اقتصادی

انتظارات فعالان بخش کشاورزی و صنایع از وزیر جهاد کشاورزی دولت جدید

برخی از فعالان بخش کشاورزی و صنعت کشور خواسته های خود را از وزیر جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم مطرح کرده اند.

قاضی افشین صدر در گفت وگو با ترند روز ، در پاسخ به این س whetherال که آیا سید جواد ساداتی نژاد ، وزیر جهاد کشاورزی دولت سیزدهم ، گزینه مناسبی برای وزارتخانه است یا خیر. وی گفت: هنوز مشخص است. ما اجماع نداریم ، بنابراین در حال حاضر نمی توان به طور قطعی گفت. بهتر است قبل از ارائه دیدگاه ها و استراتژی ها ، وضعیت بخش دامداری در کشور را بدانید.

وی ادامه داد: اما ما به وزیر جهاد کشاورزی امید داریم. به عنوان مثال ، باید در مورد حل مشکلات کم شنوایی و خشکسالی فکر کند. این امر خوبی است که ما به دنبال تامین ارز هستیم ، اما اگر تدابیری برای دولت وجود داشته باشد ، باید راه حل های دیگری نیز در نظر گرفته شود. به عنوان مثال ، صادرات دام یکی از راههای دیگر است.

مدیر اتحادیه مرکزی چراغ دام اضافه کرد: موضوع صادرات دام از دیرباز مطرح بوده و می تواند بخشی از مشکلات حوزه دامداری کشور را برطرف کند. همچنین امیدواریم وزیر آینده خرید دام زنده را با قیمت مناسب پیگیری کند و برنامه ای منسجم برای بازاریابی محصولات کشاورزی در کشور و صادرات پایدار داشته باشد. این سازمانها همچنین آماده همکاری با وزرای آینده در منطقه هستند.

وی همچنین در پایان گفت: “مایه تاسف است که اقدامات برخی از سوی وزارت جهاد کشاورزی منجر به استخدام افراد برای برخی افراد شده است و وزیر جهاد کشاورزی. کشاورزی باید فوراً به این موضوع رسیدگی کند.”

سید محمدرضا بنی طبا ، سخنگوی انجمن محصولات لبنی نیز در مورد وزیر جهاد کشاورزی گفت: “از جمله گزینه های ارائه شده ، موقعیت وزیر جهاد است ، به نظر می رسد آقای ساداتی نژاد بهترین است.” در مورد قیمت شیر ​​خام که به مناظره ای بین وزارت صمت و جهاد تبدیل شده است ، او تلاش های خوبی را از وی دیده است و به نظر می رسد آماده حضور در این وزارتخانه است.

وی ادامه داد: “ما امیدواریم همانطور که آنها در جلسه کارشناسی اعلام کردند ، از منطق بازار دفاع کرده و در موقعیت اجرایی با اقتصاد دیکتاتوری مخالفت کرده و شیوه کار ما را تغییر دهند. در وزارت جهاد در مورد چگونگی اصلاح سیاست میانجیگری “

سخنگوی انجمن محصولات لبنی افزود: موضوع تغییر آبزی پروری و همچنین ایجاد دسترسی دام ها با فناوری های جدید می تواند اولویت اصلی باشد. “وزارت جهاد در زمان خود”. در زمینه صنایع لبنی نیز ، با توجه به ابلاغ قانون تحمیل و بازگرداندن اختیارات وزارت جهاد ، امید می رود که این وزارتخانه در دوره آقای ساداتی نژاد در نتیجه هزینه این امر را بیاموزد. دستور زبان است و سیستم را به مرکز تقاضا و تنظیم بازار در وزارت جهاد ارائه می دهد. دیگر به نام او تکرار نکنید.

پیمان عالمی ، رئیس نهاد اتحادیه کشاورزی نیز به ترند روز گفت: “با توجه به حضور آقای ساداتی نژاد در کمیسیون کشاورزی مجلس ، حضور وی در وزارت جهاد کشاورزی خوب است ، زیرا در آن مدت اقدامات پیشرفته ای در زمینه به عنوان مثال ، قانون شورای ویژه قیمت محصولات کشاورزی تغییر عمده ای در زمینه کشاورزی بود. بخش کشاورزی که بذر امید را در دل کشاورزان کاشت.

وی با بیان اینکه وزیر جهاد کشاورزی باید دید مثبتی به سازمان های بخش کشاورزی داشته باشد ، افزود: برای دریافت تصمیمات خوب در بخش کشاورزی به اطلاعات قوی ، مستند و روزانه نیاز داریم. بدون این اطلاعات نمی توان تصمیمات مناسب را اتخاذ کرد. بنابراین مستلزم ارتباط مناسب بین وزارت جهاد و وزرا و سازمانهای حوزه کشاورزی است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا