60 0 تا 40
مدل 36000 0 تا 85 0 تا 60
مدل 48000 0 تا 110 0 تا 75
مدل 60000 0 تا 150 0 تا 100

تاثیر داکت اسپلیت در ایجاد هوای سالم

داکت اسپلیت به عنوان یک سیستم تهویه مطبوع رایج و متداول، استاندارد لازم برای شرایط ایده آل تنفسی و هوای سالم را در فضای بسته ایجاد می کند. بدون تردید، نقش و اهمیت هوای سالم در ایجاد طراوت و شادابی در افراد را نمیتوان نادیده انگاشت. به منظور تولید و توزیع هوای سالم و پاک، در ورودی هوای سیستم های تهویه مطبوع، غالبا از فیلترهای مختلف استفاده می شود. در پرتو تعبیه فیلتر و انجام فرآیند فیلتراسیون و پاکسازی، کلیه آلودگی ها اعم از ویروس ها، گردوغبار و باکتری های مضر از بین می روند. بنابراین، خرید داکت اسپلیت از بهترین راهکارها برای ایجاد هوای سالم، پاک و خالص در محیط محسوب می شود.

در این زمینه باید خاطر نشان نمود که کاهش چشمگیر هزینه های نگهداری، نصب سریع و آسان، استفاده از دستگاه های داکت اسپلیت را در دستور کار بسیاری از افراد قرار داده است. همچنین، مکانیزم سرمایش و گرمایش به وسیله این مدل سیستم تهویه مطبوع، از طریق جریان هوای درون یونیت داخلی و مکش هوا صورت می پذیرد. علاوه بر این، راندمان و بازده سرمایشی بالا، قدرت خنک کنندگی مطلوب، کیفیت ساخت مناسب، طراحی کاربردی، قیمت مقرون به صرفه و عملکرد و کارکرد کم صدا، از مهمترین ویژگی های داکت اسپلیت تلقی می گردد.

قطعات و متعلقات به کار رفته در ساختار، نوع و مدل کمپرسور، ظرفیت سرمایش و گرمایش و نوع گاز مبرد، برخی از فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت داکت اسپلیت به حساب می آیند.

جهت خرید داکت اسپلیت به سایت تاسیسات دات کام مراجعه نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا