علمی و پزشکی

نیاز سازمان انتقال خون ایران به ۱۰۰ دستگاه اتوبوس خون گیری/ کمبود پایگاه خونگیری نداریم

ترند روز/ خراسان شمالی مدیرعامل انجمن انتقال خون ایران گفت: این سازمان برای پوشش نقاط مختلف کشور به 100 دستگاه اتوبوس نیاز دارد.

به گزارش ترند روز، مصطفی جمالی در حاشیه سفر به خراسان شمالی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر امکان خونگیری در سطح شهر وجود ندارد و اهدای این اتوبوس ها می تواند خلأ موجود در این زمینه را پوشش دهد.

وی ادامه داد: در حال حاضر 200 کمپ و مرکز خونگیری دائمی در کشور وجود دارد که مردم برای اهدای خون به آنجا مراجعه می کنند.

جمالی گفت: حدود 20 دستگاه اتوبوس خونگیری در کشور وجود دارد که غیر استاندارد و قدیمی هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کمبودی در مراکز خونی در کشور وجود ندارد، ادامه داد: ساخت پایگاه خون با هزینه مناسب نیست و اقتصاد اجازه آن را در کشور نمی دهد. به همین دلیل سعی داریم با اتوبوس این کمبود را برطرف کنیم.

مدیرکل انجمن انتقال خون ایران همچنین تصریح کرد: سازمان انتقال خون برای تامین نیازهای کشور در 5 سال آینده نیازمند افزایش حدود 20 درصدی نیروی کار به ویژه در بخش فنی است.

وی همچنین ادامه داد: استان های کوچک به ویژه در مواقع بحران مشارکت می کنند و کارهای خیریه آنها متناسب با جمعیت آنها است.

وی افزود: استان خراسان شمالی و مردم آن یکی از استان های بزرگ اهدای خون هستند و از نظر جمعیت جزو 3 استان برتر کشور هستند.

جمالی با تاکید بر اینکه اقدامات ترویجی اهدای خون بسیار موثر است، گفت: بسیاری از اقشار مختلف از جمله ورزشکاران، هنرمندان و مسئولان سفیران صلح و دوستی برای اهدای خون در ایران هستند و برای افزایش فرهنگ مثبت و قابل قبول اهدای خون تلاش می کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا