اقتصادی

ایجاد توان صادراتی در حوزه تجهیزات درمان کرونا/گسترش چتر حمایتی بر سر شرکت‌های تجهیزات‌ساز

رئیس مرکز توسعه فناوری استراتژیک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، در مورد مشارکت شرکت های دانش بنیان در تولید بحث می کند و نیازهای کشور را در زمینه پیشگیری ، درمان و تشخیص بیماری عروق ویروس کرونا تأمین می کند ، گفت: ” در حال حاضر ، شرکت های دانش بنیان وجود دارند که می توانند پیوند عروق ویروس کرونا را صادر کنند. “و اگر توسط وزارت بهداشت تأیید شود ، امکان صادرات آن وجود دارد. این یک ابزار در کشورهای دیگر است.

در مصاحبه ای با ترند روز ، دکتر اسماعیل قادری فر وی گفت: “پس از شیوع کرونا در ایران و شیوع اپیدمی از ابتدای مارس 1998 در کشور و در نتیجه در همه کشورها ، ویروس کرونا اکنون آلوده شده است. جهان. همه گیری ها ما یک مشکل داشتیم زیرا ما نبودیم آماده مقابله با این ویروس

وی ادامه داد: اما پس از سازماندهی مناسب برای شرکت های دانش بنیان و استارت آپ های بخش کرونا در کشور ، ما همچنین شاهد کارهای خوبی در زمینه پیشگیری ، آزمایش و درمان توسط این شرکت ها برای رسیدگی به این پرونده جهانی کار بوده ایم.

قادري فر ، در مورد اقدامات انجام شده در زمينه پيشگيري ، خاطرنشان كرد: توليد ماسك هاي سه لايه و ماسك هاي N95 كه معمولاً در پزشكي و بهداشت مورد استفاده قرار مي گيرند ، از برنامه هاي اين شركت بود. اوج اپیدمی کرونا شرکت اطلاعاتی ایران بازار خوبی برای تولید دستگاه تنفس به دست آورد.

وی با بیان اینکه استقلال کشور در زمینه ماشین آلات تولید ماسک موفقیت شرکت های دانش بنیان بود ، گفت: علاوه بر این ، با وجود شرکت های دانش بنیان در زمینه تولید مواد ضد عفونی کننده ، اقدامات مثبتی در زمینه تولید مواد ضد عفونی کننده انجام می شود انواع مختلف ضد عفونی کننده ها در این منطقه

فرایندی که برای تشخیص بیماری ویروس کرونا قلب در یک کشور طراحی شده است

رئیس مرکز توسعه فناوری استراتژیک معاونت علمی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه تشخیص ، خاطرنشان کرد: ، از جمله تست های Rapid Kit ، کیت های ELISA و PCR در مراکز درمانی و پزشکی موجود و مورد نیاز است. آزمایشگاه ها

وی یادآور شد: شرکت های شبکه قادر به مداخله سریع و کارآمد در این زمینه هستند ، به طوری که ظرفیت تولید کیسه های تشخیص تاج در کشور بیش از 2 تا 3 میلیون کیت از این شرکت ها است. خوشبختانه برای این اقدامات ، ما دریافته ایم که در مراکز پزشکی ، با استفاده از کیت های تشخیصی ایرانی ، این بیماری در بیماران تشخیص داده می شود.

قادری فر دماسنجهای حرارتی مبتنی بر دوربینهای حرارتی و فناوری پیشرفته را مانند سایر فناوریهای حوزه کرونا ، که توسط محققان کشور توسعه یافته اند ، در نظر گرفت.

دستاوردهای محققان در زمینه بای پس عروق ویروس کرونا

وی با اعلام دانش و دانش مبتنی بر فناوری شرکت در زمینه پزشکی ، وی تأکید کرد که هیچ داروی نهایی تایید شده برای بیماری عروق ویروس کرونا در هیچ کشوری در سراسر جهان معرفی نشده است. ، داروهای استاندارد موجود در حساب های پزشکی امروز برای بهبود و معالجه بیماران با استفاده از این ویروس توسط شرکت های دانش بنیان و داروسازان جوان ایرانی تولید می شود.

قادری فر افزود: “استکبار جهانی که حتی در مورد داروها نیز اعمال می شود ، در زمینه پزشکی هیچ کمبودی ایجاد نکرده است و پزشکان با کمک داروهای موجود در پروتکل های پزشکی فعلی کشور به بیماران کمک کرده اند.”

رئیس مرکز توسعه فناوری استراتژیک آژانس افزود: “همچنین ، یکی از مهمترین ابزارها در زمینه بهبود بیماری عروق ویروس کرونا بیمارستان در بخش ICU ، هوای گرم (تنفس مصنوعی هوشمند) است و علی رغم دانش فنی محدود این دستگاه ، اما خوشبختانه دستگاه تهویه پیشرفته ایرانی در نزدیکی تخت بیمارستان نصب شد.

به گفته وی ، یک شرکت دانش بنیان توانست این محصول را با پیشرفته ترین فناوری تولید کند و مجوزهای لازم را از وزارت بهداشت دریافت کند.

قادری فر با اشاره به بازدید از یک شرکت دانش بنیان هوافضا مستقر در مشهد با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: در این بازدید خط تولید جدیدی برای تولید هوا ساخته شد و با این شرایط دانش شرکت زیرساخت صادراتی این محصولات ایجاد می شود.

وی با اشاره به اینکه این شرکت ها می توانند محصولات خود را صادر کنند اگر از استاندارد CE برخوردار باشند و از وزارت بهداشت مجوز پر کردن بازار داخلی را بگیرند ، گفت: “این نشان می دهد که آنها در یک بحران ملی قرار دارند که به گفته Leader مقام معظم رهبری ما یک ملت ملی هستیم. ورزش در زمینه بهداشت ، دسترسی به شرکت مبتنی بر دانش می تواند به خوبی به نیازهای کشور پاسخ دهد.

وی گفت: “ما باید این تجربه را در زمینه های دیگر نیز تکرار کنیم.”

تولید واکسن کرونا

قادری فر در مورد تولید واکسن های شرایین ویروس کرونا در کشور گفت: “طبق گفته وزیر بهداشت ، دارو و آموزش پزشکی ، چندین پروژه توسعه واکسن توسط این شرکت در دست اجرا است. بسیاری از آنها دانش بنیان هستند و برخی از این واکسن ها دارای به عنوان آزمایشات آزمایشی وارد شده است. ما امیدواریم که این واکسن پس از مراحل تحقیق و اخذ تأییدیه لازم از وزارت بهداشت ، به زودی شاهد ورود واکسن روده بزرگ به بسیاری از بازارها باشد.

رئیس مرکز توسعه فناوری استراتژیک ادامه داد: “مشکل اصلی در زمینه تولید واکسن ویروس کرونا و داروسازی و سایر اقدامات ضد ویروس کرونا در کشور قابلیت اطمینان است – بسیار ملی که بر اساس شرکت های تاسیس ایرانی جوان و آگاه ساخته شده و فناوری. بحران در کشور بسیار مفید است و ما به زودی می توانیم با این وضعیت دشوار روبرو شویم.

وی تأکید کرد: “معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری محدودیتی برای حمایت از ابتکارات مرز دانش شرکت های دانش بنیان که مایل به کار در زمینه کنترل تاج و شرکت های فعال در منطقه هستند ، ندارد. سه مورد پیشگیری از روده بزرگ و درمان بعد از اخذ کدهای مربوطه از وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو

قادري فر ، در مورد اجراي بسياري از پروژه ها در تاج درماني با استفاده از سلول ها ، گفت: “بسياري از پروژه ها در اين زمينه در حال برنامه ريزي هستند ، اما پروتكل خاصي براي تاج درماني با استفاده از سلول ها وجود دارد. يا در ايران يا در كشور وجود دارد … “هیچ چیز دیگری به دست نیامده است ، اما تحقیقات در این زمینه در دستور کار محققان ایرانی قرار دارد و با توجه به نتایج جستجو شده در این تحقیق ، این امر پس از تأیید وزارت بهداشت اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا