اقتصادی

تخصیص تسهیلات ۵ میلیارد ریالی برای هزار شرکت دانش‌بنیان

با حضور معاون علمی، فناوری و دانش ریاست جمهوری و وزیر اقتصاد و دارایی، تفاهم نامه تامین مالی 1000 شرکت دانش بنیان امضا شد.

به گزارش ترند روز، بر اساس این تفاهم نامه همکاری که به امضای دانش بنیان معاون علمی، فناوری و اقتصادی رئیس جمهور و سید سعید شمسی نژاد رئیس بانک قرض الحسنه آنلاین ایران، بانک قرض الحسنه آنلاین ایران رسید، مزیت موجود مهارت و تخصص و توسعه همکاری با معاونت علمی، از طریق معرفی معاونت علمی یا فناوری های نوین، تا سقف 1000 وام به شرکت های قانونی در شرکت های مبتنی بر دانش و فناوری ارائه می کند. صندوق توسعه تا سقف 5 میلیارد ریال با بازپرداخت 24 ماهه.

از این تعداد 200 وام به شرکت های دانش بنیان و فناور مستقر در پارک فناوری پردیس و 800 وام دیگر به شرکت های پیشرفته این پارک، مراکز علمی و فناوری و مراکز تعالی سراسر کشور اختصاص می یابد..

روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در این مراسم به نقش بانک ها در حمایت از اقتصاد دانش بنیان پرداخت و افزود: امسال حمایت های خوبی برای حمایت از اقتصاد دانش بنیان انجام شده است. که امسال به نام بنیاد «نسل دانش» و «ایجاد شغل» توسعه یافت؛ اما این جریان نباید محدود به امسال باشد، بلکه باید سرآغاز حرکتی مستمر و بزرگ باشد برای توسعه یک دانش بنیان. اقتصاد.

وی افزود: مسلم است که نگاه مقام معظم رهبری در نامگذاری امسال، ایجاد جریان مستمر و فعال برای حمایت از این اقتصاد است و در این فعالیت بانک هایی که دارای سیستم تامین مالی هستند، صندوقی پویا مانند قرض است. الحسنه در این میان نقش راهبردی دارد».

دهقانی قرض الحسنه را راهکاری کارآمد و ارزشمند برای تامین مالی و توسعه شرکت های دانش بنیان دانست و افزود: با توجه به آیه شریفه می فرماید: خداوند قرض الحسنه، مضاعف و چند برابر می کند، خداوند متعال عنایت می کند که برکات این کار خیر استمرار داشته باشد. دوباره و دوباره برگرد.”

وی با بیان اینکه بخش دانش بنیان نمونه ای از ایجاد ارزش های افزوده فراوان است، تصریح کرد: وی بیان کرد: از منظر بلندمدت، رویکرد بلندمدت و جامع، یکی از بخش هایی که می توان به عنوان نمونه عینی بازده مکرر ارزش به آن نگاه کرد، حوزه دانش پایه است. حوزه ای که می تواند ارزشی صد برابر بیافزاید و ارزشی چند برابر میدان واقعی دانش خلق کند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور افزود: بخش واقعی مبتنی بر دانش که با استفاده از دانش و فناوری روز ارزش افزوده ایجاد می کند، بستر بسیار خوبی برای قرض الحسنه خواهد بود.

دهقانی با بیان اینکه باید مسیر توسعه و رشد شرکت های مبتنی بر دانش واقعی را با استفاده از الگوی آرمانی قرض الحسنه طی کرد، ادامه داد: دانش و فناوری از طریق قرض الحسنه شکل می گیرد و این روش یکی از روش ها محسوب می شود. راهبردهای توسعه اقتصاد مبتنی بر دانش که می تواند زمینه ساز توسعه و پیشرفت کشور باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: امسال آغاز اقدامات جدی این بانک و سایر بانک ها در ارائه راهکارهای موثر و نوآورانه برای ارائه ابزار و حمایت از شرکت های دانش بنیان باشد.

به گفته معاون علمی رئیس جمهور، در آخرین بخش از این مراسم از دهقانی به عنوان سفیر قرض الحسنه در حوزه معرفت تجلیل شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا