اقتصادی

آغاز به کار کارگروه تنظیم بازار محصولات کشاورزی از فردا

مشاور وزیر جهادکشاورزی گفت: گروهی برای نظارت بر بازار محصولات کشاورزی زیر نظر مرکز تنظیم بازار دولت کار می‌کردند و اولین جلسه فردا در وزارت جهادکشاورزی برگزار می‌شود. .

به گزارش ترند روز، علیرضا رضازاده در نشست خبری دهه فجر با تشریح مهمترین فعالیت ها و زیرساخت های وزارت جهاد کشاورزی، اظهار کرد: یکی از دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه اجرای قانون کشاورزی پس از سال 8 است. سال ها. بر این اساس فرماندهان گروه از مزرعه تا میز تحویل وزارت جهاد کشاورزی شدند.

وی ادامه داد: در همین راستا کمپ امنیت غذایی در وزارت جهاد کشاورزی راه اندازی و شروع به کار کرده است. جلسات این کمپ به صورت روزانه برگزار می شود و پس از رصد بازار تصمیمات لازم اتخاذ می شود. این کمپ مسئولیت هماهنگی ادارات مختلف داخل و خارج وزارتخانه را بر عهده دارد.

وزیر جهادکشاورزی افزود: اطلاعات و داده های حوزه کشاورزی نادرست است. برای معرفی اطلاعات بخش کشاورزی، رصدخانه کشاورزی ایران در 5 ماه گذشته تأسیس شده است و جلسات آنها از ابتدای دی ماه برگزار می شود.

وی همچنین در سخنانی درباره ثبت اراضی کشاورزی صحبت کرد و گفت: از 18 میلیون هکتار زمین کشاورزی کشور، 4 درصد آن در حال حاضر ثبت شده است. اسناد زمین کشاورزی مهم است و می تواند مشکل تغییر زمین، تملک زمین و … را حل کند. در مقابل این وزارتخانه تصمیم گرفته است تا پایان رژیم تمامی زمین های کشاورزی را ثبت کند.

رضازاده افزود: قرارگاه اسناد اراضی کشاورزی ایران از دو هفته گذشته فعالیت خود را آغاز کرده و جلسات آن به صورت هفتگی با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار می شود.

وی گفت: “کشاورزی 11.7 درصد به تولید ناخالص داخلی (GDP) کمک می کند. سرمایه در بخش کشاورزی به درستی تزریق نشده است. یکی از اقداماتی که وزارت جهاد کشاورزی در اولویت قرار داده است، ایجاد پایگاه مالی و سرمایه گذاری برای بخش کشاورزی است.

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت جهادکشاورزی در ادامه سخنان خود به دیپلماسی غذایی اشاره کرد و گفت: ما 15 زمین و آب همسایه داریم که اگر سهم ما از سفره های غذاخوری همسایگان 2 درصد باشد. عدد خوبی نیست.” ما می توانیم قطب تولیدات کشاورزی منطقه باشیم.

وی همچنین از راه اندازی کمپ دیپلماسی غذایی خبر داد و گفت: این کمپ هفته گذشته با همکاری سازمان توسعه تجارت صمت و معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه افتتاح شد.

مشاور وزیر جهادکشاورزی همچنین به نظارت بر بازار محصولات کشاورزی پرداخت و گفت: کارگروه نظارت بر بازار محصولات کشاورزی زیر نظر مرکز مدیریت بازار دولت برای اولین بار تشکیل شده است. جلسه ای که فردا در وزارت جهاد کشاورزی برگزار می شود.

رضازاده همچنین به طرح های دهه فجر پرداخت و گفت: در سراسر کشور و در دهه فجر 1396 طرح های ثبت شده مربوط به بخش کشاورزی وقف می شود. بودجه این پروژه ها 6490 میلیارد تومان است. 362 مورد از این مبلغ یک پروژه بزرگ با 4900 میلیارد است. از این تعداد بیش از 18 هزار نفر به صورت مستقیم و 37 هزار و 600 نفر به صورت غیرمستقیم کار خواهند کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا