اقتصادیبرترین های ترند روزعمومی

دریافت شناسه قبض و پرداخت عوارض نوسازی

روشهای پرداخت عوارض نوسازی شهرداری

علاوه بر پرداخت عوارض شهرداری از طریق سامانه قبضینو، روش‌های دیگری نیز برای پرداخت در اختیار مودیان عزیز قرار دارد:

پرداخت عوارض نوسازی و عوارض پسماند از طریق سایت شهرداری

  • برای پرداخت عوارض از طریق سایت شهرداری ابتدا باید وارد آدرس شهرداری تهران به آدرس و یا سایت شهرداری شهر مربوطه شوید.
  • حالا وارد صفحه سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض شهردای ‌می‌شوید و باید نوع ملک مسکونی یا تجاری را انتخاب کنید.
  • اطلاعات خواسته‌شده که شامل «نوع واحد»،‌ «شماره شناسایی ملک»، «شماره شناسایی 15 یا 12 رقمی ملک» و «کد امنیتی» می‌باشد را در بخش مربوطه وارد کنید.
  • حالا می‌توانید قبض عوارض خود را با جزئیات مشاهده کنید و صحت اطلاعات آن را بررسی کنید. توجه داشته باشید که تمامی قبوض صادر شده دارای شناسه قبض و پرداخت هستند.
  • در صورت تمایل برای پرداخت باید گزینه پرداخت را انتخاب کنید تا وارد درگاه بانکی شوید.

بهترین سایت های کی خوبه: در صورت عدم اطلاع از مشخصات ملک مربوطه و یا موجود نبودن اطلاعات در سامانه، جهت صدور فیش و پرداخت عوارض باید با همراه داشتن اسناد مالکیت به نزدیکترین دفتر خدمات الکترونیک شهر یا اداره درآمد منطقه وقوع ملک مراجعه کنید.

پرداخت حضوری عوارض شهرداری

بهترین سایت خدمات سرگرمی: برای پرداخت عوارض نوسازی، کسب و پیشه و بهای خدمات مدیریت پسماند، به دفاتر خدمات الکترونیک شهر مراجعه کرده و یا با همراه داشتن شناسه قبض و پرداخت از طریق خودپردازهای بانکی نیز می‌توانید به پرداخت عوارض خود اقدام فرمایید.

پرداخت عوارض نوسازی شهرداری با شماره 137

تمامی قبوض صادرشده از سمت شهرداری دارای شناسه قبض و شناسه پرداخت هستند به همین دلیل امکان پرداخت این قبوض به صورت تلفنی و با شماره‌گیری 137 نیز وجود دارد.

پرداخت عوارض شهرداری با دستگاه خودپرداز (ATM)

برای پرداخت عوارض شهرداری می‌توانید از طریق دستگاه‌های خودپرداز نیز اقدام کنید. این روش نیز مانند روش حضوری دردسرهای مخصوص به خود را دارد و با وجود اپلکیشن‌ها و سایت شهرداری دیگر نیازی به استفاده از دستگاه ATM نخواهید داشت.

پرداخت عوارض شهرداری از طریق بانک

مراجعه به بانک‌های طرف قرارداد با شهرداری نیز یکی دیگر از روش‌های پرداخت عوارض است. این روش نیز با توجه به شلوغی بانک و کند بودن روند انجام کار چندان توصیه نمی‌شود و می‌توانید به راحتی از روش‌های غیر حضوری استفاده کنید.

پرداخت عوارض شهرداری اصفهان

هموطنان اصفهانی می‌توانند برای پرداخت عوارض شهرداری به آدرس مراجعه کنند و از خدمات الکترونیک شهرداری استفاده کنند. تعدادی از خدمات این سایت عبارتند از:

  • پرداخت الکترونیکی عوارض نوسازی شهرداری
  • پرداخت الکترونیکی عوارض خودرو
  • درخواست صدور پروانه ساختمان

پرداخت عوارض نوسازی شهرداری مشهد

هموطنان ساکن مشهد می‌توانند برای پرداخت عوارض شهرداری به سایت شهرداری مشهد مراجعه کنند و از امکان پرداخت عوارض نوسازی استفاده کنند. علاوه بر این خدمت، امکان پرداخت عوارض کسب و پیشه و عوارض خودرو نیز برای مودیان فراهم شده است.

پرداخت عوارض نوسازی شهرداری شیراز

هموطنان شیرازی می‌توانند برای پرداخت عوارض شهرداری به سایت شرداری شیراز مراجعه کنند و به راحتی عوارض خود را مشاهده و در صورت تمایل اقدام به پرداخت کنند.

روشهای پیدا کردن کد شناسایی ملک

مودیان عزیز می‌توانند با استفاده از یکی از روش‌های زیر به کد شناسایی ۱۵ رقمی مسکونی و یا کد ۱۲ رقمی غیرمسکونی ملک خود دسترسی داشته باشند:

  • مراجعه به قبوض عوارض و بهای خدمات مدیریت پسماند
  • مراجعه به سامانه اینترنتی تهران من به آدرس  my.tehran.ir/melk
  • مراجعه حضوری به دفاتر خدمات الکترونیک یا ادارات درآمد شهرداری مربوطه به همراه مدارک کامل

دریافت انواع عوارض از طرف شهرداری

شهرداری وظیفه رسیدگی به امور شهری را بر عهده دارد و انجام این وظائف هزینه‌هایی را به دنبال دارد. ایجاد خیابان‌ها و کوچه‌ها و میدان‌ها، توسعه معابر در حدود قوانین موضوع، تنظیف، نگاهداری، تسطیح معابر و انهار عمومی و مجاری آب‌ها و فاضل آب، تأمین آب و روشنائی و ..بسیاری از موارد دیگر از جمله هزینه‌هایی است که شهرداری برای رسیدگی به شهر صرف می‌کند.

قبوض عوارض شهرداری در چهار دسته قرار دارند که مربوط به عوارض نوسازی، بهای خدمات پسماند مسکونی، بهای خدمات پسماند غیر مسکونی و عوارض کسب و پیشه هستند.

عوارض نوسازی شهرداری

عوارض نوسازی و عمران شهری برای تمام اراضی و ساختمان‌ها که در محدوده قانونی شهر هستند طبق مقررات تعیین می‌شود و مودیان موظف به پرداخت آن هستند. این عوارض ابتدای فروردین هر سال اعلام می‌شود و مالکان تا پایان همان سال فرصت پرداخت آن را دارند.

اگر این عوارض در زمان تعیین شده پرداخت شود تخفیف خوش حسابی به مالک تعلق می‌گیرد، اما اگر در فرصت یک ساله پرداخت انجام نشود، طبق قانون باید جریمه دیرکرد را نیز علاوه بر مبلغ اصلی عوارض پرداخت کنید.

فرمول محاسبه عوارض نوسازی شهرداری از این قرار است

تعیین عوارض نوسازی، ارزش ملک و ساختمان به روش زیر انجام می‌شود:

% ۱.۵ × ارزش ملک = عوارض نوسازی

ارزش زمین + ارزش ساختمان = ارزش ملک

قیمت منطقه ای × مساحت زمین = ارزش زمین

(قیمت بنا × % ۳۰ ارزش معبر) × مساحت مشمول ساختمان = ارزش ساختمان

تقسیط عوارض شهرداری

عوارض نوسازی، عوارض کسب و پیشه و بهای خدمات مدیریت پسماند (مسکونی و غیرمسکونی) در حداکثر پنج قسط از طریق پرتال شهرداری تهران قابل تقسیط است. در این سامانه مبالغ قسط‌های اول تا چهارم به اختیار پرداخت‌کننده تعیین می‌شود و مبلغ قسط نهایی (قسط پنجم) را سامانه بر اساس میزان بدهی مانده ملک تعیین می‌کند.

عوارض مدیریت پسماند واحدهای مسکونی و غیر مسکونی

مدیریت پسماندهای شهری یکی از مهم‌ترین وظایف شهرداری‌هاست. این مدیریت جنبه‌های بسیاری دارد و اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست. هزینه‌ای که مدیریت پسماند برای شهرداری به دنبال دارد تحت عنوان عوارض مدیریت پسماند از مودیان دریافت می‌شود.

نحوه محاسبه عوارض مدیریت خدمات پسماند

طبق ماده ۷ و ۸  قانون مديريت پسماند مصوب ۸۳ توسط مجلس شوراي اسلامی و آيين‌نامه اجرايی مربوط مصوب ۸۴ هيئت وزيران و دستورالعمل نحوه تعيين بهاي خدمات مديريت پسماند عادي شهري ـ ابلاغي به شماره ۳/۹۵۲۲۵/۳ به تاريخ ۱۳۸۵/۷/۱۷ وزير محترم كشور، شهرداري تهران مكلف شد از ابتداي سال ۱۳۸۸ نسبت به وصول بهاي خدمات مديريت پسماندهاي شهري از كليه واحدهاي مسكوني و غيرمسكوني اقدام کند:

الف) بهاي خدمات پرداختي توسط توليدكنندگان پسماندهاي عادي براي اماكن مسكوني

ب) بهاي خدمات مديريت پسماند واحدهاي غيرمسكوني مشمول عوارض كسب و پيشه

  • بهاي خدمات مديريت پسماند عادي واحدهاي فوق معادل پنجاه‌درصد (۵۰%) عوارض كسب و پيشه سال جاري همان واحد خواهد بود.
  • بهاي خدمات مديريت پسماند واحدهاي غيرمسكوني مشمول عوارض كسب و پيشه پر زباله رده اول: علاوه بر بهاي خدمات پسماند عادي بند يك (۱) به‌تناسب حجم، وزن، خشك و تر بودن زباله در قالب جدولي مشخص كه به تأييد كميته موضوع تبصره دوم ذيل ماده ‌واحده اين مصوبه خواهد رسيد از حداقل بيست درصد (۲۰%) تا حداكثر پنجاه‌ درصد (۵۰%) عوارض كسب و پيشه خواهد بود.
  • بهاي خدمات مديريت پسماند واحدهاي غيرمسكوني مشمول عوارض كسب و پيشه پر زباله رده دوم

ج) ساير اماكن غيرمشمول بندهاي الف و ب

  • بهاي خدمات پسماند عادي واحدهاي فوق معادل صد درصد (۱۰۰%) عوارض نوسازي سال جاري همان واحد خواهد بود.
  • بهاي خدمات مديريت پسماند عادي واحدهاي اداري، آموزشي، فرهنگي و درماني رده اول (بر اساس جدول طبقه‌بندي پيوست اين مصوبه) از قبيل درمانگاه‌ها (پسماند عادي)، بيمارستان‌ها (پسماند عادي) و ساير واحدهاي مشابه، علاوه بر بهاي خدمات واحدهاي اداري، آموزشي، فرهنگي و درماني عادي (صد درصد عوارض نوسازي ملك) به‌تناسب حجم، وزن و خشك و تر بودن زباله در قالب جدولي مشخص كه به تأييد كميته موضوع تبصره دوم ذيل ماده ‌واحده اين مصوبه خواهد رسيد به ميزان حداقل بيست درصد (۲۰%) تا حداكثر پنجاه‌درصد (۵۰%) ميزان عوارض نوسازي ملك محاسبه و بابت توليد زباله انبوه دريافت مي‌شود.
  • بهاي خدمات مديريت پسماند واحدهاي اداري، آموزشي، فرهنگي و درماني رده دوم (بر اساس جدول طبقه‌بندي پيوست اين مصوبه) از قبيل دندان‌پزشكي‌ها (پسماندهاي عادي)، مطب‌ها (پسماندهاي عادي)، كلينيك‌هاي پزشكي (پسماندهاي عادي)، مراكز آموزشي (به‌جز مدارس دولتي) علاوه بر بهاي خدمات واحدهاي اداري، آموزشي، فرهنگي و درماني عادي (صد درصد عوارض نوسازي ملك) به‌تناسب حجم، وزن، خشك و تر بودن زباله در قالب جدولي مشخص كه به تأييد كميته موضوع تبصره دوم ذيل ماده‌واحده اين مصوبه خواهد رسيد به ميزان صفر تا بيست درصد (۲۰%) عوارض نوسازي ملك محاسبه و بابت توليد زباله انبوه دريافت مي‌شود.

واحدهای مسکونی و غیرمسکونی

منظور از واحد مسکونی، ساختمانی است که به جهت سکونت فرد یا خانواده تاسیس و دارای آشپزخانه، اتاق خواب و انواع سرویس های لازم می‌باشند. واحدهای غیرمسکونی نیز ممکن است تجاری، اداری و یا صنعتی باشند.  منظور از واحد تجاری، واحدی است که که در آن یک واحد صنفی تحت پوشش واحدهای تابع قانون تجارت یا قانون نظام صنفی فعالیت می‌کند. واحد صنعتی نیز  واحدی اطلاق می شود که برای استفاده های صنعتی و یا طراحی و ساخت یک کارگاه صنعتی و دارای مجوزهای لازم از مراجع دارای صلاحیت می باشد.

شهرداری در شهرهائی که نقشه جامع شهر تهیه شده مکلف است طبق ضوابط نقشه مذکور در پروانه‌های ساختمانی نوع استفاده از ساختمان ‌را قید کند. در صورتیکه بر خلاف مندرجات پروانه ساختمانی در منطقه غیر تجاری محل کسب یا پیشه و یا تجارت دائر شود شهرداری مورد را در کمیسیون مقرر در تبصره یک ماده ۱۰۰ این قانون مطرح مینماید و کمیسیون در صورت احراز تخلف مالک یا مستأجر با تعیین مهلت مناسب که نباید از‌ دو ماه تجاوز نماید در مورد تعطیلی محل کسب یا پیشه و یا تجارت ظرف مدت یکماه اتخاذ تصمیم می کند

دکمه بازگشت به بالا