اقتصادی

بهره برداری از ایستگاه راه آهن باباکمال در دهه فجر

ترند روز / همدان معاون نخست وزیر در امور راه و شهرسازی از بهره برداری از ایستگاه راه آهن باباکمال تویسرکان و جابجایی مسافران راه آهن در این مسیر طی دهه فجر امسال خبر داد. مضر

خیرالله خادمی عصر چهارشنبه ، 22 آبان ماه هنگام بازدید از ایستگاه قطار بابکمال تویسرکان ، موارد زیر را بیان کرد: کمبود منابع و اطلاع رسانی پیش از بدهی ، دلایل اصلی تأخیر در اجرا و اتمام دو پروژه راه آهن بابا کمال و بستن جاده. تویسرکان به کنگاور سفر کرد.

وی در مورد چهار مسیر تویسرکان به کنگاور گفت: در مجموع طول چهار خط اصلی این خط 33 کیلومتر است که 15 کیلومتر آن اجرا شده و در حال انجام است و اکنون 5 کیلومتر از آن آماده است و امیدواریم که 10 علائم امنیتی داشته باشیم. ” ظرف 15 روز آینده نصب و نصب می شود.

خادمی افزود: 5 کیلومتر دیگر نیز وجود دارد ، امیدواریم تابستان سال آینده به اتمام برسد و اکنون مجوز 8 کیلومتر باقیمانده را در استان گرفته ایم ، کارهای ساختمانی قبل از پایان سال و در پایان سال. ” بیایید 1400s را تحت هدایت ترافیک قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در پی نمایندگی تویسرکان در خانه ملت ، مبلغ عظیم 12 میلیارد دلاری برای پروژه ها و چهار ضلعی سازی به کنگاور اختصاص داده شده است. محور تویسرکان که تکمیل این پروژه ها را تسریع می کند. “

معاون نخست وزیر در امور راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران ضمن تأکید بر اینکه پرداخت مطالبات کارکنان پروژه در اولویت است ، اظهار داشت: امور مالی ، مطالبات شرکت پیمانکاری جهاد نصر شرکت ، و با پرداخت این پول به شرکت جهاد نصر ، مطالبات کارگران و کارمندان این شرکت تسویه می شود.

وی گفت: تاکنون حدود 14000 کیلومتر بزرگراه و جاده فرعی در سراسر کشور داریم که 12000 کیلومتر آن مسیرهای هوایی اصلی است و اکنون 3400 کیلومتر راه آهن در دست ساخت داریم و 1600 کیلومتر از این مسیرها طبق ما سال “جهش تولید” را در قالب هشت پروژه ریلی در اولویت قرار داده ایم و انتظار داریم که این صندوق تا پایان سال 1999 از 470 کیلومتر استفاده کند و بقیه را تا سال 1400 تمام کنید.

خادمی افزود: یکی از بزرگترین پروژه های خارج از کشور که به زودی ماه آینده افتتاح می شود راه آهن بافق-هرات-افغانستان است که برای رفت و آمد به بندر بسیار موثر است. جنوب و همچنین افغانستان را از مکان اشتباه بیرون بکشید. “

مدیرکل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت های حمل و نقل یادآور شد: تعمیرات جاده ای ما 170 کیلومتر در سال است و اجرای این 1600 کیلومتر در دو سال بهره برداری پیشرفت بزرگی در است بحث راه آهن در کشور. “

خادمی گفت: 2400 کیلومتر راه در کشور مورد استفاده و 1200 کیلومتر ساخت داریم و 660 کیلومتر اولویت است و امیدواریم تا پایان سال 1400 کار کنیم و اگر بتوانیم پروژه ها را به سرانجام برسانیم. همه ما کار می کنیم. ” طی دو سال ، 25 درصد به طول راه آهن در کشور اضافه می شود و این کمک بزرگی در بحث های ایمنی راه خواهد شد.

سرانجام وی گفت: “ما 7800 کیلومتر راه کار در کشور داریم که امسال 1860 کیلومتر و با توجه به اولویت های” سال تولید “1400 کیلومتر تحویل خواهیم داد و پروژه تویسرکان-کنگاور نیز بخشی از این اولویت است و ما امیدواریم که اگر 800 کیلومتر از این پروژه ها را پیشنهاد دهیم و 160 کیلومتر باقیمانده سال آینده اختصاص یابد ، در واقع ، اولویت بندی جداسازی خطوط و افزایش پتانسیل محورهای حیاتی.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با تأیید اینکه روند ساخت و اجرای محور چهار خطه تویسرکان – کنگاور نامناسب است ، گفت:
بزرگراه تویسرکان – کنگاور راهی خطرناک و ناامن است که شاهد حوادث زیادی ناشی از کشته شدن این جاده به ویژه تصادفات دلخراش و کشته شدن بسیاری از شهروندان در این جاده بوده است. اخیراً ، و این نگرانی و نگرانی ما را در بین رانندگان افزایش داده است. آنها این مسیر را طی کردند.

محمدمهدی مفتح ادامه داد: کار چهار ضلعی سازی در این محور امسال مطابق انتظار ما نبوده و پیشرفت چندانی نداشته است و باید در ساخت این پروژه تسریع شود تا دیگر شاهد چنین مواردی نباشیم.

در پایان ، شهرستان تویسرکان در مورد موفقیت راه آهن در توسعه اقتصادی و شکوفایی صحبت کرد و با تأکید بر افتتاح این فرودگاه در تویسرکان در اسرع وقت ، وی گفت: به 70 درصد رسید پیشرفت فیزیکی تا کنون و کار به زودی انتظار می رود. اجرای این پروژه عملیاتی شدن مسافران با قطار در دهه فجر امسال است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا