علمی و پزشکی

استقرار انجمن اهدا عضو در ایستگاه متروی مدافعان سلامت 

تفاهم نامه همکاری بین شرکت بهره برداری مترو تهران و انجمن اهدای عضو ایران به منظور بهره گیری از توانمندی ها و منابع تجهیزات، نرم افزار، تبادل اطلاعات و ارتباطات بیشتر به منظور ارتقای آگاهی عمومی از مقوله مرگ مغزی و شکل گیری نهادی منعقد شد. فرهنگ معنوی اهدای عضو

به گزارش ترند روز، مهدی شایسته عسل – مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه – در مراسم امضای تفاهم نامه با انجمن اهدای چهره ایران، اظهار کرد: در حال حاضر روزانه یک و نیم میلیون نفر مسافر از مترو تهران استفاده می کنند. پیش بینی می کنیم اما این رقم تا پایان سال دو برابر خواهد شد. رسیدن به یک میلیون مسافر این مهارت می‌تواند به فرهنگ‌سازی در زمینه اهدای عضو کمک کند تا خانواده‌ها با اهدای اعضای عزیزان خود در زمانی طلایی موافقت کنند.

وی با اعلام اینکه ایستگاه مترو به صورت ویژه برای فرهنگ سازی در این بخش انتخاب شده است، افزود: ایستگاه مدافعان سلامت در خط 7 مترو را در نظر گرفته ایم تا با ساخت نمایشگاه های دائمی و اهدای عضو، در زمینه اهدای عضو فرهنگ سازی شود. . اساسی، پیوسته

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه خاطرنشان کرد: ایجاد انجمن اهدای عضو در مرکز بهداشت به معنای عدم فعالیت سایر صداوسیماها در این بخش نیست، بلکه این سازمان می تواند در حوزه شهروندی مشارکت داشته باشد. آموزش و پرورش در شهرستان با کمک معاونت فرهنگی و اجتماعی رئیس جمهور.آنها هم به زیرزمینی می روند.

شایسته عسل همچنین تصریح کرد: امیدواریم در فضایی با توسعه فرهنگی مناسب بتوانیم موفقیت های بهتری در زمینه اهدای عضو داشته باشیم.

وی افزود: راه اندازی تیزر مربوط به اهدای اعضا به بازرسان قطار و ایستگاه ها و ایجاد مکان مناسب در سطح ایستگاه برای آموزش و فرهنگ سازی مسافران بخشی از آن است که یکی از همکاری های عملیات مترو برای فرهنگ سازی در این حوزه است.

پیرهادی -عضو شورای اسلامی شهر تهران- در ادامه این نشست با اشاره به اینکه در سال 68 و دو هفته قبل از رحلت امام خمینی (ره) فتوای اهدای عضو صادر شد، امام خمینی (ره) افزود: فتوا از این جهت مهم است که اهدای عضو دارای اهمیت است. جان هزاران نفر را نجات داد

پیرهادی ادامه داد: ما نمایندگان مردم شورای اسلامی شهر تهران در تلاش هستیم تا جایی که می توانیم به انجمن اهدای عضو کمک کنیم و از شهرداری تهران می خواهیم در موضوع اهدای عضو اقدام کند.

وی با بیان اینکه زمان برای پیوند اعضا بسیار مهم است، گفت: اگر در کمتر از 24 ساعت تصمیم گیری شود، جان 8 نفر نجات می یابد. در حال حاضر 25000 نفر در لیست انتظار اهدای عضو هستند که 23000 نفر از آنها نیازمند پیوند کلیه هستند.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه مجموعه های مختلف شهرداری تهران می توانند در زمینه جابجایی به حل مشکل کمک کنند، گفت: اگر در مسیر مستقیم شهرداری تهران حرکت کنیم، می توانیم در حوزه ارگان نقش آفرینی کنیم. اهدا

دکتر. کتایون نجفی زاده – مدیرکل انجمن اهدای صورت ایران – نیز با اشاره به اینکه در ایران سالانه حدود 2500 تا 4000 مرگ مغزی با امکان اهدای اعضا رخ می دهد، گفت: حدود 3000 نفر با اعضای کاملا سالم به این بیماری مبتلا می شوند. مرگ مغزی. و از این تعداد، تنها 1000 نفر در فرآیند اهدای عضو هستند.

نجفی زاده تصریح کرد: همه بیماران مرگ مغزی می توانند 8 عضو اهدا کنند و حتی اگر خانواده متوفی تاخیر داشته باشد، باز هم می توان سه عضو را پیوند داد، اما طبق آمار سالانه 6000 عضو سالم اهدا نمی شود. و در مقایسه با هفت نفر، هر روز 10 نفر بر اثر نارسایی اندام جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 25 هزار نفر در لیست انتظار دریافت اعضای مختلف بدن قرار دارند، گفت: در صورت اصلاح فرهنگ اهدای عضو، اهدای عضو از طریق اهدای عضو حذف می شود که نیمی از موارد مرگ مغزی است.

وی با اشاره به اینکه مردم از مرگ ناشی از ایست قلبی آگاه هستند، خاطرنشان کرد: مرگ مغزی برای افراد ناشناخته و نامشخص است، زیرا قفسه سینه فرد متوفی در مغز واکنش مشابهی به نفس ناشی از دستگاه مربوطه دارد و قلب. ضربات و حتی یک حرکت متحرک نیز هست. مرگ مغزی هنوز به طور کامل توسط جامعه پذیرفته نشده است و بنابراین خانواده ها به راحتی آن را نمی پذیرند.

نجفی زاده با بیان اینکه اکثر مرگ های مغزی تصادفات است و میانگین سنی این افراد بین 20 تا 40 سال است، گفت: پس ما اعضای سالم و جوانی داشته باشیم که متأسفانه به دلیل ناآگاهی خانواده به زیرزمینی می رویم و کمک نمی پذیریم. ، زمانی که بسیاری از بیماران در لیست انتظار هستند.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و هوم، مدیرعامل اتحادیه تاسیسات ایران خاطرنشان کرد: سازمان هایی مانند مترو که هر روز میزبان مخاطبان زیادی هستند، می توانند در زمینه خلاقیت گام های بلندی بردارند. فرهنگ در آن منطقه البته قبل از این تفاهم نامه همکاری خوبی با شرکت بهره برداری مترو تهران برای انجام تحلیل نفس داشتیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا