دریافت شماره شناسایی ملک از طریق کد پستی
سازمان شهرداری تهران سالیانه، عوارض متفاوتی را از شهروندان کسب میکند. عوارض مدیریت پسماند مسکونی یا غیرمسکونی، عوارض نوسازی و عوارض ملک نمونه آنهاست. استعلام و پرداخت عوارض مذکور به کد شناسایی ملک یا شماره شناسایی ملک نیاز دارد؛ اما، پیدا کردن آن کمی دشوار است. ما در این مطلب به شما میگوییم که چگونه شماره شناسه ملک یا کد شناسه ملک را با استفاده از روشهای متنوع به دست آورید؛ سپس، استعلام و پرداخت عوارض مذکور را انجام دهید. با ما تا انتهای مطلب همراه باشید. جهت اخذ پایان کار ساختمان نیز ما به شما یاری خواهیم رساند.
شماره شناسایی ملک چیست؟
کد شناسایی ملک یک شمارهی منحصربهفرد است که تفکیک املاک از همدیگر را امکانپذیر میکند. این شماره برای املاک مسکونی ۱۵ رقم و برای املاک غیرمسکونی ۱۲ رقم است. حتما برایتان سوال پیش آمده است که کاربرد کد شناسایی ملک در کجاست؟
کاربرد کد شناسایی ملک کجاست؟
کد شناسایی ملک بههنگام استعلام و پرداخت عوارض مدیریت پسماند مسکونی یا غیرمسکونی، عوارض نوسازی و عوارض ملک نیاز است.
اهمیت پیدا کردن کد شناسایی ملک چیست؟
عدم استعلام و پرداخت بهموقع عوارض مدیریت پسماند مسکونی یا غیرمسکونی، عوارض نوسازی و عوارض ملک پیامدهایی را به همراه دارد. در ادامه، این پیامدها را بیان میکنیم تا شما از اهمیت پیدا کردن شماره شناسایی ملک برای استعلام و پرداخت عوارض مذکور آگاه باشید.
جریمهی ۹ درصدی
اولین پیامد عدم استعلام و پرداخت عوارض شهرداری شامل جریمه ۹ درصدی است که بر روی مبلغ اصلی اعمال میشود. معمولاً، مبلغ اصلی عوارض مذکور کم نیست؛ بنابراین، جریمه ۹ درصدی چشمگیر است!
قطع برق، آب و گاز
دومین پیامد عدم استعلام و پرداخت عوارض شهرداری قطعی برق، آب و گاز است. گاهی قطع برق، آب و گاز علاوهبر جریمه ۹ درصدی اعمال میشود به خصوص هنگامی که مدت طولانی از عدم استعلام و پرداخت عوارض مذکور گذشته باشد. ابتدا یک اخطاریه مبنی بر قطع برق، آب و گاز برای مالک ملک ارسال میشود که ۲ ماه فرصت برای استعلام و پرداخت عوارض شهرداری دارد؛ اما، اگر اعتنایی به اخطاریه نشود، قطعی انجام میشود.
توقیف ملک
سومین پیامد عدم استعلام و پرداخت عوارض شهرداری توقیف ملک است. اگر قطعی برق، آب و گاز در استعلام و پرداخت عوارض شهرداری کارساز نباشد، اجراییهای مبنی بر توقیف ملک در جهت وصول بدهی صادر میشود.
روشهای پیدا کردن کد شناسایی ملک چیست؟
اکنون، شما معنای شماره شناسایی ملک، کاربرد آن و اهمیت آن را میدانید؛ اما، چگونه باید آن را به دست آورید؟ ما در ادامه روشهای متفاوت پیدا کردن کد شناسایی ملک را به شما معرفی میکنیم؛ سپس، هر کدام را آموزش میدهیم. در نهایت، روشهای استعلام و پرداخت عوارض مدیریت پسماند مسکونی یا غیرمسکونی، عوارض نوسازی و عوارض ملک را با کمک کد شناسایی ملک میگوییم.
روشهای استعلام و پرداخت عوارض ملک چیست؟
شما تا به اینجا روشهای پیدا کردن کد شناسایی ملک را آموختهاید؛ اما، آیا میدانید که چگونه آن را برای استعلام و پرداخت عوارض مذکور استفاده کنید؟ ما در ادامه روشهای متفاوت استعلام و پرداخت عوارض شهرداری را با کمک شماره شناسایی ۱۵ رقمی ملک یا شماره شناسایی ۱۲ رقمی ملک میگوییم؛ بنابراین، همراه ما باشید.
- استعلام و پرداخت عوارض ملک با سامانه خلافی
- استعلام و پرداخت عوارض ملک با سامانه تهران من
- استعلام و پرداخت عوارض ملک از طریق شماره تلفنی ۱۳۷
- استعلام و پرداخت عوارض ملک از طریق کد دستوری #۱۳۷*
- استعلام و پرداخت عوارض ملک از طریق دفاتر خدمات الکترونیک شهرداری
- استعلام و پرداخت عوارض ملک از طریق بانکهای طرف قرارداد با شهرداری
سامانه خلافی؛ هوشمند، سریع، کارآمد و متفاوت در استعلام و پرداخت عوارض ملک
یکی از خدمات استعلام و پرداخت عوارض ملک است. این سامانه خدمت مذکور را در جهت تکمیل خدمات خود در حوزهی جرایم و عوارض ایجاد کرده است.استعلام و پرداخت عوارض ملک در سامانه خلافی آسان است؛ کافیست، گزینهی «عوارض ملک» را از بخش خدمات ما انتخاب کنید. در ادامه، شناسه ۱۵ رقمی ملک یا شناسه ۱۲ رقمی ملک را در محل مشخصشده وارد کنید؛ سپس، گزینهی استعلام و پرداخت را بزنید. در ادامه، مزیتهای استفاده از سامانه خلافی برای استعلام و پرداخت عوارض ملک را معرفی میکنیم:
- تسویهی آنی
- دریافت مفاصا حساب
- مشاهده جزئیات به روز
- استفاده از خدمات جرایم و عوارض
- و …
ما در این مطلب نحوهی یافتن کد شناسایی ملک را از روشهای متفاوت آموختیم. ابتدا، معنای شماره شناسایی ملک را شرح دادیم؛ سپس، کاربرد آن به همراه اهمیت آن را توضیح دادیم. در ادامه، روشهای پیدا کردن شماره شناسایی ملک را معرفی کردیم؛ سپس، روشهای استعلام و پرداخت عوارض ملک با کمک کد شناسایی ملک را گفتیم. در نهایت، نحوه استعلام و پرداخت عوارض ملک با کمک سامانه خلافی داتآیآر را آموزش دادیم. از اینکه تا انتهای این مطلب همراه ما بوبخشی از مخارج عمومی دولت توسط مالیات پرداختی مردم تامین میشود.
اگر صاحب ملک هستید، حتما با مالیاتهای چون: عوارض شهرداری ملک، عوارض نوسازی و بهای خدمات مدیریت پسماند، آشنایی دارید. میزان مالیات پرداختی هر ملک را کاربری، متراژ و… آن تعیین میکند. برای استعلام و پرداخت این مالیاتها داشتن شماره شناسایی ملک الزامی است. در این مقاله قصد داریم به موضوع صحت سنجی شماره شناسایی ملک و جزییات استعلام آن بپردازیم. پس با ما همراه باشید.
کسانی که قصد خرید ملک، آپارتمان و واحدهای غیرمسکونی دارند؛ باید از بدهیهای ملک مدنظر خود، اطلاع یابند. همچنین صاحبان ملک، برای پرداخت مالیات باید به سامانه صحت سنجی شماره شناسایی ملک مراجعه کنند. این مالیاتها شامل مواردی چون: ، بهای خدمات مدیریت پسماند و عوارض شهرداری ملک میشود. برای استعلام این بدهیها هم داشتن شماره شناسایی ملک الزامی است.
صحت سنجی شماره شناسایی ملک
هر ملک دارای یک شماره منحصربهفرد است. این شماره در املاک مسکونی 15 رقم و املاک غیرمسکونی 12 رقم دارد. از شماره شناسایی ملک، علاوهبر استعلام مالیاتهای شهری میتوانید در استعلام طرح تفصیلی هم استفاده نمایید. این شماره را میتوانید از طریق راههای زیر دریافت کنید:
برای استفاده از سامانه صحت سنجی و استعلام شماره شناسایی ملک لازم است مراحل زیر را طی کنید:
شماره شناسایی ملک را در قسمت مشخص شده وارد کنید. گزینه تایید را بزنید. اطلاعات ملک شما به دو صورت نمایش داده میشود:
در این مرحله میتوانید با انتخاب گزینه «استعلام» به صفحه موردنظر هدایت شوید. در این صفحه از شما، شماره همراهتان درخواست میشود. با وارد کردن این شماره، اطلاعات بدهی و پرداخت برایتان پیامک خواهد شد.
برای یافتن شماره شناسایی ملک در سند تک برگی باید قسمت بالا سمت راست برگه سند مراجعه کنید. هم چنین در سمت چپ این برگه کد تصدیق نیز قابل رویت می باشد.
در صورت عدم دسترسی به شماره ملک خود می توانید به قبض عوارض خود مراجعه کرده و در بالای قبض شماره شناسایی واحد خود آن را پیدا کنید و از آن استفاده نمایید.
گفتیم که دولت برای ارائه خدمات به شهروندان، بخشی از هزینههای خود را از طریق مالیات پوشش میدهد. این مالیاتها تحت عناوینی چون عوارض نوسازی، مدیریت پسماند و… از صاحبان ملک دریافت میشود. شهرداری تهران، سامانهی صحت سنجی شماره شناسایی ملک را برای استعلام بدهیهای مالیاتی شهروندان قرار داده است. در این مقاله به بیان جزییات و راهنمای استفاده از سامانه مذکور پرداختیم. اگر درباره آن ابهام یا پرسشی دارید در پایین صفحه کامنت بگذارید.
کارشناسهای تهران جواز در اولین فرصت پاامروزه با پیشرفت تکنولوژی در هنگام معاملات ملکی، خریدار و فروشنده می توانند با استفاده از روش های مختلفی نسبت به میزان بدهی مالیاتی، عوارض شهرداری، خدمات مدیریت پسماند و… اطلاعات لازم درباره ملک مورد نظر را دریافت نمایند. برای اینکه بتوانید استعلام لازم در این باره را به دست آورید، نیاز به کد شناسایی ملک خواهید داشت.
سامانه استعلام الکترونیکی ملک با کد ملی
سامانه استعلام الکترونیکی ملک با کد ملی، سامانه ای است که امکان استعلام الکترونیکی ملک با کد ملی و استعلام سند مالکیت با بارکد را برای استعلام کنندگان فراهم کرده است. این سامانه، بخشی از سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بوده که از طریق قسمت (پیگیری استعلام الکترونیکی ملک) قابل دسترس می باشد.
بخش قابل توجهی از دعاوی مطرح شده در سیستم قضایی کشور ما مربوط به دعاوی ملکی اعم از دعاوی حقوقی مانند الزام به تنظیم سند رسمی و دعاوی کیفری مانند فروش مال غیر بوده که علت اصلی آن، آگاهی نداشتن اشخاص از عدم اعتبار سند طرف مقابل در هنگام انعقاد قراردادهای ملکی می باشد.
این در حالی است که سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سامانه ای را راه اندازی نموده که با عنوان سامانه استعلام الکترونیکی ملک با کد ملی شناخته شده و امکان استعلام غیر حضوری ملک و استعلام سند مالکیت با بارکد را برای کلیه افراد در سراسر کشور فراهم نموده است. بنابراین، استفاده از این سامانه و استعلام الکترونیکی ملک از طریق آن، قبل از انجام هرگونه معامله ملکی می تواند خطر مواجه شدن با کلاهبرداری های ملکی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
با توجه به اهمیت این مساله، در این مقاله به معرفی سامانه استعلام الکترونیکی ملک با کد ملی پرداخته، سپس نحوه استعلام الکترونیکی ملک از سامانه استعلام الکترونیکی ملک با کد ملی و استعلام سند مالکیت با بارکد از سامانه استعلام الکترونیکی ملک را توضیح خواهیم داد.
معرفی سامانه استعلام الکترونیکی ملک با کد ملی
از آنجا که در کشور ما افرادی که قصد انجام معامله ملکی را داشته پیش از مراجعه به دفتر اسناد رسمی و تنظیم سند رسمی، اقدام به تنظیم مبایعه نامه در دفتر معاملات املاک نموده و با توجه به اینکه این دفاتر، امکان اتصال به سیستم ادارت ثبت اسناد و املاک و اخذ استعلام ملک و سند مربوطه را نداشته، در بسیاری از معاملات املاک با مشکلات مربوط به سند، همچون عدم تفکیک آن و تنظیم سند توسط غیر مالک و فروش ملک غیر مواجه می شویم.
به همین دلیل، دعاوی مربوط به املاک اعم از دعاوی حقوقی مانند الزام به تنظیم سند رسمی و دعاوی کیفری مانند فروش مال غیر، حجم قابل توجهی از پرونده های سیستم قضایی را تشکیل داده که رسیدگی به آنها گاه چندین سال طول کشیده و با هزینه های بسیاری برای طرفین پرونده و سیستم قضایی همراه می باشد.
این در حالی است که اگر پیش از اقدام برای معامله و تنظیم مبایعه نامه و پرداخت هر گونه وجه، طرف معامله اقدام به استعلام ملک و انجام مراحل استعلام زمین و خانه نموده و از آخرین وضعیت ملک و سند مالکیت آن کسب اطلاع نماید، قطعا با مشاهده موارد مشکل دار از معامله آن ملک و پرداخت هرگونه وجه خودداری خواهد کرد. استعلام ملک به طور کلی به دو روش حضوری یعنی مراجعه به اداره ثبت اسناد و املاک مربوطه و غیر حضوری یعنی سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور امکان پذیر می باشد.
سامانه سند من، عنوان سامانه ای است که متقاضیان، از طریق ورود به سایت و ثبت نام در آن، می توانند خدمات دفاتر اسناد رسمی، نظیر تقاضای فتوکپی برابر اصل، درخواست تنظیم سند رسمی و ارسال مدارک آن و پیگیری و آگاهی از آخرین وضعیت تنظیم سند رسمی را به صورت اینترنتی و غیر حضوری، دریافت نمایند.
با توجه به مشکلات مربوط به استعلام ملک و سند مالکیت آن در روش حضوری ، در کنار راه اندازی سامانه هایی همچون سامانه املاک و اسکان و سامانه استعلام قرارداد املاک از طریق کد ملی و کد رهگیری از سوی دولت، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اقدام به راه اندازی سامانه ای نموده که با عنوان سامانه استعلام الکترونیکی ملک با کد ملی شناخته شده که امکان استعلام غیر حضوری ملک را برای کلیه شهروندان در سراسر کشور فراهم نموده است. بنابراین در تعریف سامانه استعلام الکترونیکی ملک با کد ملی می توان گفت که سامانه ای است امکان استعلام الکترونیکی ملک با کد ملی و استعلام سند مالکیت با بارکد و اطلاع از آخرین وضعیت ملک را برای استعلام کنندگان فراهم کرده است.
منبع مقاله: تهران من